V srpnu nejvíc posilovala Nova, nejsledovanější ale byli Vinaři na Primě

1. 9. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ SRPNA – Skupina Nova se v srpnu vrátila na pozici lídra trhu i v širší cílové skupině diváků starších 25 let, Českou televizi odsunula na pozici dvojky trhu

Meziměsíční vývoj (vs. červenec 2014)

Cílová skupina 15+

Druhý prázdninový měsíc se nejvíce vydařil skupině Nova. Konkrétně její hlavní kanál zaznamenal největší růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let, což zapříčinil brzký návrat tradičních seriálů Ulice, Ordinace v růžové zahradě 2 a Doktoři z Počátků. Zejména díky nim Nova oproti červenci posílila o 1,93 procentního bodu na hodnotu 21,22 procenta. Růst zaznamenal i hlavní kanál Primy, i když jen o 0,37 procentního bodu na hodnotu 14,02 procenta. Jeho seriál Vinaři se ale stal nejsledovanějším pořadem srpna na českých obrazovkách, porazil dokonce i Televizní noviny na Nově. Největší meziměsíční propad zaznamenala ČT Sport, která klesla o 1,82 procentního bodu na hodnotu 3,20 procenta.

ČERVENCOVÁ DATA: V červenci nejvíc stoupala ČT 1. Česká televize jako skupina nad Novou, posilovala i meziročně

K zajímavému posunu došlo u souhrnných podílů tří největších televizních skupin v zemi. Na pozici lídra se vrátila skupina Nova, která v srpnu denně oslovovala v průměru 31,06 procenta dospělého publika staršího 15 let. To bylo o rovné dva procentní body více než v červenci. Oproti tomu Česká televize, která v červenci odsunula Novu z vedoucí pozice, výrazně ztrácela. V srpnu si pohoršila o 2,68 procentního bodu na souhrnný podíl 28,71 procenta a spadla na pozici dvojky na trhu. Mírné zlepšení oproti červenci zaznamenala skupina Prima, která stejně jako Nova začala koncem měsíce vracet do vysílání tradiční formáty. Polepšila si o 0,55 procentního bodu na hodnotu 22,16 procenta.

Top 10 všechny stanice (srpen 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, se v srpnu nejlépe dařilo hlavnímu kanálu Novy. Oproti červenci si v průměrném celodenním podílu na publiku polepšil o 1,68 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta. Významněji rostl i hlavní kanál Primy, a to o 0,83 procentního bodu na podíl 11,18 procenta. Opačný extrém vykázala ČT Sport, která se oproti červenci propadla o 2,14 procentního bodu na hodnotu 2,89 procenta, a také ČT 1, která si pohoršila o 0,70 procentního bodu na podíl 11,58 procenta. Významněji klesala i Prima Cool (o 0,30 procentního bodu na 5,04 procenta) a Fanda (o 0,29 procentního bodu na 1,93 procenta).

MINULÝ ROK: Česká televize v srpnu 2013 nad Novou, v celodenním podílu u D15+ byla lídrem trhu

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si v srpnu nejvíce polepšila skupina Nova, která stoupla o 1,88 procentního bodu na hodnotu 36,35 procenta a s velkým náskokem si udržela pozici lídra. Na druhé pozici se držela Česká televize, která ale zaznamenala největší meziměsíční propad z celé „velké trojky“: klesla o 2,71 procentního bodu na 23,47 procenta. Kromě ČT 1 a ČT Sport se na poklesu podílela i zpravodajská ČT 24. Skupina Prima na třetí pozici naopak stoupala. Oproti červenci si polepšila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 22,04 procenta a začíná se blížit hodnotám ČT.

Kanály – průměrné podíly (srpen 2014)
Graf podílu kanálů (srpen 2014)
Graf podílu skupin (srpen 2014)

Meziroční vývoj (vs. srpen 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s loňským srpnem si z jednotlivých televizních skupin v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšil hlavní kanál Primy, který rostl o 0,87 procentního bodu na hodnotu 14,02 procenta. Růst zaznamenala i Nova Cinema, a to o 0,53 procentního bodu na podíl 4,75 procenta. O půl procentního bodu na hodnotu 1,65 procenta si polepšila Telka ze skupiny Nova. Největší meziroční propad vykázala ČT 24, která si pohoršila o 1,66 procentního bodu na hodnotu 4,51 procenta (loni touto dobou monitorovala vnitropolitickou krizi po jmenování úřednické vlády Jiřího Rusnoka). Výrazný pokles o 1,18 procentního bodu na podíl 14,80 procenta zaznamenala i ČT 1.

Z hlediska souhrnných celodenních podílů tří největších televizních skupin v zemi meziročně nejvíce rostla skupina Nova. Oproti loňskému srpnu si polepšila o 1,25 procentního bodu na hodnotu 31,06 procenta. Mírně stoupala i skupina Prima, která si polepšila o 0,55 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,16 procenta. Kromě Primy Cool stoupaly všechny její kanály. Meziroční propad oproti tomu potkal Českou televizi, která si pohoršila o 1,52 procentního bodu na hodnotu 28,71 procenta. Ze čtyř kanálů, které ČT provozovala i loni v srpnu, meziročně klesly podíly třem. Nepatrně stoupala pouze ČT 2.

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků od 15 do 54 let, na které primárně cílí skupina Nova, si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Nova Cinema. Její podíl stoupl o 1,19 procentního bodu na hodnotu 6,24 procenta. Významnější růsty zaznamenal i Smíchov (o 0,34 procentního bodu na 2,71 procenta) a Prima love (o 0,32 procentního bodu na 3,36 procenta). Největší pokles vykázala Prima Cool, která si pohoršila o 1,04 procentního bodu na hodnotu 5,04 procenta, a hned po ní zpravodajská ČT 24, jež se propadla o 1,01 procentního bodu na podíl 2,63 procenta. Meziročně klesaly i hlavní kanály Novy, České televize a TV Barrandov, zatímco hlavní kanál Primy mírně rostl.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně nejvíce polepšila skupina Nova. Její podíl rostl o 1,47 procentního bodu na hodnotu 36,35 procenta. Česká televize i skupina Prima meziročně klesaly. Nejvíc Prima, která si oproti srpnu 2013 pohoršila o 0,47 procentního bodu na hodnotu 22,04 procenta (hlavně díky silnému poklesu Primy Cool). Česká televize klesala jen nepatrně o 0,19 procentního bodu na kumulovaný podíl 23,47 procenta. Klesaly však všechny čtyři její programy, které vysílaly už loni v srpnu (ČT :D a ČT art zahajovaly vysílání až poslední srpnový den).

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).