Hlavní navigace

Názory k článku Vltava má potíže s doručováním zásilek

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 7. 2000 9:16

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    ...ja jsem si na Vltave vloni v zari nebo rijnu objednal tri tituly z nakladatelstvi Computer Press (!) a do dnesniho dne jsem i pres nekolik urgenci nedostal vubec nic, ani odpoved na zadny z mych emailu, v nichz jsem se tazal, jak je vyrizeni me objednavky daleko...
  • 17. 7. 2000 10:19

    Petr Gomola (neregistrovaný)
    ja jsem si na Vltave objednaval celkem 4x, z toho 2 objednavky byly bezproblemove vyrizeny, dalsi dve po terminu a urgencich. Na maily sice odpovedi dostavam, ale celkem standardni odpovedi je, ze se "z nejakeho duvodu k objednavce nezauctovala platba" nebo neco podobneho (platim predem prevodem z Expandie). Pokud nedostavate odpovedi na vse maily, zkuste primo adresy konkretnich pracovnic :
    Alena Sevelova [alena.sevelova@cpress.cz]
    Gabriela Vavreckova [vavreckova@cpress.cz]
    tyto dve damy se mi ozvaly na me urgemce.
  • 17. 7. 2000 11:10

    Rolf Karlsson (neregistrovaný)
    Po precteni clanku o Vltave muzu jen potvrdit vase zkusenosti. Na Vltave jsem knihy nakupoval dvakrat a jiz nikdy vice! Poprve jsem take cekal mesic, dva, maily bez odpovedi. Po trech mesicich jsem se nakonec dockal. Podruhe jsem nakupoval docela nedavno a protoze jsem spechal, vyuzil jsem nabidku platby prostrednictvim Expandia Banky a doruceni kuryrem. Kuryr opravdu prisel hned treti den, ale ouha! Zasilka byla na dobirku a kuryr po mne chtel znovu penize, coz jsem pochopitelne odmitl takze mily kuryr odjel i s myma zaplacenyma knihama. Pak nastalo neskutecne myrtyrium telefonickeho vyrizovani, dohadovani, hledani a hlavne cekani. Od objednani do doruceni tentokrat dva mesice. Maji tam neskutecny neporadek, nedoporucuji !!!! Usetrite cas i nervy.
  • 17. 7. 2000 11:10

    Marek (neregistrovaný)
    Ja jsem docela spokojenej, objednaval jsem si celkem 4x a vzdy jsem knihy dostal do nekolika dnu, bez problemu. A priste si klidne objednam znovu :)
  • 17. 7. 2000 12:48

    Doktor (neregistrovaný)
    Obcas Vltavu take pouzivam. Na literaturu o pocitacich se mi zda prece jenom lepsi, nez kamenna knihkupectvi.
    Z jednou ze ctyrech zasilek byl take problem - zasilka prisla cca po 1.5 mesici a jeste ne cela, nastesti se pri otevreni objevil dopis s tim, ze zbyle knihy jiz nebudou k dispozici, navic jeste pribehnul e-mail s tim, ze bych jim mel sdelit cislo sveho uctu k prevodu zbylych penez na muj ucet, platim totiz pres eBanku a veci si nechavam zasilat DPDckem
  • 17. 7. 2000 15:05

    René Kolb (neregistrovaný)
    No, ono zrejme zalezi take na tom, co si clovek objedna ze? Vltava (potazmo CPress) mela zustat u toho, co delala pomerne dobre - prodavat pocitacovou literaturu. Takhle si cely CPress v cele s mistrem Hlavenkou hraje na Internet guru (viz. zive.cpress.cz - z toho by jeden brecel).
    Vltava a vesmes vsechny CPress-ASP weby jsou jedna velka ODBC Error hlaska :-)) uznavam, ze odbocuji k OT, ale IMHO to ma zcela urcite souvislost - rika se tomu, tusim, diletanstvi ...
    Potiz je v tom, ze spousta e-obchodu chce mit samozrejme skladem co nejvice zbozi, takze prezentuje i to, co skladem nema (sam jsem mel vyvijet obchod pro obchodnika s nahr. dily aut a mel stejne plany). Verim, ze sehnat knihy Markyze de Sade, Carlose Castanedy, Minarika apod. je v cechach docela problem - at uz v sutr-obchode nebo na siti. Zpusob reseni prodlev v dodavce, urgenci a omluv se mi jevi dosti nestastnym. Nicmene u CPressu me to jiz neprekvapuje :-)
  • 17. 7. 2000 16:29

    Aleš Kmuníček (neregistrovaný)
    mám s Vltavou podobné špatné zkušenosti. jednou jsem si tam objednal hru, o které jsem se po 3 emailech a měsíci čekání dozvěděl, že jí vůbec nemají a pohruhé jsem narazil na inzerát, že prodávají knihu, kterou, jak se ukázalo, nabízeliv inzerátu omylem. na Vltavě nejspíš nakupovat nebudu, přístup jejích pracovníků nestojí za nic.
  • 17. 7. 2000 17:30

    Hermik (neregistrovaný)
    Pred vanocemi jsem si objednal 2 knizky a Encyklopedii na CD, v prehledu objednavky tam bylo vsechno v poradku, ale kdzy jsem to chtel zaplatil pres Expandia banku, CD zmizelo.
    Asi po mesici jsem to reklamoval a jake bylo moje prekvapeni, kdyz mi CD za puvodni cenu 500 Kz nabizeli za 170. Tak jsem ho vzal :)
  • 17. 7. 2000 19:21

    VN (neregistrovaný)
    Mám stejné zkušenosti. Vltava je nespolehlivá. Dostal jsem po dvou měsících knihu, kterou už jsem si před tím raději koupil. Vltava mi peníze vrátila, ale jsou to starosti navíc. Jedna zásilka vůbec nedošla a na Email jsem odpověď nedostal. Tohle se mi stalo asi před půl rokem. Takže jak vidím, žádné zlepšení. Škoda.
  • 17. 7. 2000 19:43

    Zipiik (neregistrovaný)
    Kdyz nejhorsi je, ze Vltava takhle u spousty laiku kazi jmeno i vsem ostatnim internetovym shopum.
  • 17. 7. 2000 22:17

    Petr Valenta (neregistrovaný)
    Ja jsem zatim provedl na Vltave 4 objednavky. 2 dopadly v pohode, dosly do 1 tydne. Jedna prisla po 3 tydnech a jedna dokonce po 5 tydnech. Me dojmy z nakupovani na Vltave jsou velmi smisene.
    Ale je to porad lespi nez nektere obchody na Vltave2000. Tam jsem dokonce objevil jeden knizni obchod, ktery nabizi vsechno zbozi za -1 Kc. Tento obchod je na adrese http://www.vltava2000.cz/iknihy. Samozrejme jsem si zkusil neco objednat, ale jak jsem ocekaval nic neprislo, dokonce ani omluvny email. Telefonicky ani emailovy kontakt jsem na teto strance nenasel. Tyto ceny jsou na te strance porad.
  • 18. 7. 2000 2:02

