Digitální rozhlasové vysílání nabídne prostor pro mnohé nekomerční projekty, myslí si Martin Hroch, šéf společnosti Radio Investments, která spravuje sítě Kiss rádií, Country rádio, Rádio 1, Spin a Beat. Podle něj není myslitelné, aby rozhlasový reklamní trh uživil desítky nových stanic tak jak se to v digitálu očekává.
„Pokud zde vzniknou nové rozhlasové stanice, nedá se čekat, že by se všechny uživily z reklamy. Určitě zde vznikne prostor pro projekty financované přímo posluchači. Domnívám se, že bude existovat skupina lidí, která si v zájmu poslechu kvalitního žánrového programu bez reklamy své rádio "zaplatí“," uvedl Hroch pro server Digizone.cz v rozhovoru, který pro vás připravujeme. Dodal však, že velká část potenciálních posluchačů je dnes saturována internetovými stanicemi, které nabízejí množství různých žánrů mnohdy bez reklam, a dokonce bez poplatků. Je proto otázkou, zda tito posluchači budou ochotni přispívat na „své“ rádio přímo v terestrickém éteru, nebo zda upřednostní právě internet jako alternativu.
ČTĚTE DÁLE: Country rádio zatím neplánuje vysílat v DRM
Podle Hrocha je dobrým příkladem pražský rozhlasový trh, který dnes obsahuje několik desítek různých rádií. I kdyby FM pásmo umožňovalo vstup dalších subjektů na pražský trh, Hroch nevěří, že by se uživili z reklamy. I proto podle něj bude muset časem dojít na jiné formy financování budoucích digitálních stanic.