Hlavní navigace

V dubnu měla mírný nárůst Nova, mírnou ztrátu ČT. Výsledek je vyrovnaný

2. 5. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ DUBNA – Mezi oběma skupinami dopadl souboj vyrovnaně: Nova v 15+ celkem oslovila 29,86 % diváků, Česká televize pak 29,1 %.

Meziměsíční vývoj (vs. březen 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi televizními kanály ztratila meziměsíčně nejvíce stanice ČT Sport, která přišla o 1,1 procenta obecné cílové skupiny. Ztrácela i ČT 24, a to 0,4 procenta, a nejinak tomu bylo i u ČT 1. Ta přišla o 0,19 procenta diváků věkové kategorie 15+. Ztrátu nemohl kompenzovat ani velmi mírný nárůst stanice ČT 2, která svůj podíl posílila o 0,17 procenta. V plusu byla také Prima Cool, která nabrala 0,13 procenta obecné cílové skupiny. Nejvíce však posílila Nova, a to o plných 1,82 procenta.

BŘEZNOVÁ SLEDOVANOST: Meziměsíčně ztrácela ČT 1, ve srovnání s minulým rokem klesá podíl Novy

Mezi televizními skupinami si podle očekávání nejlépe vedla Nova, která si připsala 1,57 procenta a celkem oslovila 29,86 procenta diváků starších patnácti let. Nejvíce naopak ztrácela Česká televize, která přišla o 1,6 procenta a celkem ji sledovalo 29,1 procenta uvedené divácké skupiny. Neznatelnou ztrátu vykázala i FTV Prima, která odepsala 0,06 procenta při celkové sledovanosti 22,94 procenta. Polepšila si skupina Barrandov, která vykázala mírný růst o 0,18 procenta a celkem ji sledovalo 6,96 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (duben 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal největší ztrátu kanál ČT Sport, který přišel o podíl 1,06 procenta, a také ČT 1, která ztratila 0,33 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice Nova, která si polepšila o 1,97 procenta. Narostl i podíl stanice Prima Cool, která si k dobru připsala 0,26 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i Prima love, která posílila o 0,19 procenta. Naopak podíl hlavní Primy u mladších diváků o 0,47 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Duben se nejlépe vydařil Nově, potvrdil se meziroční trend poklesu plnoformátových televizí

Česká televize poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 1,68 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 23,4 procenta. Mírně poklesly i kanály FTV Prima, a to o 0,12 procenta a jejich podíl celkem dosáhl na 23,71 procenta. O 1,66 procenta pak posílily stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 35,09 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo pouze o 0,11 procenta na celkových 4,84 procenta.

Kanály – průměrné podíly (duben 2016)
Graf podílu kanálů (duben 2016)
Graf podílu skupin (duben 2016)

Meziroční vývoj (vs. duben 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 si meziročně polepšila o 0,75 procenta. Naopak kanály skupiny Ostatní přišly v meziročním srovnání o 0,76 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl TV Nova, která meziročně odepsala 2,35 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i Nova Cinema, která přišla o 1,16 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 1,38 procenta, a také Prima, která si připsala 1,33 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Nova, zato poměrně výrazně – přišla o 4,12 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si připsal 2,98 procenta. Neznatelně posílila i Česká televize, její podíl stoupl o 0,04 procenta. Výrazněji pak šel nahoru podíl stanic FTV Prima, a to o 2,57 procenta.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Prima, jejíž podíl stoupl o 1,38 procenta. Kanál ČT Sport ztratil 0,89 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenala hlavní Nova, která meziročně přišla o 1,48 procenta své primární cílové skupiny, a také Nova Cinema, která ztratila 1,29 procenta. Naopak Prima love svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšila o 0,36 procenta a posílila i TV Barrandov, jejíž podíl stoupl o 0,61 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce ztrácela Nova, která přišla o 3,43 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 2,0 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 3,62 procenta, navýšily kanály FTV Prima. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let ztrácí 1,29 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).