    Martin S. (neregistrovaný)
    ... mno asi sem vyjimka,
    na vltave sem objednaval cca 5x a z toho 4x bylo vse doruceno absolutne v poradku a do 1 tydne!!! pravda jedna objednavka prisla asi za 4 tydny, ale to bylo pred vanoci a uprimne kdo z vas v tento cas nestal frontu an to ci ono :)))
    muj zaver zni SPOKOJEN
  • 18. 7. 2000 8:59

    Petr Gomola (neregistrovaný)
    v obou mych prodlevach slo o pocitacovou a v kamennem obchode bezne dostupnou literaturu, jen kdyby se mi tak chtelo do tech obchodu chodit. Takze spis si myslim, ze jde o projev lemplovstvi, nez nejaky nedostatek zbozi na sklade.
  • 18. 7. 2000 9:37

    Martin (neregistrovaný)
    Ja mel taky s Vltavou trable. Ze zacatku to bylo OK, ale pak jsem objednal a nic. Nejvetsi problem tohoto radoby e-obchodu je ze nereaguje na e-maily coz bych videl jako dost velky problem. Psal jsem dokonce jednou i p.Hlavenkovi, ale ani ten nemel tolik slusnosti, aby napsal alepon carku, jako treba, ze to nekomu predava atd. Jsou to ignoranti.
  • 18. 7. 2000 7:32

    JiTi (neregistrovaný)
    Ja jsem si objednal tez nekolik zasilek.
    1, Dosla v poradku
    2, V case predvanocnim. Ta mi dosla z 1/4 a to jeste po 5 mesicich. Nechal jsem se zlakat slevou 1/4 predplatneho Computer. "Udelal" jsem nakup temer za 2000,-. Same CD. Dve ceske, dve cizi (jedno 2CD), knihu. Na konci dubna roku nasledujiciho prisly 2 CD z ceske produkce. A jinak nic. Lakadlo v podobe casopisu jsem ozelel.
    3, Probehla skoro dobre, akorat dorucitel nebzl schopen dorucit zakazku na konkretni adresu. Pokud mel problemy, pak mel mobilni telefon, ktery nevyuzil, prestoze dle slov dispecerky zakazek mel.
    Knihu v cene 800,- Kc vypadala jako by se tyden valela pozemi, jak byla spinavy obal.

    Na veskerych zakazkach jsem usetril nicotny peniz, ktery mi potazmo zato nestal. Pokud chcete kupovat CD, pak doporucuji www.albumcity.cz, tam mam dobre zkusenosti (snad se take nezhorsi po urcitem poctu dodavek).

  • 18. 7. 2000 8:19

    Radouch (neregistrovaný)
    Na Vltave jsem objednaval 2x a to tricka South Park a vzdy dorazily. Nevim sice za jak dlouho, jelikoz sem je neprebiral, ale doba snad byla standardni. Co mne ale nastvalo je sluzba Vypal CD (www.vypalcd.cz), kterou provozuje take zminovany CPRESS. Objednaval jsem 2x.

    150 Kacek za 650 MB vybraneho shareware - proc ne. Ale uz nikdy vic. 1 CD prislo OK, ale 2 soubory byly CRC BAD - takze smula. Druhe CD prislo uplne cizi. Na urgence sice Cpress reagoval promptne, a prislo CD spravne, nicmene opet jsou 2 soubory (tentokrat jine) CRC BAD. Takze co. Odpoved a omluva z CPRESSu je ze ..."pochopte mame toho hodne, vsechny ZIPy se nadaji kontrolovat, ale zachovejte nam prizen." Aha takze zname ceske pravidlo - Vydelavame smejdama....
    Toto vse. R
  • 18. 7. 2000 9:50

    Josef Nekoupil (neregistrovaný)
    K tomuto tematu byla napsana uz velka diskuse na adrese http://www.zive.cz/r-art.asp/id=8504/app=5x64800502 . Mohu k tomu dodat pouze jedine: Vltave i Computer Pressu se vyhnete velkym obloukem.
  • 18. 7. 2000 12:27

    David Mach (neregistrovaný)
    S mojí přítelkyní jsme se právě včera dočkali a po dvouměsíčním čekání obdrželi kýženou zásilku. Jak se to seběhlo? Objednali jsme si na Vltavě 4 CD - tři z toho byly zahraniční provenience, jedno české. Na objednávce jsme dali jasně najevo, že chceme dodávku celou najednou. Dodací lhůta byla (jako vždy) do 14 dnů. Jelikož mám s Vltavou také smíšené zkušenosti, tak mě vůbec nepřekvapilo, že po 14 dnech bylo ticho po pěšině. Obrněni trpělivostí jsme po cca měsíci dostali e-mail, kde nám pracovnice Vltavy oznámila, že ne všechna objednaná CD jsou k dispozici a jestli chci dostat hned alespoň ta CD, která mají, tak že jim mám dát obratem vědět. To jsme neučinili a tak jsme stále čekali na _kompletní_ dodávku. Po dalším měsíci se v naší schránce objevila doručenka od pošty a tak jsme mohli jásat. Předčasně. K našemu překvapení se v balíku nacházely pouze 3 CD!!! Nikde žádné vysvětlení, žádná omluva. K dovršení všeho byl časopis Computer, který jsme si nechali zaslat jako bonus, z října loňského roku!!! Myslím, že pracovníci Vltavy a potažmo Computer Pressu si z lidí dělají akorát šašky!
    Co říci na závěr? Chcete-li opravdu ušetřit čas, peníze a nervy, tak zapomeňte na Vltavu!
  • 18. 7. 2000 13:57

    Martin Fíla (neregistrovaný)
    Pane Josefe,

    skutečně velmi přínosný článek. Zejména reakce v diskusním fóru od provozovatele. Je velmi paradoxní, jakým způsobem reaguje provozovatel Vltavy. Ve světě je obvyklé zaslat omluvu, anebo některé služby nenabízet. Je to pro zákazníka rozhodně přínosnější, než zklamání. Obecně platí, že získat zpět ztracenou důvěru je mnohem obtížnější, než ji ztratit. Osobně žádnou zkušenost s Vltavou nemám, za to s jiným "shopem" od CZ provozovatele ano, bohužel negativní. Za to s Amazonem - US, mám pozitivní zkušenost a to nejednu, včetně rychlosti dodávky. Když některé společnosti umí celosvětově, tak následující faktory nejsou omluvou (lidský, dodavatel, množství položek, dopravce, učíme me se, apod.). Nechci se v řádném případě zastávat toho či onoho, ale pouze zastávám názor: "každému co jeho jest".

