Hlavní navigace

V týdenním srovnání si nejvíce pohoršila ČT Sport

Jan Brychta

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Krasobruslení evidentně netáhne tolik jako biatlon, sledovanostní podíl ČT Sport poklesl o více než jedno procento.

Doba čtení: 2 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 3. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Mezi jednotlivými kanály si jednoznačně nejvíce pohoršila ČT Sport, které po minulotýdenní biatlonové horečce ubylo 1,29 procenta diváků starších patnácti let. Polepšila si naopak Nova Cinema, a to o 0,6 procenta, a Prima Cool, které přibylo 0,43 procenta diváků uvedené cílové skupiny. Klesla sledovanost i hlavní Nově, která přišla o 0,42 procenta diváků. Ostatní posuny nedosahovaly citovaných hodnot.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Sledovanost z týdenního pohledu stabilní, meziročně si polepšila ČT a Barrandov

I z pohledu televizních skupin utrpěla největší ztrátu Česká televize, jejíž podíl mezi diváky staršími patnácti let klesl o 1,36 procenta na 29,8 procenta. Nepatrně poklesl i podíl kanálů Novy, a to o 0,16 procenta na 27,65 procenta. O 1,04 procenta si polepšila Prima, jejíž podíl minulý týden tvořil 23,14 procenta. Barrandov poskočil o 0,23 procenta na 7,27 procenta.

TOP 10 všechny stanice (5. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

V cílové skupině diváků od 15 do 54 let je situace velmi podobná obecné cílové skupině. Ještě výraznější propad o 1,56 procenta zde zaznamenala ČT Sport, naopak větší nárůst vykázala Prima Cool, které přibylo 0,87 procenta diváků mladších 54 let. Výraznější je i pokles hlavní Novy, která přišla o 0,77 procenta. Naopak Nova Cinema si ve svém podílu polepšila o 0,45 procenta. O 0,26 procenta si polepšilo i Óčko.

MINULÝ ROK: Skupina Nova minulý týden stoupala na úkor ČT, zejména u mladého publika

Mezi televizními skupinami poklesl podíl České televize a Novy. Česká televize odepsala 1,46 procenta diváků mladších 54 let a dosáhla podílu 23,34 procenta. Podíl Novy poklesl o 0,48 procenta a činil 33,45 procenta. Polepšila si naopak Prima, konkrétně o 1,8 procenta, a její podíl tvořil 24,43 procenta. Kanály Barrandova poskočily o 0,26 procenta na celkový podíl 4,85 procenta.

Kanály – průměrné podíly (5. týden 2016)
Graf podílu kanálů (5. týden 2016)
Graf podílu skupin (5. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 5. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního srovnání sledovanosti kanálů nejlépe vychází TV Barrandov a ČT 1, prvně jemnovaná poskočila o 1,6 procenta a ČT 1 o 1,07 procenta. Výrazně si pak pohoršila Nova, která přišla o 3,93 procenta diváků. Meziroční pokles u obecné cílové skupiny zaznamenaly i kanály zastupované společností Atmedia, jejichž podíl poklesl o 0,65 procenta.

Nova dopadla nejhůře i jako televizní skupina, její podíl výrazně poklesl o 5,43 procenta. Ostatní kanály si v meziročním srovnání polepšily, programy České televize svou sledovanost navýšily o 1,37 procenta, kanály Primy si polepšily o 1,84 procenta a stanice skupiny Barrandov o 2,9 procenta.

Content 2018 tip Kajnar

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Ve své primární cílové skupině do 54 let si pohoršila většina stanic TV Nova, hlavní Nova odepsala 3,33 procenta diváků, Nova Cinema přišla o 1,45 procenta, Smíchov je v mínusu o 0,15 procenta a Fanda o 0,17 procenta. Nárůst Telky je o pouhých 0,04 procenta. Nejvíce si polepšily kanály sdružené v rubrice Ostatní, a to o 0,57 procenta. Polepšila si i Prima Cool, a to o 0,48 procenta.

Jako televizní skupina ztratily jedině kanály Novy, které přišly o 5,05 procenta diváků. Programy Primy si polepšily o 2,58 procenta diváků, nasazení nových kanálů přineslo Barrandovu meziročně 2,01 procenta diváků. Česká televize svůj podíl navýšila o 0,58 procenta diváků mladších 54 let.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)
Našli jste v článku chybu?