Hlavní navigace

V neděli startuje Mňam TV, pozemní televize o vaření. Kde ji naladíte a co nabídne?

Jan Potůček

UVNITŘ MAPY POKRYTÍ – Kromě obligátních pořadů o vaření nová televize slibuje i talk show, reality show a spoustu vlastních tváří. Kdo je objeví na její obrazovce a jaký podíl bude mít vlastní tvorba?

Doba čtení: 5 minut

Majitel z Londýna, přes „dceru“ na Slovensku

O půl roku později, než původně předpokládal, zato s poměrně solidním pokrytím všech krajských měst, Prahy a řady regionů odstartuje tuto neděli první volně šířený terestrický televizní kanál o vaření v češtině nazvaný Mňam TV. Naladit ho budou moci všichni diváci, kteří jsou v dosahu pozemní Regionální sítě 8 Českých Radiokomunikací, tedy především ti, kteří už pozemní cestou přijímají programy Sport 5, Slovak Sport 2, TV Noe a Óčko Expres. Multiplex by měl pokrývat signálem až 54 procent obyvatel České republiky (viz galerie s mapami pokrytí), přičemž v řadě míst, kde vysílá, zatím diváci tuto síť nenaladili, nebo pro to nenacházeli důvod, protože jim žádný z dosud nabízených programů nevyhovoval. Mňam TV bude asi nejšířeji zaměřenou televizí v Regionální síti 8.

Za projektem kulinářské televize stojí společnost CE Media ovládaná britským investorem Nordic Media Entertainment (prostřednictvím slovenské firmy Nordic Media se sídlem ve středoslovenském Brezně), distribuci a propagaci programu zajišťuje společnost Axocom, která ve spolupráci s agenturou Atmedia také prodává reklamní prostor na Mňam TV a zajišťuje další obchodní záležitosti. „Mediální zastoupení je již domluvené se společností Atmedia, která má dlouholeté zkušenosti s úspěšným mediálním zastoupením  tematických stanic, potažmo celoplošných,“ potvrdila serveru DigiZone.cz ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza. Pro Atmedii je Mňam TV určitou náhradou za hudební kanály Óčka, které od tohoto mediazastupitelství odešly na sklonku loňského roku.

Na koho cílí Mňam TV a jaký chce podíl na trhu?

Hlavní cílovou skupinou nové televize mají být podle Eriky Luzsiczy ženy ve věku 15 až 50 let. „Nicméně sekundární cílovou skupinou díky popularitě této tematiky a rozmanitosti plánovaného obsahu je celá rodina,“ podotýká. V hlavní cílové skupině by Mňam TV chtěla ve střednědobém horizontu u vybraných pořadů dosahovat tří až pětiprocentního podílu na sledovanosti. To jsou hodnoty, jaké v širší divácké kategorii všech dospělých nad 15 let vykazuje například TV Barrandov, Nova Cinema nebo ČT 2. Čím chce Mňam TV nahnat takovou sledovanost? „Minimálně 50 procent obsahu bude vlastní tvorba, v plánu je například talk show, reality show a samozřejmě pořady o vaření snídaní, obědů a večeří s profesionály z oboru, které postupně představujeme,“ prozrazuje Erika Luzsicza.

Jednou z hlavních tváří Mňam TV, kterou nová stanice dopředu prozradila, je bývalá hvězda televize Prima Emanuele Ridi. „Dalším bude například známý kuchař Jaroslav Žídek a další jména budeme ještě prozrazovat při spuštění vysílání,“ dodává Luzsicza. Vybrané pořady si bude Mňam TV vyrábět sama interně, na některých bude spolupracovat s externími produkcemi a část bude nakupovat ze zahraničí a dabovat do češtiny. „Detaily zatím neprozradíme,“ odmítá být Erika Luzsicza konkrétnější. Dodává jen, že Mňam TV počítá s vysíláním 24 hodin denně, přičemž hlavní část programu soustředí na dobu od šesté hodiny ranní do desáté večerní. „V tomto mezičase budou vysílány právě vlastní pořady televize,“ upřesňuje.