  • 18. 7. 2000 14:07

    Pavel Brož (neregistrovaný)
    Také mám špatnou zkušenost, jednak s komunikací - objednal jsem si svého času Rektoryse, pět měsíců se nic nedělo, žádné odpovědi na urgence, telefony většinou nikdo nezvedal, atd.. Když jsem se konečně dovolal, a zjistil, že mi nejsou schopni říct ani to, jestli knížky vůbec kdy dostanu, objednávku jsem s úlevou zrušil. Mimo počítačovou literaturu mám stejně tu zkušenost, že velká část vycházející literatury (včetně bestsellerů) není Vltavou vůbec zaregistrována, rozhodně se vyplatí čas od času si koupit nějaký ediční plán nebo přímo almanach, na Vltavě (ale i na jiných internetových obchodech) by jste se nedočkali a titul by vám tak utekl. Kdyby se Vltava specializovala na počítačovou literaturu, hodně by jí to pomohlo, jako obecné knihkupectví je to opravdu propadák.
  • 18. 7. 2000 18:09

    Nespokojenec (neregistrovaný)
    Vltava je fakt na nic - znam jeste aspon 5 lidi, co mi o ni rikali,
    ze je velmi spatna, a ze je podivne, ze ziskala certifikat od APEKU
    jakozto obchod s nakupem bez rizika.

    Ti, kdo vidi do zakulisi, vi, ze APEK je jen takova
    Hlavenkova hracka.

    Pro me cokoliv, co ma neco do spolecneho s Hlavenkou,
    smrdi DILETANTISMEM a problemy.

    -n-
  • 18. 7. 2000 23:21

    Vašek Mlejnek (neregistrovaný)
    Objednával jsem dvakrát, v září 99 a nyní před týdnem. A podvakrát mi skupina knížek o hodnotě kolem 1000 Kč přišla pohromadě a do týdne. U první zásilky bylo z výroby poškozeno CD (příloha knihy), to mi však bez problémů vyměnili do dvou týdnů.
    Já mohu Vltavu doporučit s čistým svědomím všem.
  • 18. 7. 2000 23:36

    Vašek Mlejnek (neregistrovaný)
    Objednával jsem dvakrát, v září 99 a nyní před týdnem. A podvakrát mi skupina knížek o hodnotě kolem 1000 Kč přišla pohromadě a do týdne. U první zásilky bylo z výroby poškozeno CD (příloha knihy), to mi však bez problémů vyměnili do dvou týdnů.
    Já mohu Vltavu doporučit s čistým svědomím všem.
  • 18. 7. 2000 23:49

    Martin Vrba (neregistrovaný)
    Mám poznámku k vyjádření pana Hlavenky o velkých úspěších Vltavy. Provedl jsem dvě objednávky CD. První - špinavý poškrábaný obal bez celofánu. Na stížnost žádná odpověď. Druhá - jedno CD v pořádku, druhé mělo zcela rozbitý obal. Jako by na něj někdo šlápl. Potvrzení o platbě až po urgenci. Tedy - 100 % nekvalitních dodávek.
  • 18. 7. 2000 17:23

    Roman Holubec (neregistrovaný)
    Nereaguji moc casto na clanky ani diskuse na internetu, ale tentokrat musim. Vypalcd je vyborny projekt, ktery doufam bude mit i dlouhou budoucnost. Ve dve rano jsem poslal zadost o pridani programu, do 10 minut (!!) jsem mel odpoved, ze se soubor stahuje a ve tri rano uz byl na Vypalcd. Dal jsem ho do kosiku, prihodil par pozadí a blbinek a zaplatil pres Expandii. Do ctyr dnu jsem mel CD-ROM doma. Naprosta spokojenost, protoze jsem usetril dost penez a hlavne jsem ocenil pristup lidi na Vypalcd. Totiz v tu pozdni nocni nebo spis brzkou ranni hodinu se mnou nekomunikoval robotek, ale clovek. Jak rikam, vyborna sluzba, se kterou mam tu nejlepsi zkusenost a proto si ji zde dovolim obhajit.
  • 19. 7. 2000 0:14

    David Nebesky (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko,
    vy se opravdu chlubite tim, ze mate JEN PAR PROCENT neuspesnych zasilek? Tim jste se tedy pod titulek "Vltava má potíže s doručováním zásilek" s plnou paradou podepsal. Preji vam dobry den.
  • 19. 7. 2000 0:34

    David Nebesky (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko,
    vy se opravdu chlubite tim, ze mate JEN PAR PROCENT neuspesnych zasilek? Tim jste se tedy pod titulek "Vltava má potíže s doručováním zásilek" s plnou paradou podepsal. Preji vam dobry den.
  • 19. 7. 2000 1:01

    Lukas Vondracek (neregistrovaný)
    Bohuzel jsem udelal s Vltavou jeste horsi zkusenost. V prubehu lonskeho listopadu jsem na Vltave objednal a on-line zaplatil CD s bajecnou muzikou, ktere jsem predpokladal, ze uplatnim jako vanocni darek. Sam fakt, ze prislo asi 8 nebo snad dokonce i vice potvrzeni teto objednavky mne mel varovat(upozornil jsem tehdy cpress, ze jim to nejak hapruje, abych se zahy mohl citit jsko debilek, kdyz preci jejich programator tvrdi, ze to neni mozne - budiz). Nez nestalo se. CD nejen, ze neprislo ani do vanoc ani do konce roku, ale jeste po cca 3mesicich jsem nemel ani penize ani objednane CD. Obratil jsem se tedy na Vltavu, aby mi vratili penize, coz po mirnem handrkovani o cislo objednavky (jeste ze jsem mel tolik kopii zpravy)zahy ucinili. Tady by snad mene bdely ctenar mohl vyvodit zaver, ze se tak moc nestalo, ze jsem dostal sve penize zpet, ze tedy vse ma svuj happyend, tak co otravuju. Avsak - jake bylo me prekvapeni, kdyz mi Vltava asi dva mesice pote e-mailem oznamila, ze moje objednavka nebude vyrizena, protoze nebyla dosud uhrazena :0 (prevod). Nuze pozadal jsem tedy Vltavu, necht laskave vymazou me udaje ze sveho "systemu", kdyz maji v datech takovy "poradek", aby mi od nich napriste takove blaboly jiz nechodily. Prislibeno. Od te doby se nic nezmenilo a pres muj vyslovny nesouhlas mi i nadale zasilaji sve "skvele" nabidky. Ted je leto, takze mi prozmenu "vyhrozuji" zpravou se subj:"Vltava vam zprijemni prazdniny". Zacinam se bat, co bude.
    L.
  • 21. 7. 2000 7:29

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Ad 5):

    Podle meho nazoru zalezi ciste na tom, zda je cela kauza ohledne Mr. Lin(x)e interpretovana z obchodniho ci etickeho hlediska. Z obchodniho hlediska bylo pravdepodobne vse v naprostem poradku...
  • 21. 7. 2000 10:14

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    ... protože ty knihy máte ještě stále ve svém košíku, chlape jeden! (jedná se o toto: ASP Programování aktivních webových stránek VisualAge 2.0 for Java Příručka programátora PHP - tvorba interaktivních internetových aplikací)

    Prostě jste nedokázal dokončit objednávku.

