Mezipololetní vývoj (vs. 2. pololetí 2013)
Cílová skupina 15+
Velké mezinárodní sportovní akce pomohly v prvním pololetí letošního roku programu ČT Sport k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Za prvních šest měsíců letošního roku si sportovní kanál ČT polepšil oproti druhému pololetí 2013 o 3,10 procentního bodu na hodnotu 5,71 procenta. Významněji rostl i podíl dětského kanálu ČT :D (o 0,45 procentního bodu na 1,18 procenta) a ČT 2 (o 0,32 procentního bodu na 4,24 procenta). Naopak největší propad vykázala ČT 1, která klesla o 1,41 procentního bodu na podíl 15,37 procenta a pak také zpravodajská ČT 24, jež si pohoršila o 0,84 procentního bodu na 4,43 procenta.
LOŇSKÝ ROK: ČT se v roce 2013 bez olympiády a Eura propadla pod Novu, skokanem roku Fanda
Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si v prvním pololetí letošního roku oproti druhému loňskému pololetí polepšila pouze Česká televize. Její kumulovaný podíl vzrostl o 1,75 procentního bodu na hodnotu 31,17 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny klesaly. Významněji skupina Prima, která si pohoršila o 0,65 procentního bodu na hodnotu 20,97 procenta, nepatrně o sedm setin procentního bodu klesla na úroveň 31,78 procenta skupina Nova, která si však těsně podržela pozici lídra trhu.
Program | 1. pololetí 2014 | vs. 2. pololetí 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,37 | - 1,41 | – 1,23 |
ČT 2 | 4,24 | + 0,32 | + 0,04 |
ČT Sport | 5,71 | + 3,10 | + 2,03 |
ČT 24 | 4,43 | – 0,84 | – 1,33 |
ČT :D | 1,18 | + 0,45 | --- |
ČT art | 0,24 | + 0,14 | --- |
Nova | 23,80 | + 0,17 | + 0,21 |
Nova Cinema | 4,03 | – 0,27 | – 0,34 |
Fanda | 1,57 | + 0,01 | + 0,21 |
Smíchov | 1,14 | – 0,08 | + 0,43 |
Telka | 1,25 | + 0,12 | + 0,74 |
Prima | 13,78 | + 0,08 | - 1,67 |
Prima Cool | 3,19 | – 0,40 | – 0,57 |
Prima love | 2,08 | – 0,17 | + 0,01 |
Prima Zoom | 1,91 | – 0,16 | – 0,03 |
TV Barrandov | 4,51 | + 0,18 | + 0,05 |
Atmedia | 3,71 | + 0,40 | + 1,20 |
ostatní TV | 7,86 | – 1,00 | – 1,18 |
skupina ČT | 31,17 | + 1,75 | + 0,93 |
skupina Nova | 31,78 | – 0,07 | + 1,24 |
skupina Prima | 20,97 | – 0,65 | – 2,24 |
Cílová skupina 15–54
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si v prvním letošním pololetí nejvíc polepšila opět ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku vzrostla o 3,72 procentního bodu na hodnotu 6,49 procenta. Významně stoupalo i dětské Déčko, a to o 0,80 procentního bodu na 2,05 procenta. Největší pokles vykázala ČT 1, která si oproti druhému pololetí loňského roku pohoršila o 0,76 procentního bodu na 12,36 procenta. Významněji klesala i Prima Cool (o 0,58 procentního bodu na 4,87 procenta), zpravodajská ČT 24 (o 0,52 procentního bodu na 2,45 procenta) a „velká“ Prima (o 0,49 procentního bodu na 10,64 procenta).
LOŇSKÉ 1. POLOLETÍ: Nova za první pololetí lídrem. Bez Fandy, Smíchova a Telky by ale meziročně klesla
V souhrnných celodenních podílech tří největších televizních skupin v zemi si v této mladší divácké kategorii jako jediná v prvním pololetí polepšila Česká televize, zato poměrně významně. Oproti druhému pololetí 2013 stoupla o 3,69 procentního bodu na podíl 27,46 procenta. Prvenství ale s velkým náskokem udržela skupina Nova, i když se propadla o 0,85 procentního bodu na hodnotu 35,83 procenta. Významněji klesla skupina Prima, konkrétně o 1,61 procentního bodu na kumulovaný podíl 20,12 procenta, přičemž klesaly všechny čtyři její kanály (u Novy alespoň Telka stoupla o téměř neznatelnou jednu setinu procentního bodu).
