Přesun Večerníčka z prvního programu České televize na Dvojku, kde jej ČT vysílá ve stejném čase jako na Jedničce v rámci nového dětského bloku Kavčí hnízdo, se zatím obešel beze ztrát diváků. Tedy alespoň v cílové skupině, které je podvečerní pohádka určena: u dětí od čtyř do 14 let. Vyplývá to z dat, které na žádost serveru DigiZone.cz poskytla ČT.
K TÉMATU: Večerníček se od ledna přesune na ČT 2, Pokondr Live úplně skončí
Před vánočními svátky, od 28. listopadu do 18. prosince, sledovalo Večerníčka na ČT 1 v průměru 24,39 procenta publika ve věku od čtyř do 14 let, což odpovídalo 84 tisícům dětí v tomto věku. Za první tři dny tohoto týdne (2. až 4. ledna), kdy už Večerníčka vysílala ČT 2, byl podíl v této skupině 21,25 procenta, což odpovídalo 75 tisícům dětských diváků. Poslední prosincový týden, kdy Večerníček vysílala ještě ČT 1, dosáhl podílu 15,56 procenta a v průměru jej vidělo 49 tisíc diváků.
KOMENTÁŘ: A zase ten Večerníček… Dopadne to s jeho přesunem jako na Slovensku?
Na pořádné srovnávání je to ještě příliš krátká doba. Navíc poslední prosincový týden byl dost atypický, děti a většina jejich rodičů měla volno. Televizní stanice vysílaly své vánoční schéma, které je ve srovnání se zbytkem roku nestandardní,
vysvětluje mluvčí ČT Michaela Fričová. Přesto vidíme, že v cílové skupině 4–14, pro kterou je Večerníček určen, se podíl na sledovanosti drží na srovnatelné úrovni, což je pro nás klíčové,
dodala.