Hlavní navigace

Ve sledovanosti minulý týden posilovala Nova a digitální kanály ČT 4 a ČT 24

24. 6. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
24. 6. 2009

UVNITŘ GRAF Televize Nova si ze všech tří velkých celoplošných plnoformátových televizí, které vysílají jak digitálně, tak analogově, minulý týden jako jediné vylepšila skóre v průměrném celodenním podílu na divácích. Novu minulý týden sledovalo denně v průměru 39,37 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize, zatímco v předminulém týdnu to bylo o 0,25 procentního bodu méně. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin dosáhla Nova průměrného denního podílu 44,09 procenta.

Posiloval také druhý program Novy, filmový kanál Nova Cinema. Po celý den jej sledovalo v průměru 1,53 procenta dospělého publika oproti 1,40 procentům v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase dokonce Nova Cinema ještě mírně posílila, a to na průměrných 1,55 procenta. Právě od minulého týdne tento kanál upravil svoje večerní schéma, takže nabízí každý den od 20 hodin nový film, čímž alternuje hlavnímu programu Novy.

Televizi Prima diváci minulý týden mírně ubývali. Po celý den ji sledovalo v průměru 17,20 procenta dospělého publika, což je o 0,32 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time průměrný denní podíl Primy klesl na 16,92 procenta. Program Prima Cool, od minulého týdne posílený o dopolední vysílání třetího programu Primy, televize R1, dosáhl průměrného celodenního podílu 0,73 procenta (pokles o 0,10 procentního bodu) a ve večerních časech 0,61 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden (Zdroj: www.ato.cz)

Nová plnoformátová digitální televize Barrandov zaznamenala u třetích veřejně prezentovaných týdenních dat první pokles. Po celý den ji minulý týden sledovalo v průměru 1,92 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 0,14 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. V hlavním vysílacím čase průměrný denní podíl TV Barrandov klesl na hodnotu 1,62 procenta.

České televize se nadále projevuje tendence úbytku diváků u původních dvou analogových programů ČT 1 a ČT 2, a posilování digitálních kanálů ČT 4 a ČT 24. Celodenní podíl Jedničky na dospělých divácích minulý týden klesl z 19,02 na 18,65 procenta, a v hlavním vysílacím čase nepřekročil dvacetiprocentní hranici, když ČT 1 sledovalo v průměru 19,80 procenta dospělého publika. Průměrný celodenní podíl Dvojky klesl z 4,73 na 4,50 procenta a v prime time dosáhl průměrné hodnoty 3,67 procenta.

MMF24

Posiloval naopak zpravodajský kanál ČT 24, a to v denních číslech z 1,80 na 2,15 procenta a během prime time si zachoval průměrný denní podíl rovný jeden procentní bod. Sportovní kanál ČT 4 si také oproti předminulému týdnu připsal nové diváky: v celodenních číslech jeho podíl na dospělém publiku stoupl z 0,98 na 1,50 procenta. V hlavním vysílacím čase Čtyřka opět přeskočila ČT 24 a dosáhla průměrného podílu 1,15 procenta.

Ostatním malým televizím souhrnný podíl na trhu minulý týden mírně klesl: z 12,54 na 12,45 procenta. Během prime time si tyto televize udržely průměrný denní podíl 9,59 procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).