Hlavní navigace

V pololetí nejvíc klesala ČT 1, meziročně Prima. Olympiáda a šampionáty rekordně zvedly ČT Sport

15. 7. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – České televizi v prvním pololetí pomohly Zimní olympijské hry v Soči, mistrovství světa v hokeji a začínající mistrovství světa ve fotbale

Mezipololetní vývoj (vs. 2. pololetí 2013)

Cílová skupina 15+

Velké mezinárodní sportovní akce pomohly v prvním pololetí letošního roku programu ČT Sport k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Za prvních šest měsíců letošního roku si sportovní kanál ČT polepšil oproti druhému pololetí 2013 o 3,10 procentního bodu na hodnotu 5,71 procenta. Významněji rostl i podíl dětského kanálu ČT :D (o 0,45 procentního bodu na 1,18 procenta) a ČT 2 (o 0,32 procentního bodu na 4,24 procenta). Naopak největší propad vykázala ČT 1, která klesla o 1,41 procentního bodu na podíl 15,37 procenta a pak také zpravodajská ČT 24, jež si pohoršila o 0,84 procentního bodu na 4,43 procenta.

LOŇSKÝ ROK: ČT se v roce 2013 bez olympiády a Eura propadla pod Novu, skokanem roku Fanda

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si v prvním pololetí letošního roku oproti druhému loňskému pololetí polepšila pouze Česká televize. Její kumulovaný podíl vzrostl o 1,75 procentního bodu na hodnotu 31,17 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny klesaly. Významněji skupina Prima, která si pohoršila o 0,65 procentního bodu na hodnotu 20,97 procenta, nepatrně o sedm setin procentního bodu klesla na úroveň 31,78 procenta skupina Nova, která si však těsně podržela pozici lídra trhu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 1. pololetí 2014 (D15+, %)
Program 1. pololetí 2014 vs. 2. pololetí 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 15,37 - 1,41 – 1,23
ČT 2 4,24 + 0,32 + 0,04
ČT Sport 5,71 + 3,10 + 2,03
ČT 24 4,43 – 0,84 – 1,33
ČT :D 1,18 + 0,45 ---
ČT art 0,24 + 0,14 ---
Nova 23,80 + 0,17 + 0,21
Nova Cinema 4,03 – 0,27 – 0,34
Fanda 1,57 + 0,01 + 0,21
Smíchov 1,14 – 0,08 + 0,43
Telka 1,25 + 0,12 + 0,74
Prima 13,78 + 0,08 - 1,67
Prima Cool 3,19 – 0,40 – 0,57
Prima love 2,08 – 0,17 + 0,01
Prima Zoom 1,91 – 0,16 – 0,03
TV Barrandov 4,51 + 0,18 + 0,05
Atmedia 3,71 + 0,40 + 1,20
ostatní TV 7,86 – 1,00 – 1,18
skupina ČT 31,17 + 1,75 + 0,93
skupina Nova 31,78 – 0,07 + 1,24
skupina Prima 20,97 – 0,65 – 2,24

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si v prvním letošním pololetí nejvíc polepšila opět ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku vzrostla o 3,72 procentního bodu na hodnotu 6,49 procenta. Významně stoupalo i dětské Déčko, a to o 0,80 procentního bodu na 2,05 procenta. Největší pokles vykázala ČT 1, která si oproti druhému pololetí loňského roku pohoršila o 0,76 procentního bodu na 12,36 procenta. Významněji klesala i Prima Cool (o 0,58 procentního bodu na 4,87 procenta), zpravodajská ČT 24 (o 0,52 procentního bodu na 2,45 procenta) a „velká“ Prima (o 0,49 procentního bodu na 10,64 procenta).

LOŇSKÉ 1. POLOLETÍ: Nova za první pololetí lídrem. Bez Fandy, Smíchova a Telky by ale meziročně klesla

V souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v zemi si v této mladší divácké kategorii jako jediná v prvním pololetí polepšila Česká televize, zato poměrně významně. Oproti druhému pololetí 2013 stoupla o 3,69 procentního bodu na podíl 27,46 procenta. Prvenství ale s velkým náskokem udržela skupina Nova, i když se propadla o 0,85 procentního bodu na hodnotu 35,83 procenta. Významněji klesla skupina Prima, konkrétně o 1,61 procentního bodu na kumulovaný podíl 20,12 procenta, přičemž klesaly všechny čtyři její kanály (u Novy alespoň Telka stoupla o téměř neznatelnou jednu setinu procentního bodu).

