Hlavní navigace

V lednu klesaly podíly jen České televizi, Barrandov se vrátil nad osm procent

27. 2. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ MĚSÍCE – V meziměsíčním srovnání se nedařilo pouze programům České televize, u mladší cílové skupiny si naopak polepšily kanály Novy.

Meziměsíční vývoj (vs. prosinec 2016)

Cílová skupina 15+

Nejvýraznější úbytek vykázala oproti prosinci ČT1, které ubylo 2,87 procenta obecné cílové skupiny. Mírně oslabilo i hudební Óčko, konkrétně o 0,17 procenta, a ČT2, která přišla o 0,14 procenta. Naopak dařilo se ČT sport, která si meziměsíčně polepšila o 1,17 procenta. Nárůstu se dočkala i hlavní Prima, která posílila o 0,38 procenta, a Fanda, který poslední měsíc své existence zakončil se zlepšením o 0,37 procenta.

MINULÝ MĚSÍC: V prosinci se dařilo České televizi a konkrétně programu ČT1

Mezi televizními skupinami se úbytku dočkala jen Česká televize, jejíž podíl 31,24 procenta znamenal oproti prosinci minus 1,64 procenta. Naopak Prima si s podílem 20,28 procenta polepšila o 0,65 procenta. Dařilo se i kanálům TV Barrandov, které celkem oslovily 8,05 procenta, tedy o 0,4 procenta více než v prosinci. Nova svůj podíl navýšila o 0,31 procenta a její celkový podíl tak činil 29,2 procenta.

TOP 10 všechny stanice (leden 2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny dopadla nejlépe stanice ČT sport, která si polepšila o 1,12 procenta. Dařilo se i hlavní Nově s nárůstem o 0,55 procenta a Fandovi, jehož podíl narostl o 0,58 procenta. V opačném gardu patří prvenství ČT1, jejíž podíl poklesl oproti prosinci o 4,58 procenta. Druhý nejvýraznější úbytek vykázalo hudební Óčko, které ztratilo 0,2 procenta. Nedařilo se ani kanálu Nova Cinema, kterému ubylo 0,11 procenta.

MINULÝ ROK: Oproti prosinci oslabila ČT1, meziročně nejvíce ztrácí Nova

Také u mladší cílové skupiny vykázala z televizních skupin jako jediná pokles Česká televize, jejíž podíl klesl o 2,91 procenta na konečných 26,2 procenta. Nejlepšího výsledku se dočkala Nova, která si s podílem 35,31 procenta polepšila o 1,34 procenta. Dařilo se i Primě, jejíž podíl 20,87 procenta znamená zlepšení o 0,77 procenta. Kanály TV Barrandov oslovily v lednu celkem 5,22 procenta mladších diváků, což je o 0,46 procenta více než v prosinci.

Kanály – průměrné podíly (leden 2017)
Graf podílu kanálů (leden 2017)
Graf podílu skupin (leden 2017)

Meziroční vývoj (vs. leden 2016)

Cílová skupina 15+

Z meziročního srovnání vycházejí nejhůř kanály sdružené v rubrice Ostatní, kterým ubylo 1,78 procenta. Nedařilo se ani hlavní Primě, která přišla o 1,47 procenta. Třetí největší úbytek vykázala ČT1, která ztratila 0,65 procenta. Naopak nejlépe se vedlo hlavní Nově, která si polepšila o 1,31 procenta. Dařilo se i filmové Nově Cinema, jejíž podíl se zvýšil o 0,9 procenta. Kanály zastupované společnosti Atmedia svůj podíl navýšily o 0,78 procenta.

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, jejíž podíl se navýšil o 2,41 procenta. Zlepšení vykázaly i kanály TV Barrandov, polepšily si o 0,79 procenta. Naopak nejhůře dopadla Prima, podíl jejích programů se snížil o 1,42 procenta. Klesl i podíl programů České televize, a to o 0,73 procenta.

CIF23

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I u mladší cílové skupiny dopadly nejhůře kanály sdružené v rubrice Ostatní, jejichž podíl se snížil o 2,56 procenta. Propad potkal i hlavní Primu, která si pohoršila o 1,56 procenta. Třetí nejvýraznější úbytek pak vykázala Prima love, která přišla o 0,85 procenta. Naopak nejlépe dopadla Nova Cinema, jejíž podíl se u primární cílové skupiny zvýšil o 1,33 procenta. Kanály zastupované společností Atmedia si polepšily o 1,12 procenta a podíl hlavní Novy poskočil o 0,88 procenta.

Z pohledu televizních skupin se jako jediná dočkala poklesu Prima, jejíž podíl klesl o 2,1 procenta. Naopak nejlépe dopadly kanály Novy, jejichž podíl stoupl o 2,88 procenta. Zlepšení vykázala i Česká televize, podíl jejích programů se navýšil o 0,36 procenta. Podobně si vedly kanály TV Barrandov, které si polepšily o 0,34 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).