Málokdo si dnes pamatuje, že stránky na Facebooku měly záložky, které umožňovaly přidat ke stránce nejenom odkaz někam jinam, ale také třeba celou specifickou html stránku. Mají je stále, ale dnes už je skoro neuvidíte, protože se proměnily v textové odkazy pod záhlavím stránky.
Žádnou podstatnou roli to nehraje, protože stránka jako taková je prakticky nepoužívaný nástroj, může posloužit jenom v několika málo případech (akvizice nového fanouška, někomu, kdo si jde stěžovat či chválit, a někomu, kdo už nechce být fanouškem), takže počítat s ní jakkoliv do komunikace není příliš vhodné. Facebook s tím navíc také tak nějak počítá, dovedně ukryté záložky vám totiž umožní zviditelnit za peníze.
Nově ale můžete do záhlaví stránky umístit akční prvek (výzvu k akci) vedle tlačítka líbí (like). Na výběr máte několik alternativ: rezervujte si, kupte si, použijte aplikaci, zahrajte si hru, nakupujte, přihlaste se a sledujte video. V konfigurátoru pak můžete vyplnit, na jakou webovou adresu vyvolání aktivity návštěvníka odvede. Pokud máte mobilní aplikaci (iOS/Android), můžete ji tlačítkem případně spustit.
Správci stránek poté vidí počet stisknutí akčního prvku v panelu správce po pravé straně, včetně toho, že se mohou podívat na graf. Nic dalšího, sofistikovanějšího, se ale nedozví.
Akční prvek v záhlaví bohužel nemůžete ovlivnit co se vzhledu, barevnosti ani provedení týče. Bude konkurovat případnému akvizičnímu účelu vaší stránky – povede k nižšímu získávání fanoušků, protože ti, kdo na něj kliknou, už na Líke/Líbí klikat nebudou – mimo jiné i proto, že je vlastně ze stránky odvedete pryč.
Facebook nic nedělá bezdůvodně, respektive hlavně ne pro dobro uživatelů či firem. V tomto případě zavádí zbytečný prvek na stránkách, které před měsíci omezil natolik, že jsou efektivně mrtvé a bez placení nefungují. Hodit se může tam, kde máte štěstí na stránku výrazně vybočující komunitností a přímou návštěvností. Nebo tam, kde máte dostatek financí na to, aby nová věc mohla fungovat.