Průměrné podíly televizí za 1. pololetí 2014 (D15–54, %)
Program 1. pololetí 2014 vs. 2. pololetí 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 12,36 - 0,76 – 0,45
ČT 2 3,85 + 0,31 – 0,18
ČT Sport 6,49 + 3,72 + 2,25
ČT 24 2,45 – 0,52 – 1,04
ČT :D 2,05 + 0,80 ---
ČT art 0,26 + 0,14 ---
Nova 25,96 – 0,38 – 0,60
Nova Cinema 5,32 – 0,29 – 0,49
Fanda 1,77 – 0,05 + 0,09
Smíchov 1,77 – 0,13 + 0,64
Telka 1,01 + 0,01 + 0,51
Prima 10,64 – 0,49 - 1,78
Prima Cool 4,87 – 0,58 – 0,97
Prima love 2,54 – 0,37 – 0,08
Prima Zoom 2,07 – 0,15 – 0,09
TV Barrandov 3,50 – 0,21 – 0,53
Atmedia 3,79 + 0,29 + 0,76
ostatní TV 9,30 – 0,60 – 0,35
skupina ČT 27,46 + 3,69 + 2,90
skupina Nova 35,83 – 0,85 + 0,14
skupina Prima 20,12 – 1,61 – 2,92

Meziroční vývoj (vs. 1. pololetí 2013)

Cílová skupina 15+

Meziročně oproti prvnímu pololetí loňského roku v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce stoupala ČT Sport. Polepšila si o 2,03 procentního bodu na hodnotu 5,71 procenta. Výrazný nárůst o 1,20 procentního bodu na podíl 3,71 procenta zaznamenaly i stanice zastupované agenturou Atmedia, a o 0,74 procentního bodu na 1,25 procenta stoupl i podíl Telky, nejmladšího kanálu skupiny Nova. Naopak největší meziroční pokles o 1,67 procentního bodu na podíl 13,78 procenta vykázal hlavní kanál Primy. Výrazně klesla i zpravodajská ČT 24, která si pohoršila o 1,33 procentního bodu na 4,43 procenta, a také ČT 1, jež si pohoršila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 15,37 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku meziročně nejvíc rostla skupina Nova, a to o 1,24 procentního bodu na hodnotu 31,78 procenta. O něco menší růst o 0,93 procentního bodu na podíl 31,17 procenta zaznamenala i Česká televize, které pomohly nové kanály ČT :D a ČT art, jež v prvním pololetí loňského roku ještě nevysílaly. Jako jediná z „velké trojky“ klesla skupina Prima, zato poměrně výrazně: meziročně si pohoršila o 2,24 procentního bodu na hodnotu 20,97 procenta, přičemž nepatrný růst (o jednu setinu procentního bodu) vykázala pouze Prima love.

MMF24

Cílová skupina 15–54

V mladší divácké kategorii 15 až 54 let si meziročně v prvním pololetí nejvíc polepšila rovněž ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku rostla o 2,25 procentního bodu na hodnotu 6,49 procenta. Významněji stoupaly i dva nejmladší kanály skupiny Nova: Smíchov (o 0,64 procentního bodu na 1,77 procenta) a Telka (o 0,51 procentního bodu na 1,01 procenta). Naopak nejvíce klesal hlavní kanál Primy, který si meziročně pohoršil o 1,78 procentního bodu na 10,64 procenta a také zpravodajská ČT 24, která klesla o 1,04 procentního bodu na podíl 2,45 procenta. Významně klesala i Prima Cool (o 0,97 procentního bodu na 4,87 procenta).

V meziročním vývoji souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin se potvrzuje omlazování České televize, která si polepšila o 2,90 procentního bodu na hodnotu 27,46 procenta (v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let meziročně stoupla jen o 0,93 procentního bodu). Mírný nárůst o 0,14 procentního bodu na kumulovaný podíl 35,83 procenta zaznamenala i skupina Nova, přičemž tahounem tohoto růstu byly dva nejmladší kanály Smíchov a Telka. Skupina Prima se meziročně propadla o 2,92 procentního bodu na hodnotu 20,12 procenta, přičemž pokles vykázaly všechny čtyři kanály této skupiny.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).