Central European Media Enterprises Ltd. (CME) se během prvních devíti měsíců podařilo zvýšit tržby z televizní reklamy o téměř 5 %, což představuje nárůst na třech trzích: v ČR, Rumunsku a ve Slovenské republice. Poplatky za distribuci kanálů CME od nejrůznějších operátorů a příjmy z předplatného rostou o 8 %, celkové náklady se – při konstantním směnném kurzu – nemění a nárůst těch programových byl kompenzován úsporami.
Během prvních tří čtvrtletí roku 2016 je provozní zisk, opět při konstantním směnném kurzu, navýšen o 22 % na 60 mil. USD a také výnosy jsou o 5 % vyšší. Dosahují tak celkových 430,9 mil. USD.
K TÉMATU: CME, 2. čtvrtletí 2016: Česko lehce ztrácí, Rumunsko a Slovensko výrazně posilují, celkově nárůst
Christoph Mainusch jde tvrdě proti pozemnímu lineárnímu vysílání
Podle Christopha Mainusche, jednoho ze dvou generálních ředitelů, se rozdíl mezi kanály CME a nejbližší konkurencí během 3. čtvrtletí 2016 zvýšil na pěti ze šesti trhů. Jak si stojí celkově, tedy v rámci úvodních devíti měsíců roku, vidíte za všechny země v připojené tabulce.
Sloupec reálných výnosů opět představuje změnu v procentech při dodržení konstantního měnového kurzu, položka „NM“ znamená, že hodnota nemá smysl.
CME je mediální a zábavní společnost podnikající v šesti zemích střední a východní Evropy, která celkem vysílá 36 televizních kanálů. Z těch českých jde například o TV Nova, Nova Cinema a Fanda, na Slovensku pak o TV Markíza, Markíza International, Doma a Dajto.