Hlavní navigace

V Česku v e-shopech někdy nakupovala téměř čtvrtina populace

Jiří Macich ml.

Už včera jsme psali o výsledcích studie o využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci v roce 2008, kterou prováděl Český statistický úřad. Dnes se blíže podíváme na její část věnovanou nakupování po Internetu. Alespoň jednou služeb e-shopů v České republice využilo 24 procent lidí starších 16 let. To jsou informace z druhého kvartálu roku 2008. Připomínáme, že podle dat Českého statistického úřadu (z Q2 2008) služeb Internetu již někdy využilo 62 procent…

Už včera jsme psali o výsledcích studie o využívání informačních a komunikačních technologií v domácnostech a mezi jednotlivci v roce 2008, kterou prováděl Český statistický úřad. Dnes se blíže podíváme na její část věnovanou nakupování po Internetu. Alespoň jednou služeb e-shopů v České republice využilo 24 procent lidí starších 16 let. To jsou informace z druhého kvartálu roku 2008. Připomínáme, že podle dat Českého statistického úřadu (z Q2 2008) služeb Internetu již někdy využilo 62 procent lidí starších 16 let.

CIF17_Rabaino_Lupa

Více na Internetu nakupují muži. V posledních 12 měsících (bráno zpětně od druhého kvartálu minulého roku) v e-shopech nakoupilo 25 procent mužů a jen 18 procent žen. Stále se bavíme o lidech od 16 let výše. Největší procento zákazníků internetových obchodů v daném časovém období je mezi osobami z věkové skupiny od 25 do 34 let (36 procent), následují mladí lidé mezi 16 a 24 lety (35 procent).

Češi loni nejčastěji na Internetu pořizovali vstupenky, oblečení a obuv, knihy, časopisy a učebnice, elektroniku, kosmetiku, sportovní potřeby a bílou techniku. Muži ve srovnání se ženami nakupují výrazně více elektroniku, mobilní telefony, fotoaparáty, filmy a hudbu, počítačový software a hardware. Ženy ve srovnání s muži nakupují více kosmetiku, oblečení a obuv, hračky a různé vybavení domácnosti.

Našli jste v článku chybu?