Televizi Nova klesl za první pololetí letošního podíl na prodaných reklamních časech nejvíce ze všech českých televizí. Nova je sice nadále bezkonkurenční jedničkou v prodeji televizní reklamy, podle týdeníku Marketing a Media si ale meziročně pohoršila o téměř čtyři procentní body a dodala 57 procent všech reklamních gross rating point (GRP) – ratingových bodů, na které se reklama v televizi prodává.
K TÉMATU: Ředitel Novy: neúměrné zlevňování reklamy je cesta do pekel
Pokles České televize byl oproti loňskému prvnímu pololetí minimální, Prima si díky společnému prodeji reklamních časů s Primou Cool dokonce mírně polepšila. Dodala inzerentům 33 procent všech GRP. Právě menší kanály bez výjimky rostou. V prvním pololetí dosáhl objem reklamních GRP u TV Barrandov 18 tisíc a zaujímá tak tříprocentní podíl na reklamě, což lze vzhledem k podílu na trhu sledovanosti považovat za úspěšný výsledek,
konstatuje týdeník.
ČTĚTE TAKÉ: Šéf Novy: Za to, že nevznikly některé nové televize, může i reklama v ČT
Malé televize (vyjma Novy, Primy, ČT 1 a ČT 2) se v prvním pololetí podílely na dodaných reklamních časech osmi procenty, zatímco za prvních šest měsíců loňského roku to byla jen dvě procenta. K tomu je podle Marketingu a Media třeba přičíst fakt, že Prima Cool začala vysílat až v dubnu 2009 a Barrandov se v měření podílu na dodaných reklamních časech objevila až loni v červnu.
GRP je jednotka, podle které se měří dodané reklamní časy. Jeden GRP představuje jedno procento diváků v dané cílové skupině. Například u diváků starších 15 let jde o 88 tisíc lidí. Komerční televize však většinou prodávají reklamní časy na výhodnější cílovou skupinu diváků ve věku od 15 do 54 let.