Jednání s operátory vede za společnost Viacom v České republice a na Slovensku IKO Kabel a jeho šéfka regionální pobočky Erika Luszicza.
Foto pro DigiZone.cz: Čestmír Polák

Redaktor DigiZone.cz Lukáš Polák na archivním snímku z roku 2012 s Erikou Lusziczou, tehdy ještě ředitelkou společnosti IKO Cable v České republice

Chystá se i expanze na Slovensko

Z přebíraných zahraničních formátů Mňam počítá například s kuchařskou show Jamieho Olivera nebo Hestona Blumenthala, vysoce pravděpodobné je i přebírání pořadů produkovaných přímo londýnským vlastníkem stanice Nordic Media Entertainment. Ta se na svém profilu na Facebooku přede dvěma lety chlubila výjezdem na Ukrajinu do okolí Černobylu, kde natáčela jeden z dílů připravovaného formátu Kuchaři na konci světa. Firma se zaměřuje i na pořady o životním stylu, které slibuje rovněž Mňam TV. Záběr vlastníka Mňam TV, který patří do skupiny Nordic Media Corporation, je ale mnohem širší a zahrnuje i dokumenty, celovečerní firmy či produkci reklamních spotů, a to jak pro vlastní televizní stanice, tak na zakázku pro další klienty.

Česká republika je pro Nordic Media Corporation (vedle Slovenska) prvním vykročením z původního regionu svého působení, jímž je Skandinávie a země Beneluxu. Vedle produkce pořadů a provozování vlastních televizních kanálů, mezi něž patří i kulinářská stanice, se zabývá i vývojem videoobsahu pro internet. Rovněž Mňam TV slibuje vedle lineárního vysílání prostřednictvím DVB-T, kabelu, IPTV a satelitu také živé streamování na internetu a videoarchiv pořadů na webu. Kromě toho chce formou převzatého vysílání expandovat na Slovensko. „Ano, v dohledné době od spuštění Mňam TV v České republice se připravuje i její možný rozjezd na Slovensku, právě v kabelech a na satelitu,“ potvrzuje Erika Luzsicza.

MIF18 tip v článku Steiner


Screenshot: DigiZone.cz

Webová stránka Mňam TV zatím nenabízí žádný obsah

Jediná konkurence pro TV Papriku

Šance Mňam TV jsou poměrně slušné, vzhledem k velké oblíbenosti kuchařských formátů na českých televizích. Například denní formát Prostřeno! na hlavním kanálu Primy je dlouhodobě nejúspěšnějším pořadem této televize z hlediska podílu na sledovanosti (okolo 30 procent na publiku starším 15 let, což jsou běžné hodnoty sledovanosti pořadů na Nově), fenomén Levně a chutně v Televizních novinách na Nově zase dokázal na sklonku loňského roku přetavit úspěch televizních reportáží Ladislava Hrušky do nejprodávanější knihy roku na českém trhu. Nemluvě o úspěších Zdeňka Pohlreicha nebo Jiřího Babici, kteří si navzájem nemohou přijít na jméno, či formátu Kluci v akci na ČT 1. Navíc kuchařské pořady jsou velmi oblíbené u inzerentů, dá se do nich jednoduše implementovat product placement.

Vlastní kuchařské pořady pro český trh vyrábí i dosud jediná do češtiny lokalizovaná televize o vaření TV Paprika. Na rozdíl od Mňam TV jde o placený kanál, který vysílá po kabelu a satelitu. Jeho provozovatelem je skupina AMC Networks, vlastník řady tematických placených kanálů, které na tuzemském trhu obchodně zastupuje stejná firma jako Mňam TV – agentura Atmedia. Do předloňského roku TV Paprika patřila společnosti Chellomedia, kterou vlastnil majitel největší české kabelové společnosti UPC, Liberty Global. Od té ji koupila právě skupina AMC Networks za částku jedné miliardy dolarů.

Našli jste v článku chybu?