Hlavní navigace

V říjnu nejvíc posilovala Prima, naopak největší ztráty měla Nova

10. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
10. 11. 2011

UVNITŘ GRAF A TABULKA Růst televize Prima pokračoval i v říjnu, kdy zaznamenala největší nárůst průměrného celodenního podílu na dospělém publiku ze všech českých televizí měřených peoplemetry. Poprvé od roku 2007 také v měsíční hodnotě překročila hranici 20 procent. Naopak největší pokles v říjnu postihnul Novu, která se v podstatě vrátila na srpnová čísla. Částečně si to ale kompenzovala dobrými výsledky Novy Cinema, jež se velice přiblížila televizi Barrandov.

K TÉMATU: Prima v září na 2/3 výkonnosti Novy, tedy u diváků nad 15 let

Prima si oproti září polepšila o 0,86 procentního bodu, v říjnu ji sledovalo v průměru 20,28 procenta dospělého publika denně. Vyplývá to z pravidelně měsíční zprávy společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO). Mírné nárůsty zaznamenaly tematické kanály Primy: Prima Cool stoupla o tři setiny procentního bodu na hodnotu 3,48 procenta, Prima love o 0,12 procentního bodu na 1,57 procenta. Dařilo se tedy celé skupině, což se u ostatních dvou velkých televizních provozovatelů říct nedá.

ČTĚTE TAKÉ: V srpnu se nejvíc propadla ČT 1 a TV Barrandov. Naopak stoupala Prima

Nově klesl průměrný celodenní podíl na dospělém publiku o 1,26 procentního bodu na říjnových 27,74 procenta. Nutno dodat, že jde o hodnotu za nejširší cílovou skupinu diváků starších patnácti let, na kterou Nova primárně necílí („její“ skupinou jsou diváci od 15 do 54 let). Nova Cinema si oproti září polepšila o 0,43 procentního bodu na výsledných 5,02 procenta, což je jen šest setin za výsledkem televize Barrandov, s níž se tato stanice často poměřuje.

Diskutabilních výsledků dosáhla v říjnu Česká televize. Jediným programem, který si oproti září mírně polepšil, byla ČT 1. Jednička rostla o 0,29 procentního bodu na hodnotu 15,67 procenta. Program ČT 2 si pohoršil o 0,11 procentního bodu na 3,62 procenta, zpravodajská ČT 24 o 0,15 pro­centního bodu na hodnotu 4,39 procenta a sportovní ČT 4 o 0,50 procen­tního bodu na 2,93 procenta.

Zajímavé jsou i souhrnné výsledky tří největších televizních skupin v Česku. Oproti září si v říjnu polepšila pouze Prima Group, jejíž celkový průměrný denní podíl na dospělém publiku stoupnul o 1,01 procentního bodu na 25,33 procenta. Lídrem ale nadále s přehledem zůstává Nova Group, a to i přes pokles o 0,83 procentního bodu na hodnotu 32,76 procenta. ČT Group se poklesem o 0,47 procentního bodu na hodnotu 26,61 procenta začíná blížit číslům třetí Primy Group.

BRAND24

Průměrné celodenní podíly televizí v říjnu (D15+) a změna oproti září

Nova – 27,74 (- 1,26)
Prima – 20,28 (+ 0,86)
ČT 1 – 15,67 (+ 0,29)
ostatní TV – 8,27 (+ 0,30)
TV Barrandov – 5,08 (- 0,13)
Nova Cinema – 5,02 (+ 0,43)
ČT 24 – 4,39 (- 0,15)
ČT 2 – 3,62 (- 0,11)
Prima Cool – 3,48 (+ 0,03)
ČT 4 – 2,93 (- 0,50)
Atmedia – 1,95 (+ 0,13)
Prima love – 1,57 (+ 0,12)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).