Hlavní navigace

Většinu problémů vyřeší rychlý internet, tvrdí Eric Schmidt

26. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Ekonomické fórum v Davosu se rozjelo na plné obrátky a diskutovat přijeli i zástupci Silicon Valley. Mezi nimi i Bill Gates, který trochu zchladil nadšení svých nástupců.

Eric Schmidt zopakoval v panelové diskusi svou mantru, kterou sdílí i s konkurenčním Facebookem. Většinu problémů, o kterých tady debatujeme, může jednoduše vyřešit rozšíření broadbandu, pronesl před davem posluchačů podle serveru VentureBeat.

Podle šéfa vyhledávače totiž internet řeší situace od veřejné sféry, po vzdělávání až po lidská práva. I proto Schmidt vyjádřil optimismus, protože na rozšiřování pokrytí už se pracuje. 

Jak Google, tak Facebook už v rámci svých projektů Loon nebo Internet.org budují sítě balónových vysílačů nebo se připravují na pokrývání planety ze stratosféry pomocí speciálních dronů. Zrovna ve vesmírném byznysu už soupeří i duo miliardářů Elon MuskRichard Branson

Nadšení současných vládců křemíkového údolí ale dlouhodobě chladí Bill Gates. Ten už loni označil model poskytování charity prostřednictvím internetového pokrytí za vtip. Pokud umíráte na malárii, tak si nejsem jistý, jestli vám fakt pomůže balón, tvrdil ve starším rozhovoru.  Podle zakladatele Microsoftu není klíčovým problémem internetová konektivita, ale nemoci a třeba i to, že chudí třeba nemají přístup k bankám. 

BRAND24

Gatesovi dávají za pravdu i ekonomické studie. Rychlý internet může být totiž i kontraproduktivní. Ve vyvinutých zemích, jako je třeba Norsko, rozevírá rychlé připojení nůžky mezi málo a vysoce kvalifikovanými zaměstnanci. To samozřejmě neznamená, že by se měl internet omezovat, jen by bylo vhodné sledovat i tyto možné důsledky.

To koneckonců dodal i současný šéf Microsoftu Satya Nadella. Je tu jasná dohoda, že rychlé a přístupné připojení k internetu je nutnost, okomentoval ale na závěr Schmidtovu vizi indický manažer.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).