Hlavní navigace

V digitálu vznikne prostor pro ochotnická rádia

13. 3. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Logo digitálního rozhlasového standardu DRM Autor: 115393
13. 3. 2009

Digitální rozhlasové vysílání nabídne prostor pro mnohé nekomerční projekty, myslí si Martin Hroch, šéf společnosti Radio Investments, která spravuje sítě Kiss rádií, Country rádio, Rádio 1, Spin a Beat. Podle něj není myslitelné, aby rozhlasový reklamní trh uživil desítky nových stanic tak jak se to v digitálu očekává.

Pokud zde vzniknou nové rozhlasové stanice, nedá se čekat, že by se všechny uživily z reklamy. Určitě zde vznikne prostor pro projekty financované přímo posluchači. Domnívám se, že bude existovat skupina lidí, která si v zájmu poslechu kvalitního žánrového programu bez reklamy své rádio "zaplatí“," uvedl Hroch pro server Digizone.cz v rozhovoru, který pro vás připravujeme. Dodal však, že velká část potenciálních posluchačů je dnes saturována internetovými stanicemi, které nabízejí množství různých žánrů mnohdy bez reklam, a dokonce bez poplatků. Je proto otázkou, zda tito posluchači budou ochotni přispívat na „své“ rádio přímo v terestrickém éteru, nebo zda upřednostní právě internet jako alternativu.

MMF24

ČTĚTE DÁLE: Country rádio zatím neplánuje vysílat v DRM

Podle Hrocha je dobrým příkladem pražský rozhlasový trh, který dnes obsahuje několik desítek různých rádií. I kdyby FM pásmo umožňovalo vstup dalších subjektů na pražský trh, Hroch nevěří, že by se uživili z reklamy. I proto podle něj bude muset časem dojít na jiné formy financování budoucích digitálních stanic.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).