Hlavní navigace

V rámci týdne stoupala pouze Česká televize. Díky hokeji

Autor: Bohumil Herwig
Bohumil Herwig

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Stanice ČT Sport měla v porovnání s předchozím týdnem díky hokejovému mistrovství nejvyšší nárůst, a to o 4,23 %.

Doba čtení: 3 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 17. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Pokles oproti minulému týdnu potkal všechny hlavní kanály. Nejvíce Novu, která ztratila 1,29 procenta diváků starších patnácti let. Druhá Prima přišla o 0,95 procenta, ČT 1 o 0,8 procenta a TV Barrandov o 0,43 procenta uvedené cílové skupiny. Veřejnoprávní TV ale ztrátu kompenzovala stanice ČT Sport, která zaznamenala nejvyšší nárůst, a to 4,23 procenta. Malý přírůstek v podobě 0,32 procenta měla stanice ČT 2 a také Nova Cinema. Ta si připsala 0,31 procenta všeobecné divácké skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně nejvíce ztrácela Česká televize. Nejvíce posílila FTV Prima

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která si připsala 3,56 procenta a celkem oslovila 32,27 procenta diváků starších patnácti let. Všechny ostatní skupiny si pohoršily. Nejvíce Prima, jejíž podíl klesl o 1,61 procenta na celkových 21,52 procenta, a také Nova, u níž podíl dosáhl 28,64 procenta obecné cílové skupiny při poklesu 1,15 procenta. Poklesl i podíl skupině Barrandov, která přišla o 0,41 procenta a celkem ji sledovalo 6,53 procenta uvedené divácké skupiny.

TOP 10 všechny stanice (18. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků vykázala nejvyšší ztrátu Nova, která přišla o podíl 2,43 procenta. Ztrácela ale i Prima, a to 0,93 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let, a také ČT 1. Ta přišla o podíl 0,83 procenta. I v této divácké skupině výrazně posílila stanice ČT Sport, která si polepšila o plných 6,28 procenta. Nárůst vykázala filmová Nova Cinema posilující o 0,63 procenta a nepatrně se zvýšil podíl i stanici O, která si připsala 0,12 procenta.

MINULÝ ROK: ČT minulý týden lídrem trhu, porazila Novu i v „její“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let

V rámci týdne jako jediná posílila Česká televize, a to relativně výrazně, když si připsala 4,99 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 23,85 procenta. Všechny ostatní stanice ztrácely a pokles tak vykázaly kanály FTV Prima, jejichž podíl se snížil o 2,16 procenta a celkem činil 21,86 procenta. O 2,12 procenta klesly stanice skupiny Nova, jejichž celkový podíl tvořil 32,53 procenta. Nejméně klesala skupina Barrandov, a to o 0,38 procenta na celkových 4,56 procenta.

Kanály – průměrné podíly (18. týden 2016)
Graf podílu kanálů (18. týden 2016)
Graf podílu skupin (18. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 19. týden 2015)

Cílová skupina 15+

ČT 1 si meziročně polepšila o 1,6 procenta. Naopak ČT Sport přišla v meziročním srovnání o 6,82 procenta obecné divácké skupiny. Mírně klesaly kanály zapojené do skupiny Atmedia, které meziročně odepsaly 0,69 procenta diváků starších patnácti let. Ztrátu zaznamenala i stanice Fanda, která přišla o 0,37 procenta. Posílila ještě TV Barrandov, a to o 0,79 procenta, a také Kino Barrandov, které si připsalo 0,55 procenta.

Z pohledu televizních skupin ztrácela Česká televize, a to poměrně výrazně – přišla o 4,72 procenta všeobecné věkové skupiny – a také Nova. Ta ale tentokráte odepsala jen málo – 0,75 procenta. Díky spuštění nových kanálů si polepšil Barrandov, který si připsal 1,89 procenta. Nejvýrazněji pak posílila Prima, jejíž podíl stoupl o 3,87 procenta.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice Prima, jejíž podíl stoupl o 1,68 procenta, a také sesterská Prima Cool. Ta svůj podíl u věkové skupiny 15–54 meziročně navýšila o 1,16 procenta. Posílily i stanice sdružené pod skupinou Ostatní, jejichž podíl stoupl o 1,02 procenta. Nejvýraznější ztrátu naopak zaznamenala ČT Sport, která meziročně odepsala 8,83 procenta diváků ve věku od 15 do 54 let. Ztratil i kanál Prima Zoom, který přišel o 0,15 procenta. Pokles potkal také stanice sdružené pod položkou Atmedia, a to o 0,31 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně výrazné. Nejvíce, a vlastně jako jediná, ztrácela Česká televize, která přišla o 7,45 procenta diváků mladších 54 let. Posílil Barrandov, který si díky spuštění nových kanálů připsal 0,87 procenta, a podobně na tom byla i Nova, která šla nahoru o 0,71 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,86 procenta, navýšily kanály skupiny FTV Prima.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?