Výzkum poslechovosti Radio Projekt realizují pro Asociace provozovatelů soukromého vysílání a Sdružení komunikačních a mediálních agentur výzkumné agentury STEM/MARK a Median. Jde o telefonický výzkum CATI, který soustředí data od třiceti tisíc respondentů ročně. Týdenní reach dotazovaných rádií se v této skupině respondentů během třetího a čtvrtého čtvrtletí minulého roku zvýšil ve srovnání s minulým obdobím o šest desetin procentního bodu na 84,3 procenta. Denní reach dosáhl 62,6 procenta, což znamená pokles o tři desetiny.
PSALI JSME: Impuls stále nejposlouchanějším celoplošným rádiem
Průměrný počet poslouchaných stanic během minulého týdne činil u jednoho respondenta 2,14, tedy stejně jako v posledním dotazovaném úseku. Během jednoho dne poslouchali dotazovaní průměrně 1,52 stanice, tedy opět stejně jako v minulém období. Průměrný čas strávený u přijímačů činil denně čtyři hodiny, 52 minut a šest vteřin. Ukazatel nazývaný ATS tak klesl od dvě minuty a 54 sekund.
V pořadí rozhlasových stanic se nic nezměnilo a setrvalý pokles Radiožurnálu naznačuje, že jeho aspirace na třetí místo se pomalu rozplývají. První je tak tradičně Impuls, druhá Evropa 2 a třetí Frekvence 1. Z pohledu týdenní poslechovosti si Impuls pohoršil o 26 tisíc posluchačů, stejně jako druhá Evropa. Frekvence odepsala 29 tisíc posluchačů a Radiožurnál 45 tisíc posluchačů.
V poslechovosti včera přišel vedoucí Impuls o 21 tisíc posluchačů, zato druhá Evropa 2 si polepšila o třináct tisíc posluchačů. Třetí Frekvence 1 odepsala tři tisíce posluchačů, Radiožurnál ztratil devět tisíc posluchačů. Zajímavá je pátá Dvojka Českého rozhlasu, která v denní poslechovosti přišla o 26 tisíc posluchačů, zatímco v týdenní si o pět tisíc polepšila.
Z hlediska tržních podílů si o půl procenta polepšila Evropa 2, která dosáhla 9,2 procenta. Svůj podíl o jednu desetinu navýšily i regionální stanice Českého rozhlasu, jejichž podíl dosáhl 6,5 procenta. Nejsilnější Impuls oslabil o půl procenta a jeho podíl se ustálil na dvanácti procentech. Frekvence 1 si pohoršila o 0,7 procenta a její podíl tvoří 10,7 procenta. Radiožurnálu ubylo čtyři desetiny tržního podílu a vykázal podíl 8,9 procenta.
Mezi regionálními stanicemi je klasicky nejposlouchanější stanicí Blaník, který si v týdenní poslechovosti dokonce o čtrnáct tisíc posluchačů polepšil. O jedenáct tisíc více posluchačů vykázalo druhé Country Rádio, které předstihlo minule stříbrný Beat. Ten odepsal 45 tisíc diváků, což je i podle autorů výzkumu statisticky významná změna. V denní poslechovosti ale Beat kupodivu přišel jen o jeden tisíc diváků. O 28 tisíc diváků týdně více si připsalo i čtvrté Rádio Čas.
Z pohledu tržních podílů jednotlivých mediazastupitelství se situace příliš nezměnila, nejsilnější Radiohouse, který vznikl spojením někdejších konkurenčních skupin RRM a MMS, aktuálně drží 51,8 procenta. Rozhlas drží 22 procent trhu a Radio United Services necelou čtvrtinu.