    Uf, a tak je to furt; akorát chudák Vltava dostává šutrama do hlavy a vypadáme za blbce.

  • 21. 7. 2000 11:48

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Možná máte pravdu, ale bude to nejspíš tím, že mi došel potvrzující mejl od Vltavy, čímž jsem objednávku považoval za přijatou...
  • 21. 7. 2000 12:06

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    OK. Z obchodniho hlediska jste NEJSPIS Lin(x)e neukradli (a toto rikam jen proto, ze pro sva slova nemam dukazy), podivam-li se na to vsak pohledem laika (do te doby bylo vsude, ze system vyviji a provozuje Clark NetProject & Mobil server, s.r.o. a pote Mobil server okamzite mizel, zacal se tam reklamne angazovat Computer Press, zacaly prvni problemy, apod...), pak je asi jasne, co si myslim...
  • 19. 7. 2000 1:01

    Lukas Vondracek (neregistrovaný)
    Bohuzel jsem udelal s Vltavou jeste horsi zkusenost. V prubehu lonskeho listopadu jsem na Vltave objednal a on-line zaplatil CD s bajecnou muzikou, ktere jsem predpokladal, ze uplatnim jako vanocni darek. Sam fakt, ze prislo asi 8 nebo snad dokonce i vice potvrzeni teto objednavky mne mel varovat(upozornil jsem tehdy cpress, ze jim to nejak hapruje, abych se zahy mohl citit jsko debilek, kdyz preci jejich programator tvrdi, ze to neni mozne - budiz). Nez nestalo se. CD nejen, ze neprislo ani do vanoc ani do konce roku, ale jeste po cca 3mesicich jsem nemel ani penize ani objednane CD. Obratil jsem se tedy na Vltavu, aby mi vratili penize, coz po mirnem handrkovani o cislo objednavky (jeste ze jsem mel tolik kopii zpravy)zahy ucinili. Tady by snad mene bdely ctenar mohl vyvodit zaver, ze se tak moc nestalo, ze jsem dostal sve penize zpet, ze tedy vse ma svuj happyend, tak co otravuju. Avsak - jake bylo me prekvapeni, kdyz mi Vltava asi dva mesice pote e-mailem oznamila, ze moje objednavka nebude vyrizena, protoze nebyla dosud uhrazena :0 (prevod). Nuze pozadal jsem tedy Vltavu, necht laskave vymazou me udaje ze sveho "systemu", kdyz maji v datech takovy "poradek", aby mi od nich napriste takove blaboly jiz nechodily. Prislibeno. Od te doby se nic nezmenilo a pres muj vyslovny nesouhlas mi i nadale zasilaji sve "skvele" nabidky. Ted je leto, takze mi prozmenu "vyhrozuji" zpravou se subj:"Vltava vam zprijemni prazdniny". Zacinam se bat, co bude.
    L.
  • 19. 7. 2000 8:39

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Hezka reklamni proklamace... dovolte, abych poznamenal, ze z hlediska zakaznika je NAPROSTO NEPODSTATNE, kolik Vltava obslouzila nebo neobslouzila od ledna zakazniku. Mne, jako nakupujiciho, zajima pouze, zda dostanu zbozi v radnem terminu a v poradku. V takovem pripade je mi jedno, zda Vltava objednane knihy prevede ze skladu, doveze ze zahranici nebo vytiskne. Bezne obchody - nebezne obchody, pan Rejchrt na svou knihu cekal nekolik mesicu, prestoze Vltava na svych strankach pise, ze zahranicni kniha, ktera neni na sklade, bude vyexpedovana do peti tydnu. Dalsi me, jako zakaznika, prilis nezajima. Sluzba VypalCD - ktera mela vcera peknou "reklamu" v Zavinaci - ma podobne potize. Pokud mate tak vysokou uspesnost, proc slysim na Vltavu same stiznosti? A nerikejte, ze je to bleda zavist stran konkurence...
  • 19. 7. 2000 11:51

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Porad se, pane Hlavenko, hajite tim, ze vsechno je zpusobeno vinou distributoru, toho, ze si lidi objednavaji nedostatkove zbozi, apod. Polozim Vam tedy par strucnych a jasnych otazek:
    1) Proc nabizite zbozi, ktere nejste schopni zajistit?
    2) Proc nejste schopni dodat ani knihy z vlastniho nakladatelstvi (Computer Press)?
    3) Proc zamestnanci Vltavy neodpovidaji na emaily zakazniku tazajicich se, co se deje s vyrizenim jejich objednavky?
    4) Proc napadate Marka Antose za jeho clanky, pod nez bych se s klidnym svedomim podepsal i ja (vcetne toho o Linxovi)? (to, ze pouziva slova "pry" a "udajne" je pochopitelne - nema zajem na tom, aby z toho mel posleze problemy - je chytry a ma pravdu a vy to vite!
    5) Proc se porad snazite obhajit neobhajitelne a nepriznate konecne, ze jste Linxe prachsproste ukradli Mobil serveru?
  • 19. 7. 2000 12:32

    René Kolb (neregistrovaný)
    No, pane Hlavenka, jestli by bývalo nebylo lepší, kdybyste si své rádoby obhajoby zcela odpustil, co říkáte?
    Připadá mi to jako plnění pětiletek - plán splníme za každou cenu (i kdyby u toho měli všichni pochcípat :-)) Jinými slovy, je jedno jak kvalitně, jak rychle (ono ostatně JAK obecně) své zboží prodám, hlavně že ho prodám. Tomu tedy říkám "průkopnictví e-obchodování v čechách" (a potažmo obchodování vůbec).
    Myslím, že by se toho na adresu CPressu dalo napsat mnohem více, jenže to už by nebyl příspěvek do diskuze, ale spíše námět na esej :-) Jediné co mě napadá, je malé doporučení: vraťte se k prodávání knih, nejlépe do kamenného obchodu a řešení internetového obchodování přenechejte povolanějším (a nemyslím tím sebe :-))
  • 21. 7. 2000 7:04

