Nejvíce rostoucí televizí v září z pohledu průměrného celodenního podílu na dospělém publiku byla Nova. Oproti srpnu si polepšila o 4,38 procentního bodu, když ji denně sledovalo v průměru 25,36 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u televizní obrazovky. V srpnu, kdy Nova vykázala historicky vůbec nejnižší podíl na publiku, to bylo 20,98 procenta. Letní čísla ale výrazně ovlivnily londýnské olympijské hry. I to přispělo k opticky většímu nárůstu Novy za září.
K TÉMATU: Nova v srpnu klesla na nejhorší měsíční podíl u dospělého publika v historii: 20,98 %
Růst oproti srpnu zaznamenaly všechny celoplošné plnoformátové televize. Po Nově si nejvíc polepšila Prima family, jejíž podíl vzrostl o 0,58 procentního bodu na hodnotu 18,62 procenta. ČT 1 si podle měsíční monitorovací zprávy společnosti Mediaresearch, určené Asociaci televizních organizací (ATO), polepšila o 0,21 procentního bodu na zářijových 16,35 procenta a TV Barrandov rostla o 0,11 procenta na hodnotu 5,25 procenta.
ČTĚTE TAKÉ: V červenci nejvíc klesala Nova s Primou, naopak stoupala Česká televize
Naopak největší pokles vykázala sportovní ČT 4, která v srpnu bodovala zmíněnou olympiádou. V září vykázala průměrný celodenní podíl 2,74 procenta, což bylo o 5,10 procentního bodu méně než v srpnu. Hodnota, o kterou Čtyřka (do října přejmenovaná na ČT Sport) klesla, se téměř rovná hodnotě, o jakou v září narostl celodenní podíl hlavního programu Novy. V září klesl oproti srpnu i podíl ČT 2, a to o 0,32 procentního bodu (ze srpnových 4,34 na zářijových 4,02 procenta).
V souboji tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v září těsně zvítězila Nova Group s podílem 29,60 procenta. Oproti sprnu si polepšila o 3,70 procentního bodu. Druhá byla Česká televize s podílem 29,03 procenta, o 4,44 procentního bodu nižším než v srpnu. Třetí pozice zbyla na Primu Group, která vykázala souhrnný podíl 25,17 procenta – o 1,01 procenta vyšší než v srpnu.
V meziročním srovnání se zářím loňského roku si nejvíc polepšila zpravodajská ČT 24. Její průměrný celodenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 1,38 procentního bodu (z loňských 4,54 na letošních 5,92 procenta). Téměř o jeden procentní bod rostla také ČT 1, která loni v září vykázala podíl 15,38 procenta, zatímco letos 16,35 procenta. Naopak největší meziroční pokles zaznamenala televize Nova, jejíž podíl klesl o 4,64 procentního bodu z loňských 29 na letošních 25,36 procenta.
Meziročně ovšem klesala i Prima family, které se loni v září dařilo lépe než letos. Pohoršila si o 0,80 procentního bodu z loňských 19,42 na letošních 18,62 procenta. Naopak ženský kanál Prima love si o procentní bod polepšil – loni v září vykázal podíl 1,45 procenta, letos už 2,49 procenta. O víc než půl procentního bodu meziročně vzrostl i zářijový podíl Primy Cool.
Program | Share D15+ | Meziměsíční vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,35 | + 0,21 | + 0,97 |
ČT 2 | 4,02 | – 0,32 | + 0,29 |
ČT 4 | 2,74 | - 5,10 | - 0,69 |
ČT 24 | 5,92 | + 0,77 | + 1,38 |
Nova | 25,36 | + 4,38 | - 4,64 |
Nova Cinema | 4,24 | – 0,68 | – 0,35 |
Prima family | 18,62 | + 0,58 | - 0,80 |
Prima Cool | 4,06 | + 0,33 | + 0,61 |
Prima love | 2,49 | + 0,10 | + 1,04 |
TV Barrandov | 5,25 | + 0,11 | + 0,04 |
Atmedia | 2,10 | – 0,01 | + 0,28 |
ostatní TV | 8,85 | – 0,37 | + 0,87 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch