Hlavní navigace

V denní poslechovosti si z celoplošných stanic polepšila Evropa 2 a ČRo Plus

8. 2. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAFY – Minulý týden byly zveřejněny výsledky poslechovosti tuzemských rádií, které jsou základem pro prodej rozhlasové reklamy.

Výzkum poslechovosti Radio Projekt realizují pro Asociace provozovatelů soukromého vysílání a Sdružení komunikačních a mediálních agentur výzkumné agentury STEM/MARK a Median. Jde o telefonický výzkum CATI, který soustředí data od třiceti tisíc respondentů ročně. Týdenní reach dotazovaných rádií se v této skupině respondentů během třetího a čtvrtého čtvrtletí minulého roku zvýšil ve srovnání s minulým obdobím o šest desetin procentního bodu na 84,3 procenta. Denní reach dosáhl 62,6 procenta, což znamená pokles o tři desetiny.

PSALI JSME: Impuls stále nejposlouchanějším celoplošným rádiem

Průměrný počet poslouchaných stanic během minulého týdne činil u jednoho respondenta 2,14, tedy stejně jako v posledním dotazovaném úseku. Během jednoho dne poslouchali dotazovaní průměrně 1,52 stanice, tedy opět stejně jako v minulém období. Průměrný čas strávený u přijímačů činil denně čtyři hodiny, 52 minut a šest vteřin. Ukazatel nazývaný ATS tak klesl od dvě minuty a 54 sekund.


STEM/MARK, Median

Vývoj poslechovosti rádií (pro zvětšení klikněte)

V pořadí rozhlasových stanic se nic nezměnilo a setrvalý pokles Radiožurnálu naznačuje, že jeho aspirace na třetí místo se pomalu rozplývají. První je tak tradičně Impuls, druhá Evropa 2 a třetí Frekvence 1. Z pohledu týdenní poslechovosti si Impuls pohoršil o 26 tisíc posluchačů, stejně jako druhá Evropa. Frekvence odepsala 29 tisíc posluchačů a Radiožurnál 45 tisíc posluchačů.


STEM/MARK, Median

Poslech minulý týden

V poslechovosti včera přišel vedoucí Impuls o 21 tisíc posluchačů, zato druhá Evropa 2 si polepšila o třináct tisíc posluchačů. Třetí Frekvence 1 odepsala tři tisíce posluchačů, Radiožurnál ztratil devět tisíc posluchačů. Zajímavá je pátá Dvojka Českého rozhlasu, která v denní poslechovosti přišla o 26 tisíc posluchačů, zatímco v týdenní si o pět tisíc polepšila. 


STEM/MARK, Median

Poslechovost včera

Z hlediska tržních podílů si o půl procenta polepšila Evropa 2, která dosáhla 9,2 procenta. Svůj podíl o jednu desetinu navýšily i regionální stanice Českého rozhlasu, jejichž podíl dosáhl 6,5 procenta. Nejsilnější Impuls oslabil o půl procenta a jeho podíl se ustálil na dvanácti procentech. Frekvence 1 si pohoršila o 0,7 procenta a její podíl tvoří 10,7 procenta. Radiožurnálu ubylo čtyři desetiny tržního podílu a vykázal podíl 8,9 procenta.

Cloud23


STEM/MARK, Median

Tržní podíly rozhlasových stanic

Mezi regionálními stanicemi je klasicky nejposlouchanější stanicí Blaník, který si v týdenní poslechovosti dokonce o čtrnáct tisíc posluchačů polepšil. O jedenáct tisíc více posluchačů vykázalo druhé Country Rádio, které předstihlo minule stříbrný Beat. Ten odepsal 45 tisíc diváků, což je i podle autorů výzkumu statisticky významná změna. V denní poslechovosti ale Beat kupodivu přišel jen o jeden tisíc diváků. O 28 tisíc diváků týdně více si připsalo i čtvrté Rádio Čas.


STEM/MARK, Median

Týdenní poslechovost regionálních stanic

Z pohledu tržních podílů jednotlivých mediazastupitelství se situace příliš nezměnila, nejsilnější Radiohouse, který vznikl spojením někdejších konkurenčních skupin RRM a MMS, aktuálně drží 51,8 procenta. Rozhlas drží 22 procent trhu a Radio United Services necelou čtvrtinu.


STEM/MARK, Median

Tržní podíly mediálních skupin

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).