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý Vreco,
    zde jsou odpovědi na vaše "otázky", spíše ale jsou to jedovaté výpady.
    1) Na Vltavě máme jenom dvě možnosti: buď je zboží u nás na skladě, nebo nám informaci o jeho disponibilnosti zašle někdo jiný (výrobce, distributor atd.). Pokud bychom chtěli být "100% čistí", tak bychom mohli nabízet jenom zboží z vlastního skladu. To nedělá žádný internetový obchod - ani Amazon (ten má na skladě 3% z celkové nabídky, pro vaši informaci!) ani CDNow atd. Takže nabízíme zboží i z toho druhého případu, a stane se, že informace o dostupnosti není pravdivá či aktuální - a my pak nejsme zboží schopni dodat. O tom samozřejmě zákazníka s omluvou informujeme.
    2) I u nich se může stát, že nejsou k dispozici - jsou vyprodány. Zde uznám, že jsme ještě donedávna neměli úplně dokonale fungující vazbu mezi oběma sklady s okamžitou replikací dostupnosti/nedostupnosti na Vltavu. Nyní už to tak je.
    3) K lidským chybám či nedobrém splnění této komunikace může docházet a vím, že k nim poměrně často docházelo hlavně na přelomu roku. (Pro zajímavost, častěji je spíš chyba na straně zákazníka: objedná si z freemailu, pak se měsíc nepodívá do schránky, a z jiného freemailu pošle žádost typu "Prosím, převeďte mou objednávku na adresu xxx" atd., neuvede ani její číslo. To jsou pak neřešitelné situace. Velice často se nám stává, že si zákazník nevyzvedne dobírku nebo že si nechá poslat zboží kurýrní poštou a není k dispozici převzetí atd.).
    4) Tady jste se myslím moc "nepředvedl". Antoš v tom článku cosi tvrdil coby osobní svědek (aniž jím byl) a vy píšete, že byste se pod to klidně podepsal - aniž jste byl taky osobní svědek. A ještě jej chválíte, že se vyhnul odpovědi za své lži tím, že tam všude napsal "prý" a "možná". Tedy - lhát se smí, ale je chytré lhát tak, aby mě za to nikdo nemohl popotahovat.
    5) Systém Mr.Lin(x) patřil od začátku stoprocentně pouze společnosti Clark NetProject. Smlouvu o získání podílu na provozování této sítě u nás jsme uzavřeli s touto firmou a součástí této smlouvy je samozřejmě klauzule, že Clark JE stoprocentním vlastníkem všech práv k systému a že za to ručí. Z osobního svědectví vrcholných představitelů Mobil Serveru i Clarku (tedy ne z druhé ruky) vím, že mezi těmito společnostmi existoval pouze ústně uzavřený (!) obchodní vztah, že Mobil Server pomůže Linxu s jeho propagací na českém trhu (a jeho zásluhy mu zde vůbec neupírám), a za oplátku si z Linxe vyzvedne milióny reklamních impresí.
    Svá tvrzení o krádeži jste už několikrát opakoval a mrzí mě to: byl bych rád, abyste je buď odvolal a omluvil se, nebo dokázal to, co tvrdíte (tj. že Lin(x) "patřil" Mobil Serveru a mě jsme jej "Mobil Serveru ukradli").
  • 19. 7. 2000 10:09

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Přiznám se, že jsem očekával, že se Jiří Hlavenka vloží do diskuse k tomuto článku. Je to zcela legitimní, protože se propírá fungování "jeho" obchodu, a navíc tak už učinil několikrát na různých serverech, kde se potíže Vltavy popisovaly. Neudivilo mne ani to, že na příspěvky, které její potíže potvrzují, reaguje statistikou bezproblémově vyřízených objednávek a obhajobou svých zaměstnanců - i to je zcela legitimní a přitom účinný způsob, jak se bránit. Musím se však přiznat, že mne překvapilo, když se pokusil celou věc smést ze stolu poukazem na moji osobu a na moji údajnou nenávist vůči Computer Pressu. Nutí mne tím k poněkud širší odpovědi.

    Je pravda, že jsem před několika lety s Computer Pressem úzce spolupracoval a později tam byl dokonce asi rok zaměstnán. Osobně mám na tu dobu dobré vzpomínky a nikdy jsem se netajil tím, že jsem se tam naučil spoustu věcí, které mi dneska pomáhají. Na druhou stranu si myslím, že jsem v Computer Pressu odvedl nemalý kus práce a že tedy mohou být spokojené obě strany. Ostatně rozcházeli jsme se v dobrém (bezprostředním důvodem bylo, že jsem chtěl zkusit studovat několik vysokých škol najednou, což bych byl současně s prací v CP nestíhal) a ve stejném duchu jsme spolu vycházeli až do letošního jara, kdy došlo k aféře kolem Mr.Lin(x)e. Tehdy jsme stáli každý na jiné straně barikády z důvodů, které se na Lupě probíraly dosti podrobně a rozhodně se k nim nehodlám vracet. Computer Press si svým tehdejším jednáním mnoho sympatií internetové veřejnosti nezískal, já osobně jsem jím byl oficiálně označen za trojnásobného lháře a "za trest" mi bylo odebráno půl milionu naspořených impresí v Mr. Lin(x)ovi v hodnotě necelého sta tisíc korun. Poté, co jsem se proti tomu písemně ohradil, mi byly imprese asi po týdnu vráceny a dodnes mám k dispozici příslušný mail, ve kterém se mi provozovatelé Mr.Lin(x)e omlouvají za "neadekvátní postup". Podotýkám, že ani jednu z těchto skutečností na Lupě nepublikoval, protože mi nikdy nešlo o nějakou svatou válku proti Computer Pressu, ale o to, aby skončily obchodní praktiky, které poškozovaly všechny členské servery Mr.Lin(x)e, prodávající reklamu na svých stránkách - samozřejmě včetně nás. O to více mne překvapuje, že Jiří Hlavenka znovu vytahuje tuto starou kartu, za kterou se jeho kolega už před časem ve skrytu omluvil, a snaží se s ní trumfovat.

    Je ostatně zvláštní, že o nenávisti hovoří právě Jiří Hlavenka. Právě ze strany Computer Pressu se přitom na naši hlavu sneslo několik "sankcí" za to, že jsem se angažoval v aféře kolem Mr.Lin(x)e. Tak třeba takřka okamžitě po zveřejnění příslušného článku, jenž o celé věci informoval, byl ze Živě odstraněn boxík s odkazy na naše články, který jsme tam do té doby bez problémů poměrně dlouhou dobu recipročně měli. V různých médiích Computer Pressu se od té doby o Lupu různí autoři několikrát otírali (např. citát z Pauzy: "Od serveru jménem Lupa se mnoho jiného čekat nedalo -- nesmysly jsou zde na denním pořádku"; o něco menší díl kritiky ve stejném článku slízl také Svět namodro), přesto by mne nikdy nenapadlo zapojit se do diskuse a s nemalou dávkou paranoie se snažit přesvědčovat čtenáře, že za to může Jiří Hlavenka, který ke mne chová osobní zášť a tuto formulaci do článku osobně vložil. Je mi líto, že Jiřího to nejen napadlo, ale dokonce tak i učinil.

    Shodou okolností jsem přitom tento článek o Vltavě před zveřejněním neviděl, ba dokonce jsem o něm vůbec nevěděl, a přečetl jsem si ho tedy až s ostatními čtenáři. Na Lupu ho totiž přidával můj redakční kolega Mirek Zeman, stejně jako drtivou většinu dalších článků z poslední doby. Zda je nadpis, na nějž Jiří Hlavenka poukazuje, jeho dílem, nebo zda už ho v této podobě zformuloval autor článku, nevím. V každém případě s ním však nemám nic společného. Tím se samozřejmě nechci od svých kolegů distancovat, naopak, článek podle mého názoru splňuje všechna kritéria, což nakonec potvrzují i čtenářské ohlasy, chci jen zdůraznit, že se Jiří Hlavenka mýlí, pokud jej považuje za nějaký můj výpad proti němu či Computer Pressu. Já, ani nikdo z mých kolegů, nevedeme žádné svaté války, tím méně proti Computer Pressu - a byl bych rád, kdybych to už nebyl nucen v budoucnu znovu opakovat.

