Hlavní navigace

V lednu nejvíc klesala ČT 1, meziročně padal hlavní kanál Novy. Prima posiluje u mladých

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ LEDNA – Oproti prosinci si nejvíce polepšila skupina Nova, loňských lednových výsledků ale nedosáhla. Vedle hlavního kanálu mírně klesal i Fanda.
Jan Potůček 2. 2. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Meziměsíční vývoj (vs. prosinec 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál skupiny Nova dosáhl v lednu oproti prosinci největšího růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Polepšil si o 1,43 procentního bodu na hodnotu 22,22 procenta, přičemž si s velkým náskokem udržel pozici nejsledovanější televize v zemi. Dobře se dařilo i ČT Sport, která posílila o 1,13 procentního bodu na podíl 3,48 procenta, a také zpravodajské ČT 24, která zaznamenala růst o 0,36 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta. Naopak největší pokles v lednu zaznamenala ČT 1, která se oproti prosinci propadla o 2,02 procentního bodu na 16,54 procenta. Výrazně si pohoršilo i mediazastupitelství Atmedia, které od Nového roku přišlo o hudební kanály Óčko. Jeho podíl klesl o 0,90 procentního bodu na 3,34 procenta (samostatné Óčko a Óčko Gold v lednu vykázaly průměrný denní podíl 0,72 procenta).

PROSINCOVÁ DATA: Nova v prosinci prohrála boj o diváky s Českou televizí. Meziročně nejvíc stoupala Prima

Z celých televizních skupin v lednu těsně zvítězila skupina Nova. V souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku za všech pět svých volně šířených kanálů dosáhla hodnoty 31,26 procenta, což bylo o 1,15 procentního bodu více než v prosinci. O necelý procentní bod za ní skončila Česká televize, která se meziměsíčně propadla o 0,80 procentního bodu na hodnotu 30,31 procenta. Kromě Jedničky klesala i Dvojka, Déčko a Art, ale ne tak výrazně jako hlavní program ČT. Mírný nárůst oproti prosinci zaznamenala skupina Prima, jejíž souhrnný podíl stoupl o 0,12 procentního bodu na celkových 20,98 procenta. Pomohla jí zejména Prima Zoom, která posílila o 0,26 procentního odu na 2,15 procenta a dostala se nad hodnotu Primy love.

Top 10 všechny stanice (leden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, v lednu nejvíce posiloval hlavní kanál Novy. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšil o 2,47 procentního bodu na hodnotu 25,20 procenta. Výrazně menší růst vykázala ČT Sport, která si přičetla 0,88 procentního bodu na lednový podíl 3,37 procenta. Dařilo se i Primě Cool, jež si připsala 0,58 procentního bodu na hodnotu 5,51 procenta. Největší pokles oproti prosinci zaznamenala ČT 1, která se propadla o rovné tři procentní body na hodnotu 13,27 procenta. Významněji padal i hlavní program Primy, který si pohoršil o 1,31 procentního bodu na podíl 11,35 procenta, a také Atmedia, která se bez Óčka propadla o 1,28 procentního bodu na hodnotu 2,66 procenta (Óčko a Óčko Gold v lednu vykázaly souhrnný podíl 1,31 procenta).

MINULÝ ROK: V lednu nejvíc klesala ČT 1, i meziročně. Oproti prosinci si nejvíce polepšila Prima

Ve skupinových výsledcích u mladší divácké kategorie 15 až 54 let v lednu jasně vedla skupina Nova, která si oproti prosinci loňského roku polepšila v průměrném celodenním podílu na publiku o 2,47 procentního bodu na hodnotu 36,30 procenta. Meziměsíčně stoupaly všechny její kanály kromě Novy Cinemy, která se propadla o 0,66 procentního bodu na hodnotu 5,95 procenta. Výrazný pokles oproti prosinci zaznamenala Česká televize, která se propadla o 1,82 procentního bodu na hodnotu 25,10 procenta. Kromě Jedničky mírně klesalo i Déčko a Art. Mírný pokles u mladšího publika nastal také u skupiny Prima, která si ve srovnání s prosincem pohoršila o 0,29 procentního bodu na celkových 21,59 procenta. Významný pokles „velké“ Primy ale kompenzovaly slušné nárůsty u Primy Cool a Primy Zoom.

Kanály – průměrné podíly (leden 2015)
Graf podílu kanálů (leden 2015)
Graf podílu skupin (leden 2015)

Meziroční vývoj (vs. leden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s lednem loňském roku v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce posílila ČT Sport, která si polepšila o 1,12 procentního bodu na hodnotu 3,48 procenta. Dařilo se i Smíchovu, jehož podíl narostl o 0,48 procentního bodu na 1,53 procenta, a Primě Cool, jež si přilepšila o 0,36 procentního bodu na hodnotu 3,43 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,36 procentního bodu na podíl 22,22 procenta. Ztrácela i „velká“ Prima, která si pohoršila o 0,61 procentního bodu na hodnotu 13,40 procenta a zpravodajská ČT 24, která se meziročně propadla o 0,52 procentního bodu na hodnotu 4,20 procenta.

Z hlediska skupinových výsledků z tuzemské „velké trojky“ meziročně stoupala pouze Česká televize. Oproti lednu 2014 si polepšila o 0,57 procentního bodu na hodnotu 30,31 procenta, přičemž kromě ČT Sport se na tom nejvíce podepsalo dětské Déčko a ČT 2. Skupina Nova se v lednu meziročně propadla o 0,54 procentního bodu na souhrnný podíl 31,26 procenta. Vedle hlavního kanálu, který se na poklesu nejvíce podílel, mírně klesal i Fanda. Nepatrný meziroční pokles zaznamenala i skupina Prima, která si pohoršila o 0,10 procentního bodu na hodnotu 20,98 procenta. Kromě hlavního kanálu ale žádná z jejích tematických stanic neklesala.

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let v lednu meziročně nejvíce posilovala ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 0,91 procentního bodu na hodnotu 3,37 procenta. Dařilo se i Primě Cool, která rostla o 0,78 procentního bodu na 5,51 procenta, a Smíchovu, který si polepšil o 0,77 procentního bodu na 2,36 procenta. Opačný extrém vykázal hlavní kanál Novy, který se ve „své“ cílové skupině propadl o 1,68 procentního bodu na hodnotu 25,20 procenta. Souhrnný podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia klesl bez Óčka o 1,15 procentního bodu na 2,66 procenta. Meziročně u mladých klesala i TV Barrandov, konkrétně o 0,63 procentního bodu na hodnotu 3,10 procenta.

Překvapivý meziroční růst z hlediska souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let vykázala skupina Prima. Oproti lednu loňského roku si polepšila o 1,50 procentního bodu na hodnotu 21,59 procenta. To je největší růst ze všech televizních skupin v Česku. Kromě Primy love přitom stoupaly všechny programy Primy, hlavní kanál si meziročně polepšil o 0,59 procentního bodu (na 11,35 procenta). Lépe než lednu 2014 na tom letos byla i Česká televize, která si meziročně připsala 0,70 procentního bodu na souhrnný podíl 25,10 procenta. V jejím případě ale hlavní kanál ČT 1 klesal, a to o 0,45 procentního bodu na hodnotu 13,27 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ meziročně klesla skupina Nova, která si pohoršila o 0,77 procentního bodu na souhrnný podíl 36,30 procenta.