Mezitýdenní vývoj (vs. 14. týden 2017)
Cílová skupina 15+
Oproti minulému týdnu dopadl nejhůře kanál ČT sport, kterému absence krasobruslení ubrala 0,69 procenta obecné cílové skupiny. Velikonoční týden bez zásadních geopolitických změn pak znamenal úbytek i pro ČT24, která si pohoršila o 0,58 procenta. Třetí největší pokles potkal TV Barrandov, která odepsala 0,17 procenta diváků starších patnácti let. Naopak nejlépe se vedlo hlavní Primě, která si polepšila o 0,39 procenta, a Prima Max, jejíž podíl narostl o 0,31 procenta. Třetí nejvýraznější nárůst pak vykázala hlavní Nova, která oslovila o 0,18 procenta obecné divácké skupiny více.
PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova posiluje na všech frontách, Prima naopak ztrácí
Z pohledu televizních skupin vykázala de facto jediný výrazný pokles Česká televize, podíl jejích kanálů klesl v mezitýdenním srovnání o 1,34 procenta na konečných 27,51 procenta. Víceméně na svém skončily kanály TV Barrandov, jejichž podíl se snížil o 0,04 procenta na celkových 8,6 procenta. Oproti minulému týdnu se nejlépe vedlo programům Primy, které si polepšily o 0,77 procenta a skončily s 22,27 procenta. Nova oslovila celkem 31,61 procenta obecné divácké skupiny, což ve srovnání s minulým týdnem byl nárůst o 0,21 procenta.
Cílová skupina 15–54
U mladší cílové skupiny si nejlépe vedla hlavní Prima, která si polepšila o 0,61 procenta. Shodně si polepšila ČT1 a Nova Cinema, jejich podíl v obou případech stoupl o 0,43 procenta. Nejhůře dopadl kanál ČT sport, který ve srovnání s minulým týdnem ztratil 1,11 procenta. I další pokles se týká stanice České televize, zpravodajská ČT24 si pohoršila o 0,63 procenta. Třetí největší úbytek vykázala Nova Cinema, která přišla o 0,28 procenta.
MINULÝ ROK: V rámci týdne nejvíce posiluje Nova, meziročně ale nejvíce klesá
Mezi televizními skupinami dosáhla vyššího mezitýdenního podílu pouze Prima, která si polepšila o 0,89 procenta na celkových 22,36 procenta. Naopak nejhůře se vedlo České televizi, která si pohoršila o 1,25 s konečnými 23,74 procenty. Nova ztratila 0,14 procenta a celkem oslovila 38,15 procenta. Mírný pokles vykázaly i programy TV Barrandov, jejichž podíl 4,82 je o 0,03 procenta menší než minulý týden.
Meziroční vývoj (vs. 14. týden 2016)
Cílová skupina 15+
V meziročním srovnání dopadly nejhůře kanály sdružené v rubrice Ostatní, které ztratily podíl ve výši 2,18 procenta. Klesl i podíl kanálu Prima love, který přišel o 0,79 procenta. Shodnou ztrátu 0,76 procenta vykázala hlavní Prima a zpravodajská ČT24. Naopak nejlépe se vedlo stanicím zastupovaným společností Atmedia, jejichž podíl se navýšil o 1,06 procenta. Polepšila si i Nova Action, a to o 0,95 procenta, a Nova Cinema, která svůj podíl zvýšila o 0,74 procenta.
Relativně výrazné trendy vykázaly podíly televizních skupin, z nichž si dvě polepšily a dvě pohoršily. Podíl stanic České televize se meziročně snížil o 1,39 procenta a kanály Primy ztratily 1,03 procenta. Nejlépe si vedla Nova, jejíž podíl se navýšil o 1,92 procenta. Slušný nárůst vykázaly i programy TV Barrandov, jejichž podíl meziročně stoupl o nezanedbatelných 1,58 procenta.
Cílová skupina 15–54
Podobná situace plyne z meziročního srovnání i u mladší divácké skupiny, kde opět nejhůře dopadly kanály z rubriky Ostatní, které ztratily podíl 3,01 procenta. Nedařilo se ani Primě love, která přišla o 1,33 procenta, a hlavní TV Barrandov, jejíž podíl klesl o 0,65 procenta. Naopak nejlépe se vedlo Nově Cinema, která si polepšila o 1,57 procenta, a Nově Action s podílem vyšším o 0,96 procenta. Mezi ně se vklínily ještě kanály zastupované společností Atmedia, jejichž podíl narostl o 1,03 procenta.
Nejlépe z meziročního srovnání vychází skupina Nova, která svůj podíl navýšila o 3,58 procenta. Polepšila si i stanice TV Barrandov, když zvětšily svůj podíl o 0,09 procenta. Nejhůře si v meziročním srovnání u mladších diváků vedly programy Primy, jejichž podíl klesl o 1,53 procenta. Mírně oslabil i podíl České televize, která si meziročně pohoršila o 0,23 procenta.