    A ještě jedna humorná douška na závěr - 29. června jsem na Vltavě učinil svojí první objednávku (2 CD a jedna knížka) a současně za ni zaplatil. V přehledu objednávek je stále uvedeno "Expedice do: 13.7.2000", ovšem zároveň "Vyřízeno: NE"; zásilka mi samozřejmě doposud nepřišla. Přestože je devatenáctého, tedy rovných šest dní po plánované expedici (a bezmála tři týdny od objednávky), nedostal jsem dosud z Vltavy žádnou informaci o tom, proč došlo ke zpoždění ani kdy zásilku obdržím. Mohu tedy jen doufat, že dopadnu lépe než autor tohoto článku. :-)

  • 22. 7. 2000 11:41

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Vltava takhle nefunguje... proces je tak, že nejdřív je objednávka přijata a uložena, pak je teprv odeslán mail. Navíc, když jsme se spolu bavili a o ten mail jsem požádal, tak jste jej neměl.
  • 27. 7. 2000 9:44

    Richard Botík (neregistrovaný)
    Bohužel, stejné zkušenosti jako autor toho článku mám i já, avšak s CD. Zaplatil přímo přes Expandii, nepřišlo mi žádné potvrzení objednávky, měsíc se nic nedělo, na mé 2 maily nikdo nereagoval. Nakonec jsem se dozvěděl, že mi potvrzení objednávky nepřišlo pro "vteřinový výpadek serveru"! Po několikerých urgencích se mi nakonec objednané CD asi po 3 měsících podařilo z Vltavy vymámit (ovšem slibovaný dárek tedy ne :-)) Asi budu hodně dlouho zvažovat, jestli tam ještě někdy něco koupím nebo ne.

  • 19. 7. 2000 23:23

    Miroslav KOULA (neregistrovaný)
    Přečíst si všechny názory je tedy síla. Nevím, každý píše měl jsem dvě objednávky a jedna nepřišla. Já jsem na Vltavě objednával zboží - knihy nejméně dvacetkrát a to jsem pracující student. Většinu z nich jsem platil přes Expandia Banku a u prvních patnácti jsem neměl sebemenší problémy. Pak jsem si objednal dvě knihy a přišla jedna... Napsal jsem email, napsal jsem druhý a přišla odpověď ať uvedu číslo účtu... to jsem posílal asi třikrát než přišla odpověď... Asi po měsíci mi peníze asi 100,-Kč přišlo.
    Objednával jsem si videokazety na shop.videosat.cz tam mi zhruba stejný obnos vrátili do tří dní. Objednával jsem i z jiných knihkupectví, ale jelikož mi jde o literaturu převážně technickou , tak je pouze na Vltavě. Na VypalCD mi napsali doručíme do 14 dní a CD přišlo asi za šest dní.

    Pokud Vám jde o zahraniční knihy - nutnost je mít kreditku - využijte anglického Amazonu (www.amazon.co.uk), který je opravdu levný a zboží s poštovným (letecky asi 150 - 200 Kč) přijde k nám do Kralup asi za tři dny. Jeden den to jde z Londýna do Prahy a dva dny z Prahy do Kralup... Jednou mi nepřišla zásilka a tak jsem napsal, že mi nepřišla za chvíli přišel email - pokud nepřijde do týdne ozvěte se. Nepřišla a tak jsem se ozval za tři dny mi přišla nová zásilka a pět dní po ní ona první - česká pošta asi neví kde jsou Kralupy nad Vltavou? Tím bych reagoval na PC Magazín, kde dělají z Amazonu blbce!!! Ono kdo Vám bez prozkoumání pošle ihned nové zboží? Píšou v něm, že anglický Amazon má jen knihy! Už v prosinci mi přišel email s nabídkou CD? Kde jste na to přišli když jste článek psali v dubnu a vyšel v červnu!!! Pokud jde o americký Amazon.com, tak zásilka šla onen měsíc nebo pět týdnů, ale za normální poštovné nebo týden letecky, což už je pro nás čechy docela drahé, ale ty knihy které jsem dostal nikde v Evropě neseženu!

    Druhá věc je cena. Anglické "ASP in 24hours" na Vltavě stálo asi 1600Kč z anglického Amazonu.co.uk mě vyšla na asi 900Kč s poštovným a to do tří dnů a ne 5 týdnů.

    Co jsem tím vším chtěl říci. Musíte hledat a zkoušet a ne všechno zavrhovat. Ano je tu jisté riziko, ale to je všude! Výhoda je ta, že najdete téměř vše a druhou věcí je že cesta dodání něco stojí a není to futuristická budoucnost na což si vzpomeňte vždycky když stojíte na pošte frontu!!!

    Prostě louskám teď tři různé životopisy o Kevinu Mitnickovi a The Hacker Crackdown v originále (za 3.95$, no neberte to? ). Čekal jsem měsíc, ale kdo vám je doveze bude chtít třikrát tolik a bude mu to trvat nejméně dvakrát déle. Objednal jsem si Pabla Nerudu v originále z argentinského knihkupectví "los bestsellers" (www.losbestsellers.com) a knihy tu byly asi za týden!!! S poštovným 4.95$, neberte to! Dívejte se na tu pozitivní stránku. Normální knihy nakupujte v kamenných obchodech a ty co nemají objednávejte po internetu... Buďte pozitivní a tešte se na ty knihy a myslete na to jaké máte štěstí, že jste se k nim vůbec dostal!

    Miroslav KOULA
  • 21. 7. 2000 7:07

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pane Kolbe, samozřejmě nám to není jedno, jak kvalitně a rychle zboží dodám. (Možná jste u toho "JAK" zapomněl na jednu věc, a to, JAK LEVNĚ. Vltava je odjakživa nejlevnější knihkupectví v Čechách a svým zákazníkům šetří stovky tisíc korun měsíčně. Je to pro vás zanedbatelné?). Už jsem zde psal, že máme dvě volby: buď prodávat jenom "jisté bestsellery" ze skladu, tedy to, co má každé knihkupectví, nebo se snažit nabídnout i těžko dostupné speciality - protože právě je lidé chtějí - i s určitým rizikem, že je budeme pracně shánět a že je občas neseženeme. Kamenujte nás za to.
  • 21. 7. 2000 7:11

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pane Vrbo;
    pláčete na nesprávném hrobě.
    1) Hodně vydavatelů u nás vydává CD bez celofánového obalu (mám dokonce dojem, že to je nějak v předpisech stanoveno, že by se takto prodávat mělo, aby měl zákazník možnost se přesvědčit o tom, co krabička obsahuje). Předpokládám, že po nás nebudete chtít, abychom celofánovali CD po vydavatelích.
    2) Ano, pravděpodobně do něj někdo šlápl, sedl si na něj, nebo na něj hodil jiný balík. To se České poště stávalo často a proto jsme přešli na dodavatele, který se chová k zásilkám šetrněji.

