Hlavní navigace

V červenci nejvíc stoupala ČT 1. Česká televize jako skupina nad Novou, posilovala i meziročně

1. 8. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ČERVENCE – Hlavní kanál Novy se za červenec propadl v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let o čtyři procentní body

Meziměsíční vývoj (vs. červen 2014)

Cílová skupina 15+

První prázdninový měsíc přinesl největší růst hlavnímu kanálu České televize Program ČT 1 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšil oproti červnu o 1,33 procentního bodu na hodnotu 15,56 procenta. Zajímavý růst o 0,46 procentního bodu na podíl 13,65 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy a o 0,60 procentního bodu na 4,53 procenta si polepšila ČT 2. Naopak hlavní kanál Novy zaznamenal bez seriálů Ordinace v růžové zahradě 2, Ulice a Doktoři z Počátků rekordní pokles o 4,09 procentního bodu na hodnotu 19,29 procenta. Význam klesala i ČT Sport, jíž v první polovině měsíce pomáhalo mistrovství světa ve fotbale. Oproti červnu ale klesla o 1,36 procentního bodu na hodnotu 5,02 procenta.

ČERVNOVÁ DATA: V červnu nejvíc rostl Fanda. Fotbalový šampionát nezabránil pádu ČT Sport

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů všech volně šířených kanálů v červenci vystoupala na pozici lídra trhu Česká televize. Meziměsíčně si polepšila o 1,10 procentního bodu na hodnotu 31,39 procenta. Skupina Nova byla odsunuta na pozici dvojky trhu, když si oproti červnu pohoršila o 3,17 procentního bodu na hodnotu 29,06 procenta. Neklesal přitom jen hlavní kanál Novy, ale mírně i Fanda. Ostatní tematické stanice skupiny Nova naopak zaznamenaly růst. Rostla také skupina Prima, která si jako celek polepšila o 0,72 procentního bodu na hodnotu 21,62 procenta, přičemž stoupaly všechny čtyři její kanály.

Top 10 všechny stanice (červenec 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou obchodně a programově cílí skupina Nova, si v červenci z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila opět ČT 1. Její průměrný celodenní podíl na publiku vzrostl o 1,04 procentního bodu na hodnotu 12,28 procenta. Růst o 0,48 procentního bodu na podíl 2,60 procenta zaznamenal i Smíchov, a obdobné nárůsty měla i Nova Cinema (o 0,42 procentního bodu na 5,87 procenta) a ČT 2 (o 0,41 procentního bodu na 3,75 procenta). Naopak největší meziměsíční pokles potkal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 2,40 procentního bodu na podíl 22,53 procenta. Významně klesala i ČT Sport, a to o 1,87 procentního bodu na hodnotu 5,03 procenta.

MINULÝ ROK: V červenci 2013 nejvíc stoupala ČT 1, meziročně pouze skupina Nova

V pořadí celých televizních skupin se u mladší divácké kategorie 15 až 54 let oproti červnu nic nezměnilo. Pozici lídra s velkým náskokem uhájila skupina Nova, která dosáhla souhrnného celodenního podílu všech svých kanálů 34,47 procenta, ale meziměsíčně si pohoršila o 1,45 procentního bodu. Mírně klesala i Česká televize na druhé pozici. Oproti červnu spadla o 0,18 procentního bodu na kumulovaný podíl 26,18 procenta, přičemž nepatrný pokles zaznamenal i dětský kanál Déčko. Naopak skupina Prima jako jediné z „velké trojky“ stoupala. V červenci si polepšila o 0,59 procentního bodu na hodnotu 21,31 procenta a opět stoupaly všechny čtyři její programy.

Kanály – průměrné podíly (červenec 2014)
Graf podílu kanálů (červenec 2014)
Graf podílu skupin (červenec 2014)

Meziroční vývoj (vs. červenec 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s červencem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Díky mistrovství světa ve fotbale rostla o 2,11 procentního bodu na hodnotu 5,02 procenta. Zajímavý růst o 0,46 procentního bodu na podíl 1,51 procenta zaznamenala i Telka ze skupiny Nova, o 0,38 procentního bodu na 4,53 procenta rostla ČT 2 a polepšila si i TV Barrandov (o 0,37 procentního bodu na 4,93 procenta) a Smíchov (o 0,35 procentního bodu na 1,69 procenta). Naopak nejvíce klesal hlavní kanál Novy (o 1,92 procentního bodu na 19,29 procenta), zpravodajská ČT 24 (o 1,60 procentního bodu na 4,64 procenta) a ČT 1 (o rovný jeden procentní bod na 15,56 procenta).

V součtu výsledků celých televizních skupin si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc meziročně polepšila Česká televize, která stoupla o 1,53 procentního bodu na hodnotu 31,39 procenta. Pomohla jí k tomu nejen ČT Sport, ale také dětský kanál Déčko a kulturní ČT art, které loni v červenci ještě nevysílaly. Skupina Nova si meziročně pohoršila o 1,20 procentního bodu na hodnotu 29,06 procenta, přičemž vedle hlavního kanálu meziročně mírně klesala i Nova Cinema. Menší pokles o 0,35 procentního bodu na hodnotu 21,62 procenta zaznamenala i skupina Prima, jejíž hlavní kanál sice meziročně posiloval, ale výrazně klesala Prima Cool.

MIF Dolejsova

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let v červenci meziročně nejvíc rostla ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšila o 2,20 procentního bodu na hodnotu 5,03 procenta. Významněji rostl i Smíchov ze skupiny Nova (o 0,48 procentního bodu na 2,60 procenta) a hlavní kanál Primy (o 0,41 procentního bodu na 10,35 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,83 procentního bodu na hodnotu 22,53 procenta, dále TV Barrandov (klesla o 0,84 procentního bodu na 3,24 procenta), Prima Cool (o 0,77 procentního bodu na 5,34 procenta) a zpravodajská ČT 24 (o 0,76 procentního bodu na 2,75 procenta).

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let si v meziročním srovnání výkonu tří největších televizních skupin polepšila pouze Česká televize. Zato opravdu významně: rostla o 3,03 procentního bodu na hodnotu 26,18 procenta, za což může především dětský kanál Déčko a ČT Sport. Naopak obě velké komerční skupiny klesaly. Nejvíc skupina Nova, která se propadla o 1,31 procentního bodu na hodnotu 34,47 procenta (kromě hlavního kanálu klesala i Nova Cinema a Fanda, i když mnohem méně než velká Nova). Meziroční pokles o 0,52 procentního bodu na hodnotu 21,31 procenta zaznamenala i skupina Prima, u níž kromě hlavního kanálu klesaly všechny tematické stanice.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.