Hlavní navigace

V prosinci si polepšila Česká televize. Nově i Primě podíly klesaly

5. 1. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ – Kromě České televize rostla sledovanost i stanicím TV Barrandov, díky novým kanálům posílila ve starší cílové skupině meziročně téměř o dvě procenta.

Meziměsíční vývoj (vs. listopad 2015)

Cílová skupina 15+

Mezi jednotlivými stanicemi si oproti minulému měsíci nejvíce polepšila ČT 1, jejíž podíl oproti listopadu stoupl o více než čtyři procenta. Jistého poklesu se proti exponovanému listopadu dočkala zpravodajská ČT 24, jejíž podíl meziměsíčně poklesl o 1,31 procenta. Významně ale poklesly podíly obou hlavních komerčních stanic – Prima ztratila 2,16 procenta a Nova 1,81 procenta diváků starších patnácti let. Mírné nárůsty v řádu desetin procenta vykázaly ve srovnání s listopadem všechny čtyři stanice skupiny Barrandov.

MINULÝ MĚSÍC: Česká televize v listopadu nad skupinou Nova, ČT 1 ale u mladých podlehla Primě

Vysoký výkon ČT 1 pomohl České televizi k meziměsíčnímu nárůstu podílu o 2,84 procenta na 32,87 procenta, navzdory mírnému poklesu podílů stanic ČT 24, ČT Sport a ČT :D. Skupina kanálů Barrandov posílila svůj podíl o 0,29 procenta na celkových 6,86 procenta. Naopak stanice Novy oslabily o 1,8 procenta na 28,11 procenta a skupina Prima ztratila oproti listopadu 1,98 procenta diváků a vykázala podíl 19,61 procenta diváků starších patnácti let.

Top 10 všechny stanice (prosinec 2015)

Cílová skupina 15–54

Ještě výraznější nárůst sledovanosti hlásí ČT 1 ve věkové skupině od 15 do 54 let, ve které svůj podíl meziměsíčně navýšila o 5,5 procenta. Kromě ČT Art ale všechny ostatní kanály České televize vykázaly lehký pokles, od 0,4 procenta u ČT :D až po 1,03 procenta u ČT 24. Pokles sledovanosti postihl i hlavní kanál Novy, který si oproti listopadu pohoršil o 2,15 procenta. Hlavní kanál Primy pak v prosinci sledovalo o jedno procento méně diváků ve věku od 15 do 54 let.

MINULÝ ROK: Nova v prosinci prohrála boj o diváky s Českou televizí. Meziročně nejvíc stoupala Prima

Kanály České televize navýšily díky svátečnímu programu svůj podíl ve věkové skupině do 54 let o 4,14 procenta na celkových 28,04 procenta. Mírný nárůst o 0,09 procenta vykázaly i stanice TV Barrandov, jejichž podíl se vyšplhal na 4,63 procenta. Skupině Nova poklesl její podíl na sledovanosti o 2,81 procenta na 32,8 procenta. Kanály Primy pak oslabily o 1,58 procenta a celkem je v prosinci sledovalo 20,87 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let.

Kanály – průměrné podíly (prosinec 2015)
Graf podílu kanálů (prosinec 2015)
Graf podílu skupin (prosinec 2015)

Meziroční vývoj (vs. prosinec 2014)

Cílová skupina 15+

I v meziročním srovnání si v prosinci nejvíce polepšila ČT 1, jejíž podíl na sledovanosti vzrostl ve skupině diváků starších patnácti let o 1,75 procenta. Výrazný pokles sledovanosti vykázal oproti prosinci roku 2014 hlavní kanál Primy, jehož podíl poklesl o 1,72 procenta. O 0,98 procenta poklesl i podíl hlavního programu Novy, o 1,09 procenta se pak v meziročním srovnání snížil podíl Novy Cinema. O 1,01 procenta poklesl i podíl stanic zastupovaných společností Atmedia. O 0,61 procenta naopak stoupla sledovanost TV Barrandov.

Nejvýraznějšího navýšení sledovanostního podílu mezi diváky staršími patnácti let se dočkala skupina kanálů kolem TV Barrandov, které vznikly během letošního roku. I díky nim navýšila skupina Barrandov svůj podíl na sledovanosti o 1,88 procenta. Česká televize vykázala v prosinci 2014 nárůst o 1,76 procenta diváků. Podíl skupiny Nova pak poklesl o celá dvě procenta, programy Primy si v meziročním srovnání pohoršily o 1,25 procenta.

MMF tip early

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině do 54 let nebyl nárůst podílu ČT 1 tak výrazný, oproti prosinci 2014 stoupl o 0,73 procenta. To byl ale také nejvýraznější nárůst sledovanosti ze sledovaných kanálů. O 1,98 procenta klesl podíl hlavního kanálu Primy, úbytek 1,06 procenta diváků hlásí i Nova Cinema. Vlajková loď Novy pak klesla o 0,11 procenta. V meziročním srovnání klesl v prosinci o 1,68 procenta i podíl stanic zastupovaných společností Atmedia.

Mezi televizními skupinami se meziročně nejvíce navýšil podíl stanic TV Barrandov, které si naladilo o 1,19 procenta více diváků než během prosince 2014. Česká televize pak v meziročním srovnání navýšila svoji sledovanost o 1,12 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Obě komerční televize vykázaly takřka shodnou ztrátu, stanice TV Nova ztratily 1,03 procenta diváků a kanály Primy přišly o 1,01 procenta.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).