Z výzkumu ATO-Mediaresearch vyplývá, že v říjnu strávili diváci u televizní obrazovky o třiatřicet minut více než v srpnu a o osm minut více než v září, tedy tři hodiny a 15 minut. Odborníci to zdůvodňují zhoršujícím se počasím a posunem času, díky kterému se dříve stmívá.
K televizi nyní lidé více usedají z toho důvodu, že počasí jim nedovoluje věnovat se volnočasovým aktivitám venku v takové míře jako na sklonku léta,
řekl ČTK šéfredaktor serveru DigiZone.cz Jan Potůček. Počasí ale také přispívá k větší návštěvnosti internetu, a s ním teď bude televize bojovat o diváky,
dodal.
V podílu na sledovanosti přes celý den si v říjnu ve srovnání s zářím polepšila Nova o 0,97 bodu na 39,65 procenta. Z programů veřejnoprávní televize vzrostl podíl ČT24 o čtyři setiny bodu na 0,77 procenta. ČT1 i ČT2 si naopak pohoršily; první program o devět setin bodu na 23,03 procenta a druhý program o 0,36 bodu na 7,62 procenta. Podíl ČT4 Sport klesl o šest setin bodu na 0,52 procenta. Prima si pohoršila o 0,77 bodu na 18,30 procenta.
V minulém měsíci rovněž vzrostl podíl televize Nova na sledovanosti v hlavním večerním čase označovaném jako prime-time, a to o 2,24 procentního bodu na 43,77 procenta. Ve srovnání se zářím si polepšily ČT2 a ČT24. Podíl druhého programu stoupl o 0,67 procentního bodu na 6,51 procenta, podíl zpravodajského kanálu o jednu setinu bodu na 0,48 procenta. ČT1 měla podíl na sledovanosti v prime time 25,13 procenta, což je o 1,1 bodu méně než v září. Pokles zaznamenala i ČT4 Sport, a to o šest setin bodu na 0,50 procenta. Podíl Primy se v říjnu oproti devátému měsíci snížil o 1,56 bodu a činil 16,10 procenta.
V pozdějších měsících je trend ve sledovanosti stoupající. Zatímco lidé strávili u obrazovek v srpnu v hlavním večerním čase hodinu a 17 minut, v září to bylo o 11 minut více a v říjnu již hodina a 34 minut.
Zdroj: ČTK