Program | 1. pololetí 2014 | vs. 2. pololetí 2013 | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,36 | - 0,76 | – 0,45 |
ČT 2 | 3,85 | + 0,31 | – 0,18 |
ČT Sport | 6,49 | + 3,72 | + 2,25 |
ČT 24 | 2,45 | – 0,52 | – 1,04 |
ČT :D | 2,05 | + 0,80 | --- |
ČT art | 0,26 | + 0,14 | --- |
Nova | 25,96 | – 0,38 | – 0,60 |
Nova Cinema | 5,32 | – 0,29 | – 0,49 |
Fanda | 1,77 | – 0,05 | + 0,09 |
Smíchov | 1,77 | – 0,13 | + 0,64 |
Telka | 1,01 | + 0,01 | + 0,51 |
Prima | 10,64 | – 0,49 | - 1,78 |
Prima Cool | 4,87 | – 0,58 | – 0,97 |
Prima love | 2,54 | – 0,37 | – 0,08 |
Prima Zoom | 2,07 | – 0,15 | – 0,09 |
TV Barrandov | 3,50 | – 0,21 | – 0,53 |
Atmedia | 3,79 | + 0,29 | + 0,76 |
ostatní TV | 9,30 | – 0,60 | – 0,35 |
skupina ČT | 27,46 | + 3,69 | + 2,90 |
skupina Nova | 35,83 | – 0,85 | + 0,14 |
skupina Prima | 20,12 | – 1,61 | – 2,92 |
Meziroční vývoj (vs. 1. pololetí 2013)
Cílová skupina 15+
Meziročně oproti prvnímu pololetí loňského roku v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce stoupala ČT Sport. Polepšila si o 2,03 procentního bodu na hodnotu 5,71 procenta. Výrazný nárůst o 1,20 procentního bodu na podíl 3,71 procenta zaznamenaly i stanice zastupované agenturou Atmedia, a o 0,74 procentního bodu na 1,25 procenta stoupl i podíl Telky, nejmladšího kanálu skupiny Nova. Naopak největší meziroční pokles o 1,67 procentního bodu na podíl 13,78 procenta vykázal hlavní kanál Primy. Výrazně klesla i zpravodajská ČT 24, která si pohoršila o 1,33 procentního bodu na 4,43 procenta, a také ČT 1, jež si pohoršila o 1,23 procentního bodu na hodnotu 15,37 procenta.
Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku meziročně nejvíc rostla skupina Nova, a to o 1,24 procentního bodu na hodnotu 31,78 procenta. O něco menší růst o 0,93 procentního bodu na podíl 31,17 procenta zaznamenala i Česká televize, které pomohly nové kanály ČT :D a ČT art, jež v prvním pololetí loňského roku ještě nevysílaly. Jako jediná z „velké trojky“ klesla skupina Prima, zato poměrně výrazně: meziročně si pohoršila o 2,24 procentního bodu na hodnotu 20,97 procenta, přičemž nepatrný růst (o jednu setinu procentního bodu) vykázala pouze Prima love.
Cílová skupina 15–54
V mladší divácké kategorii 15 až 54 let si meziročně v prvním pololetí nejvíc polepšila rovněž ČT Sport. V průměrném celodenním podílu na publiku rostla o 2,25 procentního bodu na hodnotu 6,49 procenta. Významněji stoupaly i dva nejmladší kanály skupiny Nova: Smíchov (o 0,64 procentního bodu na 1,77 procenta) a Telka (o 0,51 procentního bodu na 1,01 procenta). Naopak nejvíce klesal hlavní kanál Primy, který si meziročně pohoršil o 1,78 procentního bodu na 10,64 procenta a také zpravodajská ČT 24, která klesla o 1,04 procentního bodu na podíl 2,45 procenta. Významně klesala i Prima Cool (o 0,97 procentního bodu na 4,87 procenta).
V meziročním vývoji souhrnných celodenních podílů celých televizních skupin se potvrzuje omlazování České televize, která si polepšila o 2,90 procentního bodu na hodnotu 27,46 procenta (v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let meziročně stoupla jen o 0,93 procentního bodu). Mírný nárůst o 0,14 procentního bodu na kumulovaný podíl 35,83 procenta zaznamenala i skupina Nova, přičemž tahounem tohoto růstu byly dva nejmladší kanály Smíchov a Telka. Skupina Prima se meziročně propadla o 2,92 procentního bodu na hodnotu 20,12 procenta, přičemž pokles vykázaly všechny čtyři kanály této skupiny.