Hlavní navigace

V srpnu nejvíc posilovala Nova, i jako skupina. Meziročně ale ztrácela nejvíc ze všech

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ SRPNA – Lídrem trhu byla i v druhém prázdninovém měsíci Česká televize, ale pouze v širší cílové skupině všech dospělých diváků starších 15 let.

Doba čtení: 5 minut

Meziměsíční vývoj (vs. červenec 2015)

Cílová skupina 15+

Největší nárůst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let v srpnu zaznamenala televize Nova. V porovnání s červencem si polepšila o 1,49 procentního bodu na hodnotu 18,79 procenta, což jí pohodlně stačilo na pozici lídra trhu. Dařilo se ale také hlavnímu kanálu Primy, který si především díky nasazení podzimních novinek polepšil o 0,61 procentního bodu na hodnotu 13,54 procenta. ČT 1 stagnovala, meziměsíčně si pohoršila o jednu setinu procentního bodu na 16,48 procenta. Růst naopak vykázala TV Barrandov, která si připsala 0,49 procentního bodu na srpnových 5,95 procenta. Největší meziměsíční propad zaznamenala ČT 24 (- 0,45 procentního bodu na 4,54 procenta) a poté shodně Nova Cinema a Fanda (oba o 0,38 procentního bodu, Cinema klesla na hodnotu 4,14 procenta, Fanda na 1,36 procenta).

MINULÝ MĚSÍC: Červenec ve znamení silného propadu Novy. Česká televize jako skupina lídrem trhu

V porovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si i v srpnu udržela prvenství Česká televize. A to i přes to, že oproti červenci klesla o 0,65 procentního bodu na hodnotu 30,87 procenta. Mírně klesaly všechny veřejnoprávní kanály až na dětské Déčko, které naopak mírně rostlo. Největší růst ze skupin zaznamenala Nova, která si v součtu pěti svých volně šířených kanálů polepšila o 0,51 procentního bodu na hodnotu 27,49 procenta. Růst přitom vykázal jen hlavní kanál Novy díky návratu seriálů Ulice a Ordinace v růžové zahradě 2, ale i dalších podzimních novinek. Podzimní schéma zvedlo i podíl skupiny Prima, a to o 0,24 procentního bodu na 20,95 procenta. Ještě více si polepšila skupina Barrandov – o 0,48 procentního bodu na 6,99 procenta.

Top 10 všechny stanice (srpen 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil opět hlavní kanál Novy. Jeho podíl oproti červenci poskočil o 1,58 procentního bodu na 22,97 procenta. Výrazný nárůst vykázal i hlavní kanál Primy, a to o 0,92 procentního bodu na 10,90 procenta. Dařilo se i TV Barrandov, jež si připsala 0,32 procentního bodu na hodnotu 4,09 procenta. Opačný trend v srpnu potkal Novu Cinemu, která si oproti červenci pohoršila o 0,65 procentního bodu na 5,62 procenta. Klesala také Prima Cool, konkrétně o 0,55 procentního bodu na podíl 5,43 procenta. Poklesu se nevyhnul ani Fanda, který přišel o 0,32 procentního bodu a v srpnu vykázal u mladšího publika průměrný celodenní podíl 1,63 procenta.

MINULÝ ROK: V srpnu nejvíc posilovala Nova, nejsledovanější ale byli Vinaři na Primě

Skupina Nova jako celek si u mladšího publika od 15 do 54 let v průměrném celodenním podílu na sledovanosti udržela i v srpnu prvenství s velkým náskokem před Českou televizí. Oproti červenci si pak polepšila o 0,47 procentního bodu na hodnotu 33,86 procenta. Česká televize oproti tomu výrazně ztrácela, ve srovnání s prvním prázdninovým měsícem přišla o 0,83 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 24,43 procenta. Obě další velké komerční televizní skupiny stoupaly. Skupina Prima si připsala 0,32 procentního bodu na hodnotu 21,25 procenta, ale jen díky silnému nárůstu hlavního kanálu Primy, skupina Barrandov si polepšila o 0,34 procentního bodu na hodnotu 5,07 procenta a kromě jejího hlavního kanálu mírně stoupalo i Kino Barrandov.

Kanály – průměrné podíly (srpen 2015)
Graf podílu kanálů (srpen 2015)
Graf podílu skupin (srpen 2015)

Meziroční vývoj (vs. srpen 2014)

Cílová skupina 15+

Jestliže meziměsíčně hlavní kanál Novy v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let stoupal nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, meziročně ve srovnání s loňským srpnem naopak nejvíc ztrácel. Konkrétně přišel o 2,43 procentního bodu a klesl na hodnotu 18,79 procenta. Nedařilo se ani Nově Cinema, která si pohoršila o 0,61 procentního bodu na 4,14 procenta. Výraznější meziroční propad potkal i hlavní kanál Primy, který přišel o 0,48 procentního bodu a spadl na letošních 13,54 procenta. Naopak největší meziroční růst potkal ČT 1, která si připsala 1,68 procentního bodu na podíl 16,48 procenta. Silně stoupal i hlavní kanál Barrandova, konkrétně o 0,97 procentního bodu na hodnotu 5,95 procenta. Dařilo se i ČT 2, jež si meziročně připsala 0,52 procentního bodu na 5,04 procenta.

Z hlediska celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku starším 15 let se meziročně nejvíce dařilo České televizi. Kavčí hory si se svými šesti programy připsaly 2,16 procentního bodu na hodnotu 30,87 procenta. Největší zásluhu na tom mají právě ČT 1 a ČT 2. Silný růst zaznamenala ale i skupina Barrandov, která posílena o dva nové programy narostla o 2,01 procentního bodu na hodnotu 6,99 procenta. Naopak skupina Prima meziročně klesla o 1,21 procentního bodu na letošních 20,95 procenta. Nejvíce se na tom podepsal hlavní kanál Primy s Primou Zoom a Primou love. Největší propad zaznamenala skupina Nova, která si meziročně pohoršila o 3,57 procentního bodu na hodnotu 27,49 procenta, přičemž jen nepatrný růst zaznamenala pouze Telka.

Czech Internet Forum 2018 Tip s tlačítkem

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšila ČT 1. Připsala si 0,77 procentního bodu na hodnotu 12,35 procenta. Obdobně rostl i hlavní kanál Barrandova, který si připsal 0,74 procentního bodu na 4,09 procenta. Dařilo se ale také Primě Cool, která poskočila o 0,39 procentního bodu na letošní hodnotu 5,43 procenta. Naopak největší meziroční pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Novy, který se propadl o 1,24 procentního bodu na hodnotu 22,97 procenta. Ještě hůře se vedlo televizím zastupovaným agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl meziročně klesl o 1,49 procentního bodu na 2,83 procenta. Významně klesala i Nova Cinema (- 0,62 procentního bodu na letošních 5,62 procenta).

Z celých televizních skupin si u mladšího publika od 15 do 54 let nejvíce polepšila skupina Barrandov. V součtu průměrných celodenních podílů všech tří svých programů si oproti výkonu jediného programu v loňském roce připsala 1,72 procentního bodu na hodnotu 5,07 procenta. Stoupala i Česká televize, a to o 0,96 procentního bodu na letošních 24,43 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny vykázaly meziroční propad. Největší měla Nova, která si pohoršila o 2,49 procentního bodu na letošní hodnotu 33,86 procenta. Klesala ale i skupina Prima, a to o 0,79 procentního bodu na letošních 21,25 procenta.

Našli jste v článku chybu?