Hlavní navigace

V únoru nejvíc posilovala Nova, krok s ní držela i Nova Cinema. Propadala se ČT 1

2. 3. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ ÚNORA – V meziročním srovnání s loňským únorem dramaticky padal podíl České televize, která loni přenášela zimní olympijské hry v Soči

Meziměsíční vývoj (vs. leden 2015)

Cílová skupina 15+

Největší nárůst v podílu na sledovanosti, konkrétně v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let, během února zaznamenal hlavní kanál Novy. Oproti lednu si polepšil o 1,45 procentního bodu na hodnotu 23,67 procenta. Díky atraktivním sportovním přenosům se dařilo i ČT Sport, jejíž podíl narostl o 0,85 procentního bodu na 4,33 procenta. Významný růst zaznamenala také Nova Cinema, konkrétně si přilepšila o 0,63 procentního bodu na únorový podíl 5,16 procenta. Naopak největší měsíční pokles zaznamenala ČT 1, která se oproti lednu propadla o 1,66 procentního bodu na podíl 14,88 procenta. Klesala i TV Barrandov (o 0,71 procentního bodu na 4,17 procenta) a Prima Cool (o 0,36 procentního bodu na 3,07 procenta).

MINULÝ MĚSÍC: V lednu nejvíc klesala ČT 1, meziročně padal hlavní kanál Novy. Prima posiluje u mladých

Nova si podržela silný růst i jako skupina. V souhrnném celodenním podílu všech pěti svých volně šířených kanálů oproti lednu povýšila o 1,99 procentního bodu na hodnotu 33,25 procenta. Kromě Fandy a Telky, které zaznamenaly mírné propady, rostly všechny její televizní kanály. Nepatrně si polepšila i skupina Prima, jejíž celkový podíl oproti lednu stoupl o dvě setiny procentního bodu na hodnotu 21,00 procenta. Naopak Česká televize jako jediná z „velké trojky“ klesala, a to o 0,91 procentního bodu na hodnotu 29,40 procenta. Kromě Jedničky za to mohla i zpravodajská ČT 24 a částečně i kulturní ČT art a Dvojka. Rekordní růst ČT Sport a mírný nárůst Déčka na tom nemohly nic změnit.

Top 10 všechny stanice (únor 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově a obchodně cílí skupina Nova, si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil opět hlavní kanál Novy. Jeho podíl oproti lednu vzrostl o 1,45 procentního bodu na hodnotu 26,65 procenta. Hned v závěsu byla sesterská Nova Cinema, která dala k dobru 1,25 procentního bodu a v únoru průměrně denně oslovila 7,20 procenta publika ve věku 15 až 54 let. Dařilo se i ČT Sport, která si polepšila o 0,84 procentního bodu na únorových 4,21 procenta. Největší propad zaznamenala opět ČT 1, a to o 1,88 procentního bodu na hodnotu 11,39 procenta. Padaly i Prima Cool (o 0,66 procentního bodu na 4,85 procenta) a hlavní kanál Primy (o 0,64 procentního bodu na 10,61 procenta).

MINULÝ ROK: Jak olympiáda ovlivnila únorové výsledky sledovanosti českých televizí?

Z pohledu celých televizních skupin během února stoupala jen Nova (bereme-li v potaz velké hráče). Její souhrnný celodenní podíl na publiku od 15 do 54 let stoupl o 2,67 procentního bodu na hodnotu 38,97 procenta. Z pěti volně šířených kanálů Novy v únoru klesal pouze Fanda, Telka stagnovala na stejné úrovni jako v lednu. Česká televize v únoru zaznamenala meziměsíční propad o 0,77 procentního bodu na hodnotu 24,33 procenta. Pokud by ale významně neklesala Jednička, Kavčí hory by spíše rostly. Změnit by to nemohly ani mírné poklesy ČT 24 a ČT art. Významnější pokles o 1,19 procentního bodu potkal v únoru skupinu Prima, která vykázala celkový podíl 20,40 procenta. Z celé skupiny neklesala pouze Prima love.

Kanály – průměrné podíly (únor 2015)
Graf podílu kanálů (únor 2015)
Graf podílu skupin (únor 2015)

Meziroční vývoj (vs. únor 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s loňským únorem si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce přilepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl narostl o 1,56 procentního bodu na hodnotu 23,67 procenta. Obdobný růst vykázala i Nova Cinema, jež si připsala 1,48 procentního bodu na letošních 5,16 procenta a podržela si pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Slušně rostl i hlavní kanál Primy (+ 0,96 procentního bodu na hodnotu 13,68 procenta). Rekordní pokles kvůli loňské zimní olympiádě v Soči zaznamenal ČT Sport, který se propadl o 8,12 procentního bodu na podíl 4,33 procenta. Klesala i ČT 2 (o 0,42 procentního bodu na 4,42 procenta) a ČT 24 (o 0,25 procentního bodu na 4,02 procenta).

Loňská olympiáda negativně ovlivnila i meziroční vývoj souhrnného podílu celé České televize. Ta si oproti loňskému únoru letos pohoršila o 7,88 procentního bodu na hodnotu 29,40 procenta. Neklesala přitom jenom ČT Sport, ale i Dvojka a ČT 24. Skupina Nova si meziročně polepšila o 3,87 procentního bodu na souhrnný podíl 33,25 procenta. V jejím případě rostlo všech pět volně šířených kanálů, významněji kromě hlavní Novy a Novy Cinema také Smíchov (o 0,52 procentního bodu na 1,57 procenta). Polepšila si i skupina Prima, i když ne tak významně jako Nova – konkrétně o 1,72 procentního bodu na hodnotu 21,00 procenta. Také v jejím případě stoupaly podíly všech čtyř televizních kanálů, nejvýznamněji však toho hlavního.

BRAND24

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti polepšily dva největší kanály skupiny Nova. Nejvíce rostla „velká“ Nova, a to o 2,51 procentního bodu na hodnotu 26,65 procenta. Obdobný růst ale vykázala i Nova Cinema, která si polepšila o 2,50 procentního bodu na 7,20 procenta. Za zmínku stojí i růst Smíchova, jenž si přilepšil o 0,89 procentního bodu na 2,49 procenta. Loňská zimní olympiáda v Soči letos přivodila rekordní pokles ČT Sport, jež se propadla o 9,70 procentního bodu na hodnotu 4,21 procenta. Klesaly i další televize, ale ne tak výrazně: ČT 2 (o 0,80 procentního bodu na podíl 3,99 procenta) a TV Barrandov (o 0,50 procentního bodu na 2,72 procenta).

Zimní olympiáda v Soči stojí i za rekordním meziročním poklesem souhrnného podílu České televize, který se nejvíce projevil právě u mladšího publika od 15 do 54 let. Kavčí hory v této kategorii ztratily 10,14 procentního bodu a letos v únoru oslovily 24,33 procenta publika. Oproti tomu skupina Nova rekordně rostla: jako celek si polepšila o 6,11 procentního bodu na hodnotu 38,97 procenta. Polepšilo si všech pět jejích volně šířených kanálů, i když Telka jen nepatrně. Růst zaznamenala i skupina Prima, která si meziročně připsala 2,38 procentního bodu na hodnotu 20,40 procenta. Také u ní rostly podíly všech čtyř programů, nejvíce pak hlavního kanálu.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).