    Myslím, že tvrzení o 100% nekvalitních dodávek by bylo zde nutné poněkud obrátit.
  • 21. 7. 2000 11:50

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    Tož tedy ad 4):

    Nebylo by možná od věci si ten můj starý článek o Mr.Lin(x)ovi znovu přečíst a zamyslet se nad tím, co se v něm tvrdí. Umným způsobem spojuješ dvě věci: moje osobní svědectví v tom článku a slůvka prý a údajně, za která mne pranýřuješ. Bylo tam skutečně obojí - ale každé zvlášť.

    Pokud jde o moje osobní svědectví, týkalo se především mého telefonického rozhovoru s obchodním zástupcem Mr.Lin(x)e, jehož obsah jsem popsal - věrnost toho popisu dosud nikdo z vás nezpochybnil, natož pak jeho existenci. Tvoje "aniž jím byl" proto poněkud nechápu.

    Další informace jsem měl z druhé ruky, to se týká především sdělení jednoho z našich klientů, že na Lupě cíleně inzeruje prostřednictvím Mr.Lin(x)e a to za podstatně výhodnějších podmínek, a dále totožných zkušeností, které učinili kolegové z dalších serverů a které mi potvrdili. Je myslím zcela běžné, že novináři vycházejí z informací o věcech, u kterých přímo nestáli, přesněji řečeno je to mnohem obvyklejší než popis vlastního zážitku. Slova jako prý a údajně jsem v tom článku rozhodně nepoužíval z obavy před nějakou soudní dohrou, ale právě proto, abych odlišil svojí vlastní zkušenost od informací z jiných zdrojů. Soudný člověk to pochopí.

    I kdybych na okamžik připustil, že bych mohl být veden nějakou iracionální nenávistí vůči Computer Pressu, ačkoliv jsem to už v jednom z příspěvků do této diskuse - doufám dostatečně přesvědčivě - vyvrátil, těžko bych asi dokázal strhnout k akci největší servery českého Internetu (Seznam, Atlas, Mobil, Neviditelný pes, Seznamka...), kdyby byly tehdejší praktiky Mr.Lin(x)e čisté jako lilium a nikdo jiný s nimi neměl problémy. Pak už existují jen dvě možnosti: buď jsme svědky gigantického spiknutí celého českého Internetu proti Computer Pressu s nenávistným podtextem přímo proti Jiřímu Hlavenkovi, anebo s Mr.Lin(x)em skutečně nebylo něco v pořádku. A ani stonásobným opakováním, že tomu tak nebylo, to Jiří nezměníš.
  • 21. 7. 2000 13:23

    René Kolb (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko,
    zřejmě jsem se špatně vyjádřil nebo jste můj příspěvek špatně pochopil. Řekněme, že a) je správně. Tak abych to uvedl na pravou míru...

    Chtěl jsem tím pouze shrnout Vaše jednání. Mezi příspěvky jsou vesměs (až na vyjímky) reakce vyjadřující určitou (řekl bych hodně vysokou) nespokojenost s Vaším obchodním domem Vltava a přístupem Vašich zaměstnanců k řešení urgencí a reklamací dodávek. A do této vřavy si Vy střelíte své statistiky (samozřejmě samochvalné :-)).
    Chápu, že žádné obchodování se neobejde bez potíží, nicméně si myslím, že je Vaše společnost na trhu dost dlouho a úroveň služeb a komunikace se zákazníky by tomu měla odpovídat. Bohužel, jak vidno tomu tak není. Také jsem si objednal - jednou - 2 knihy, které přišli v pořádku a myslím, že i ve stanoveném čase. Jenže to bylo v době, kdy se počet objednávek denně přichozivších z obchodu Vltava dal spočítat na prstech dvou rukou (né-li dokonce jedné :-)). Další objednávku už jsem nerealizoval z jednoho prostého důvodu - téměř permanentní hlášení o ODBC chybě.
    Shrnu-li to, dle mého skromného názoru jste nezvládli nápor nových návštěvníků, jejichž počet se v poslední době zvýšil. Tipnul bych si i na ne zrovna perfektně fungující software zpravovávající objednávky (čemuž se vzhledem k použité platformě nedivím - váš (cpress obecne) lobbing pro m$ je do očí bijící). Co se týká té "těžko dostupné literatury", pokud ji na skladě nemáte, tak to někde POŘÁDNĚ oznamte a také k tomu zcela jasně napište, že na takové knihy (cd,video) budeme čekat možná i několik měsíců (jak je vidět z ostatních reakcí). Nikoli 5 týdnů. O úrovni komunikace Vašich podřízených (a potažmo i Vaší) se zákazníky není, vzhledem k předešlým příspěvků, asi třeba hovořit (viz. spor vypalcd.cz vs nejaky mp3 server a ukradená exkluzivní mp3, kde mě osobně přišlo Vaše jednání přinejmenším arogantní).

    Bohužel stále dokola omýláte, jak jste úspěšní, jak Vám to všechno "funguje" a co vše děláte pro zákazníky. Stále jste zde nevyvrátil ono popisované chování Vašich zaměstnanců k zákazníkům a nevyvrátil jste problémy s dodávkami (informace o problematické sehnatelnosti některých titulů neni omluvou). Reagujete pouze na to, na co se Vám hodí. I takový přístup je možný. Otázka je, zda je takový přístup pro Vaši (potažmo CPress) pověst dobrý či naopak. Odpovědět si však budete muset sám.

    Přeji příjemné přemýšlení :-)
  • 21. 7. 2000 15:34

    gergi (neregistrovaný)
    Je velice zajimave cist vase ohlasy.
    Mam k tomu nasledujici pripominku: B2C na ceskem
    Internetu mi opravdu zatim prijde (celkove) jako pomerne
    zdarila parodie na to jak se to ma delat. Uz jen to,
    ze temer nikde neakceptuji bezne platebni karty!
    To co zde predvadite je velice uzitecna vec, proto me napadlo
    nasledujici: na svetovem Internetu existuji sluzby, ktere
    umoznuji porovnat ceny zbozi a zaroven zde muzou zakaznici
    sdelovat sve zkusenosti s nakupem u daneho prodejce, vcetne
    "znamkovani" jeho sluzeb.
    Je podobna sluzba na cekem Internetu? Ja jsem ji zatim nenasel
    a pritom by se asi hodila kazdemu, pomohla by odfiltrovat
    zrno od plev.
    P.S.: pokud uz existuje, poslete mi link, budu vdecny..
  • 22. 7. 2000 11:53

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Marku; co se týká toho rozhovoru, tak právě ten se podle svědectví kolegy neudál tak, jak jej interpretuješ - ale u toho já jsem nebyl, to je z druhé ruky. Sem nechť se vyjádří kolega.

