UVNITŘ GRAF A TABULKY Výrazně lépe než během prvního měsíce letošního roku se v únoru dařilo hlavnímu programu televize Nova. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupnul nejvíc ze všech televizí (o 1,14 procentního bodu), jejichž sledovanost měří peoplemetry. Jenže v meziročním porovnání s únorem loňského roku si Nova naopak nejvíc pohoršila (téměř o pět procentních bodů) a k vybalancování podílů jí nepomohl ani nárůst Novy Cinema. Vyplývá to z měsíční monitorovací zprávy Asociace televizních organizací (ATO) za letošní únor.
K TÉMATU: Nova, ČT 1 i Prima si v lednu meziročně pohoršily. Rostly malé televize
Vedle Novy si oproti letošnímu lednu nejvíce polepšila ČT 4 (o 0,95 procentního bodu na hodnotu 3,88 procenta) a Prima family (o 0,84 procentního bodu na hodnotu 17,68 procenta), která se tak vrátila na pozici druhé nejsledovanější televize v zemi po lednovém výpadku, kdy ji v celodenních číslech předběhla ČT 1. Naopak největší poklesy oproti lednu vykázala ČT 1 (o 0,79 procentního bodu na průměrný podíl 16,33 procenta) a Nova Cinema (o 0,60 procentního bodu na hodnotu 5,17 procenta). Výrazně klesal zájem o „ostatní“ neměřené televize (o 1,42 procentního bodu na hodnotu 8,10 procenta).
ČTĚTE TAKÉ: ČT 1 v prosinci předběhla Primu, stala se druhou nejsledovanější televizí
V meziročním porovnání s únorem 2011 stoupla nejvíc ČT 2 (o 1,34 procentního bodu na 4,48 procenta), poté Nova Cinema (o 0,87 procentního bodu na 5,17 procenta) a zpravodajský kanál ČT 24 (o 0,80 procenta na 4,87 procenta). Největší meziroční pokles, a to rovnou o 4,78 procentního bodu, vykázala televize Nova. Ostatní plnoformátové televize alespoň mírně stoupaly (nejvíc TV Barrandov o 0,33 procentního bodu na hodnotu 5,54 procenta).
Zdroj: ATO – Mediaresearch
A jak se dařilo jednotlivým televizním skupinám, tedy kumulovaným podílům tří největších provozovatelů televizí v Česku? Všem podíl oproti letošnímu lednu stoupnul, nejvíc ovšem Primě Group, která si polepšila o 0,93 procentního bodu na hodnotu 23,53 procenta. Prvenství opět obhájila Nova Group s kumulovaným podílem 31,36 procenta (nárůst o 0,54 procentního bodu), ale těsně za ní skončila ČT Group s podílem 29,56 procenta, která si oproti lednu polepšila o 0,14 procentního bodu.
Meziročně oproti únoru 2011 vykázaly nárůst jen Prima Group a ČT Group, přičemž Česká televize rostla víc – o 3,02 procentního bodu, zatímco Prima Group o 2,29 procentního bodu. Jediná Nova Group klesla, a to o 3,91 procentního bodu.
Průměrné celodenní podíly televizí v únoru 2012 (D15+) a změna oproti lednu
Nova – 26,19 (+ 1,14)
Prima family – 17,68 (+ 0,84)
ČT 1 – 16,33 (- 0,79)
TV Barrandov – 5,54 (- 0,09)
Nova Cinema – 5,17 (- 0,60)
ČT 24 – 4,87 (+ 0,26)
ČT 2 – 4,48 (- 0,27)
ČT 4 – 3,88 (+ 0,95)
Prima Cool – 3,84 (- 0,13)
Prima love – 2,01 (+ 0,22)
Atmedia – 1,91 (- 0,11)
ostatní TV – 8,10 (- 1,42)
Průměrné celodenní podíly televizí v únoru 2012 (D15+) a změna oproti únoru 2011
Nova – 26,19 (- 4,78)
Prima family – 17,68 (+ 0,06)
ČT 1 – 16,33 (+ 0,19)
TV Barrandov – 5,54 (+ 0,33)
Nova Cinema – 5,17 (+ 0,87)
ČT 24 – 4,87 (+ 0,80)
ČT 2 – 4,48 (+ 1,34)
ČT 4 – 3,88 (+ 0,69)
Prima Cool – 3,84 (+ 0,22)
Prima love – 2,01 (loni ještě nevysílala)
Atmedia – 1,91 (- 0,57)
ostatní TV – 8,10 (- 1,16)
Zdroj: ATO – Mediaresearch