Hlavní navigace

Velikonoce na ČT byly nejsledovanější za posledních 12 let, porazila Novu i Primu

11. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ GRAF V souboji tří největších televizních skupin v zemi Česká televize o velikonočních svátcích zvítězila – tedy v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let.

Porazit Novu a Primu v souhrnných podílech celých televizních skupin na dospělém publiku se o prodlouženém velikonočním víkendu podařilo České televizi. „Od 7. do 9. dubna 2012 dosáhla v celodenním podílu na publiku v průměru 32,16 procenta a zažila tak nejvíce sledované Velikonoce na televizní obrazovce za posledních 12 let,“ informovala mluvčí ČT Michaela Fričová. Kromě tradičních pohádek a filmů ČT bodovala i atraktivními sportovními přenosy.

K TÉMATU: Česká televize balamutila diváky. Sbírku Pomozte dětem vysílala ze záznamu

„Pilíře úspěšné sváteční programové nabídky tvořily samozřejmě pohádky a rodinné filmy. Král sokolů se stal letos nejsledovanější velikonoční pohádkou, kterou si pustilo v průměru 691 tisíc dospělých (při podílu na publiku 30,74 procenta) a 71 tisíc dětí. Druhé místo zaujala pohádka O nejchytřejší princezně – vidělo ji v průměru 557 tisíc diváků včetně dětí. Hranici půlmilionové sledovanosti překročila i repríza české komedie Adéla ještě nevečeřela – nenechalo si ji ujít v průměru 557 tisíc diváků (včetně dětí),“ uvedla Fričová.

Sobotní Autoškolu národa s Lucií Výbornou a Alešem Hámou na ČT 1 od 20 hodin sledovalo v průměru 694 tisíc dospělých diváků při podílu na publiku 18,58 procenta. „Na Velikonoční pondělí zaujal program České televize nejvíce diváků za poslední čtyři roky. Čtyřletého rekordu dosáhla také pravidelná velikonoční sbírka Pomozte dětem, kterou letos od 20 hodin na programu ČT1 uváděla Halina Pawlowská. Tento večerní zábavný pořad letos sledovalo 427 tisíc diváků, což představuje meziroční nárůst sledovanosti o 129 tisíc diváků,“ doplnila mluvčí ČT. Výsledek zkazil jen přešlap ČT s tvrzením, že šlo o přímý přenos, i když pořad byl předtočen již od soboty a Jednička ho vysílala ze záznamu.

ebf - partner 1

Velikonočního rekordu dosáhla v pondělí sportovní ČT 4, která za celý den oslovila v průměru 6,75 procenta dospělého publika. Za celý minulý týden pak v celodenním průměru dosáhla podílu 6,30 procenta, což je nejvíce od 19. týdne minulého roku. „Přispěly k tomu zejména přenosy z Davis Cupu a Ligy mistrů. Třídenní tenisový maraton v průměru zasáhl téměř 2 miliony 300 tisíc dospělých (alespoň tříminutová kontinuální sledovanost),“ přiblížila Fričová.

Nejsledovanější byl nedělní přímý přenos závěrečných dvouher, které vidělo v průměru 443 tisíc dospělých diváků při podílu na publiku 19,70 procenta. Na programu ČT 2 o Velikonocích bodovaly dokumenty. „Prvenství získala páteční epizoda Hory – život ve výškách z cyklu Země lidí, kterou si od 20:00 pustilo v průměru 300 tisíc dospělých (při podílu na publiku 8,95 procenta),“ uvedla mluvčí ČT.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).