Hlavní navigace

V rámci týdne lehce posiluje Nova, naopak lehce ztrácí ČT

Autor: Nova, Česká televize
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. V 15+ nejvíce posílila skupina Barrandov, v 15–54 zase Nova.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 37. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Největší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT 24, který ztratil 0,62 procenta diváků starších patnácti let. Ztrácela i ČT 1, která přišla o 0,42 procenta obecné divácké skupiny, a také stanice ČT Sport, která odepsala o 0,3 procenta. Celkový výpadek tak nemohl kompenzovat ani mírný nárůst stanice ČT :D, která si polepšila o 0,15 procenta uvedené cílové skupiny. Nejvíce posílila televize Nova, a to o 0,9 procenta všeobecné věkové skupiny, a také TV Barrandov o 0,85 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Dále klesá podíl kanálů z rubriky Ostatní, meziročně klesá podíl hlavní Primy

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Nova, která si připsala 0,72 procenta a celkem oslovila 31,2 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si i skupina Barrandov, jejíž podíl stoupl o 0,71 procenta na celkových 7,98 procenta, a neznatelně také Prima, u níž dosáhl 21,99 procenta obecné cílové skupiny při nárůstu 0,03 procenta. Poklesl tak jedině podíl České televize, která přišla o 1,06 procenta a celkem ji sledovalo 28,02 procenta uvedené divácké skupiny.

Top 10 všechny stanice (38. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázal nejvyšší ztrátu kanál ČT 1, který přišel o 0,94 procenta, a také ČT Sport, který ztratil 0,4 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. I v této divácké skupině posílila stanice ČT :D, která si polepšila o 0,28 procenta. Nejvíce narostl podíl stanice Nova, která si k dobru připsala 1,76 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nárůst vykázala i TV Barrandov, která posílila o 0,47 procenta. Naopak podíl kanálů sdružených pod položkou Ostatní u mladších diváků o 0,48 procenta poklesl.

MINULÝ ROK: Skupina Prima u mladšího publika od 15 do 54 let minulý týden porazila ČT

Česká televize o něco poklesla i jako televizní skupina, když přišla o 1,14 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 22,2 procenta. Neznatelně klesla i FTV Prima, jejíž podíl ztratil 0,06 procenta a celkem činil 23,96 procenta. Všechny ostatní stanice posilovaly a nárůst tak vykázaly kanály skupiny Nova, a to o 1,79 procenta na celkových 37,01 procenta. Lehce posílila i skupina Barrandov, i když to bylo pouze o 0,13 procenta na 4,96 procenta.

Kanály – průměrné podíly (38. týden 2016)
Graf podílu kanálů (38. týden 2016)
Graf podílu skupin (38. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 39. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Stanice ČT Sport si meziročně polepšila o 0,44 procenta. Naopak ČT 24 přišla v meziročním srovnání o 0,98 procenta obecné divácké skupiny. Ještě výrazněji ale poklesl podíl televize Prima, která meziročně odepsala 2,16 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenaly i kanály skupiny Ostatní, které přišly o 1,72 procenta. Posílila ještě Nova, a to o 0,88 procenta, a také stanice Barrandov Plus, která si připsala 0,55 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Česká televize – přišla o 0,23 procenta všeobecné věkové skupiny. Díky spuštění nových kanálů si nejvíce polepšil Barrandov, který si naopak připsal 1,32 procenta. Posílila i Prima, jejíž podíl stoupl o 0,19 procenta, a ještě více stoupl podíl stanice Nova, a to o 0,65 procenta.

Brand 2018 Lovebrand

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Nova a podíl narostl o 1,07 procenta. Prima ztratila 1,62 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenaly kanály sdružené ve skupině Ostatní, které meziročně přišly o 2,04 procenta, a také stanice TV Barrandov, která ztratila 0,75 procenta. Naopak Barrandov Plus svůj podíl u mladších diváků meziročně navýšil o 0,56 procenta a posílil i kanál ČT Sport, jehož podíl stoupl o 0,43 procenta.

Meziroční posuny nejsou nijak výrazné. Neznatelně ztrácel Barrandov, který přišel o 0,07 procenta diváků mladších 54 let. Posílila Prima, která si připsala 0,99 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 1,45 procenta, navýšila skupina Nova. Česká televize pak meziročně u věkové skupiny 15 až 54 let stoupla o 0,18 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?