UVNITŘ GRAF Podíl českých domácností, které vlastní širokoúhlý LCD nebo plazmový televizor, za poslední tři roky stoupnul z 10,5 na 37,8 procenta. Vyplývá to z aktuálních výsledků Kontinuálního výzkumu společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací za první čtvrtletí letošního roku. Na nárůstu se taktéž částečně podílí digitalizace, v průběhu které si domácnosti pořizují nejen set top boxy, ale také nové televizory s digitálním tunerem,
vysvětlil Jan Mazal ze společnosti Mediaresearch.
K TÉMATU: Prodej LCD a plazmových TV předčil klasické televizory
Více než čtvrtina domácností, přesněji 25,8 procenta, také uvádí, že vlastní televizor schopný přijímat programy ve vysokém rozlišení obrazu (HDTV), a to buď HD ready nebo Full HD. Před třemi lety se ale na tuto otázku Mediaresearch neptal, není tedy srovnání, jak se vybavenost domácností HD přijímači zvýšila. Naopak jednoznačným trendem je odklon domácností od videorekodérů k DVD rekordérům.
Poslední vlna Kontinuálního výzkumu ukazuje, že DVD přehrávač nebo rekordér vlastní 57,3 procenta domácností, zatímco video má 37,3 procenta domácností, což je situace opačná roku 2007. Zařízení s pevným diskem pak nalezneme v 7,2 procenta domácností,
doplnil Mazal.