Hlavní navigace

„Velká“ Prima minulý týden na nejlepších číslech za letošní rok, rostla nejvíc i meziročně

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Opačným směrem se vydala ČT 1, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku ztrácela nejvíc ze všech českých televizí

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Mezitýdenní vývoj (vs. 47. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Významný růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let zaznamenala v uplynulém týdnu televize Prima. Výkonem 15,58 procenta se dostala na nejlepší hodnotu za letošní rok a navíc si společně s hlavním kanálem Novy polepšila oproti předminulému týdnu o 0,88 procentního bodu (Nova rostla o tuto hodnotu na podíl 24,98 procenta). V mezitýdenním vývoji ji předstihla už jen ČT Sport, která si polepšila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 2,48 procenta. Opačný trend vykázala ČT 1, která se propadla o 1,43 procentního bodu na podíl 13,16 procenta, jeden z nejhorších v letošním roce. Padala i zpravodajská ČT 24, a to o 0,88 procentního bodu na hodnotu 3,96 procenta, a TV Barrandov (o 0,61 procentního bodu na 4,32 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: ČT 1 si polepšila nejvíc ze všech televizí, meziročně ale nejvíc klesala

Ve skupinových výsledcích za tři největší televizní skupiny v zemi se minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let dařilo nejvíc posilovat skupině Prima. Její čtyři volně šířené programy si celkově polepšily o 1,08 procentního bodu na hodnotu 23,78 procenta, přičemž jediným kanálem této skupiny, který zaznamenal mírný pokles, byla Prima Zoom. Nárůst zaznamenala i konkurenční skupina Nova, jejíž podíl poskočil o 0,72 procentního bodu na hodnotu 33,99 procenta. V jejím případě ale tematické kanály snižovaly nárůst „velké“ Novy, zejména pak propady Novy Cinemy a Fandy. Mezitýdenní pokles o 0,70 procentního bodu na hodnotu 26,12 procenta zaznamenala Česká televize.

Top 10 všechny stanice (48. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden v průměrném celodenním podílu nejvíce posilovala ČT Sport. Její podíl narostl o 1,21 procentního bodu na hodnotu 2,62 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Novy, který si polepšil o 0,38 procentního bodu na 26,66 procenta, a také Primě Cool, jejíž podíl vzrostl o 0,23 procentního bodu na hodnotu 5,48 procenta. Naopak hlavní kanál Primy si zase až tak moc nepřilepšil, jen o 0,15 procentního bodu (na 12,79 procenta). Největší mezitýdenní pokles připadl na ČT 1 (snížení o 1,28 procentního bodu na 10,58 procenta). Významně klesala i ČT 24 (o 0,59 procentního bodu na 2,09 procenta) a TV Barrandov (o 0,57 procentního bodu na 3,03 procenta – stejné hodnoty mimochodem dosáhlo minulý týden i Déčko).

Z celých televizních skupin, konkrétně tedy z „velké trojky“, posilovala v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíc skupina Nova. Polepšila si o 0,45 procentního bodu na hodnotu 37,95 procenta. Kromě „velké“ Novy k tomu přispěl i Smíchov, naopak Nova Cinema a Fanda zaznamenali pokles. Obdobný růst jako skupina Nova zaznamenala i konkurenční skupina Prima, jejíž souhrnný podíl narostl o 0,42 procentního bodu na hodnotu 23,65 procenta a nadále se drží nad výkonem České televize. Té sice souhrnný podíl na mladším publiku minulý týden také rostl, ale jen o 0,12 procentního bodu na hodnotu 22,26 procenta, přičemž Jednička, Dvojka a ČT 24 výrazně snižovaly růst ostatních tří veřejnoprávních kanálů.

Kanály – průměrné podíly (48. týden 2014)
Graf podílu kanálů (48. týden 2014)
Graf podílu skupin (48. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 48. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním listopadovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila „velká“ Prima. Její podíl narostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 15,58 procenta. Obdobný růst o 0,86 procentního bodu na podíl 4,47 procenta vykázala ČT 2. Významněji stoupal i hlavní kanál Novy, a to o 0,56 procentního bodu na 24,98 procenta. Největší meziroční pokles zaznamenala ČT 1, která se propadla o rekordních 3,68 procentního bodu na hodnotu 13,16 procenta. Citelně klesala i zpravodajská ČT 24 (o 1,13 procentního bodu na 3,96 procenta).

Česká televize meziročně významně klesala i jako celek. Všech šest jejích programů dohromady v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku kleslo o 3,42 procentního bodu na hodnotu 26,12 procenta. Kromě Jedničky a ČT 24 se na tom podílela i ČT Sport, i když ne tak významně jako ČT 1. Obě velké komerční televizní skupiny meziročně posilovaly, navíc přibližně stejně. Skupina Nova si polepšila o 1,79 procentního bodu na souhrnný podíl 33,99 procenta, přičemž jediný nepatrný pokles zaznamenal Fanda. Skupina Prima si polepšila o 1,73 procentního bodu a stoupaly všechny čtyři její programy (i když Prima Zoom jen o dvě setiny procentního bodu).

Diners Vánoce2019

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti meziročně nejvíce polepšil hlavní kanál Primy. Jeho podíl vzrostl o 0,89 procentního bodu na hodnotu 12,79 procenta. Významně si přilepšilo i dětské Déčko, jehož podíl narostl o 0,72 procentního bodu na hodnotu 3,03 procenta – stejnou, jakou minulý týden u této skupiny vykázala TV Barrandov. A do třetice významně rostl podíl Smíchova (o 0,63 procentního bodu na 2,38 procenta). Naopak největší meziroční pokles vykázala opět ČT 1, která se propadla o 2,33 procentního bodu na hodnotu 10,58 procenta. Po ní následovala ČT 24 (pokles o 0,49 procentního bodu na 2,09 procenta) a TV Barrandov (o 0,40 procentního bodu na 3,03 procenta).

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let zaznamenala Česká televize jako celek meziroční pokles, ale ne ta silný jako u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let. Ale klesala jako jediná z „velké trojky“. Konkrétně si pohoršila o 1,84 procentního bodu na hodnotu 22,26 procenta, a vedle ČT 1 a ČT 24 k tomu přispěla svým poklesem i ČT Sport. Skupina Nova vykázala meziroční růst o 0,97 procentního bodu na hodnotu 37,95 procenta (jako jediný opět mírně klesal Fanda). Největší meziroční růst připadl na skupinu Prima, která si polepšila víc než u širší kategorie všech dospělých diváků nad 15 let, konkrétně o 1,92 procentního bodu na hodnotu 23,65 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)