    Ovšem dokonale demagogický je onen závěr. Moc dobře víš, že situace byla následující: - servery používaly Mr.Lin(x) či jinou výměnovku, to je jedno, s vědomím toho, že služba na sebe musí vydělávat a tudíž jí bylo "s tichým souhlasem" povoleno prodávat přebytečné imprese. V Mr.Lin(x)u to dokonce bylo jasně deklarováno, servery byly zařazeny v reklamních paccích, reklama šla objednat a zaplatit online, byly tam jasné ceny. Každý ze členů o tom věděl a počítal s tím. - situace, kdy došlo k změně "tichého souhlasu na hlasitý nesouhlas" nastala v tom okamžiku, když Mr.Lin(x)e vzal do ruky obchodně Computer Press a náhle prodal 10x víc reklamy než předtím. Chápu, že se serverům přestalo líbit, že náhle teče reklama mimo ně - mě by se to také nelíbilo a musím zde uznat naši chybu: nedostatečně jsme s velkými servery komunikovali to, že hodláme prodávat reklamu v podstatně větším měřítku, (byť stále přesně podle pravidel Lin(x)e!) a dohodnout se na běžných provizních smlouvách. - proto se velké servery přesměrovaly na billboard, který realizoval sice kvalitativně horší službu než Linx, ale nebyl schopen prodat reklamu a byl proto pro velké servery "neškodný". - takže jsme pak doprogramovali Cash a nyní je vše v pořádku: řádné smlouvy na reklamu a provizi, několik set členů sítě Cash včetně některých z těch "Velkých".

    Jsem rád, že uvádíš - poprvé veřejně, jestli se nemýlím - že jsi ty osobně tu akci zorganizoval. Věděl jsi - jako znalce českého Internetu tě velmi uznávám, jako čestně a morálně jednajícího člověka nikoli - jak to s Linxem je a přesto jsi tuto akci vyvolal. Z Linxe má kdykoli právo odejít kdokoli, kdo není vázán písemnou smlouvou a tento odchod byl proto naprosto legitimní - nelegitimní, lživé a nás poškozující ovšem bylo jeho odůvodňování.

    Je mě líto, že to musím opakovat posté: proti lžím se ale musí bojovat, i kdyby to mělo být tisíckrát.

  • 22. 7. 2000 12:11

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Vážený pane Kolbe; díky za korektní příspěvek, který se skutečně dotýká podstaty věci a jak píšete, vyzývá k "přemýšlení". 1. Ano, příspěvky zde byly většinou kritické, takže jsem cítil potřebu to vyvážit argumenty pro. Myslím, že to je celkem normální: argumenty pro, argumenty proti - je na nezávislém čtenáři, aby si udělal obrázek a usoudil, kde je pravda. 2. Co mě z těchto diskusních fór mrzí, je, že díky tomu, že kritické příspěvky převažují vůči pochvalným cca v poměru 70:30, že to vypadá, jako kdyby Vltava sedm objednávek zkazila a tři udělala dobře... proto jsem tam dal přesná statistická čísla. Málokdo si totiž domyslí, že lidé nepíší pochvalné dopisy, protože kvalitní službu považují (a právem) za samozřejmost, a že píší zprávy kritické. Určitě nemohu nic říci proti tomu, když někdo napíše "Vltava mě konkrétně zklamala v tomto a tomto" - je to pro mě podnět ke zlepšení, ale za naprosto nekorektní považuji, když někdo na základě své jediné zkušenosti začne "nabádat" ostatní stylem "od nich ruce pryč!". 3. Určitě máte pravdu ve dvou věcech: software na Vltavě nebyl dobře fungující (myslím, že již nyní je - skutečně nevím o jediné odbc či jiné systémové chybě za dobu posledních několikati měsíců, také hardware byl podstatně upgradovaný), a také máte pravdu, že v období loňských vánoc jsme příliv nových zákazníků "těžce nezvládli". Dovoluji si ale tvrdit, že nyní už Vltava jede "jako z praku". 4. Jak vidíte, dokážu korektně odpovědět na korektní připomínky a přiznat vlastní chyby... Možná dělám něco špatně, ale skutečně neumím nějak "korektně" odpovědět na naprosto lživá a falešná nařčení, na sprosté nadávky. Asi mě to křesťanské "když ti dá někdo facku na tvář, nastav druhou" opravdu chybí.
  • 24. 7. 2000 20:31

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    V téhle věci se už asi neshodneme a diskutovat o ní stále dokola tedy nemá smysl. Rád bych doplnil jedinou poznámku: "akci serverů", o které píšeš, jsem osobně nezorganizoval a nemohu to tedy připouštět ani v příspěvku, na který reaguješ, ani nikdy předtím, ba ani v budoucnu, lhostejno zda veřejně či v ústraní.

    Nikdy jsem se netajil tím, že jsem možná sehral úlohu jakéhosi mediátoru, ale s "akcí" mne pojí pouze podpis pod společným prohlášením, ke kterému jsem svolil na základě toho, že mi bylo přečteno po telefonu - organizace i jeho formulace toho prohlášení šla zcela mimo mne, nedal jsem k ní ani žádný podnět. Nepochybně by to mohli potvrdit ti, kteří to prohlášení psali a dávali dohromady další podpisy.

    Později jsem dokonce, pokud si vzpomínáš, dal veřejně najevo částečný nesouhlas s jeho konkrétní podobou, aniž bych se samozřejmě snažil zbavit odpovědnosti za jeho podepsání.

    Pokud jsi ten mylný dojem o mém podílu na organizaci nabyl z nějaké nešťastné formulace v mém předchozím příspěvku, omlouvám se.
  • 18. 7. 2000 20:00

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dovolím si tento článek doplnit, aby byl úplný. Vltava obsloužila od ledna do června roku 2000 celkem 11 789 zákazníků, kteří si u ní objednali celkem 39 078 kusů zboží. Kdo dokázal na českém trhu víc, nechť se prosím ozve.

    Zásilkové prodejny (typ Quelle nebo Neckermann) často tvrdí, že úspěšnost zásilek nad 95% je "z oblasti snů"; Vltava tuto hranici překračuje. I tak zbývá pár procent - což v těchto počtech znamená celkem mnoho stovek - zásilek, které nejsou dobře zvládnuty; ať již vinou Vltavy nebo jiné strany.

    Autor článku si objednal na Vltavě zboží, které není v běžných obchodech - což znamená, že není k dispozici v běžných distribučních řetězcích, že bylo vydáno, ale musí se dohledávat ve skladech u vydavatelů apod. Vltava mu ho byla schopna dodat - dodala mu tedy takové zboží, které by zřejmě jinak nesehnal a to považuji za úspěch internetového obchodování. Trvalo to dlouho - což ale znamená, že to dalo spoustu práce našim kolegům na Vltavě, zřejmě mnoho hodin práce, než pro pana Rejchrta sehnali jeho knihu.

    Určitě máme na Vltavě ještě spoustu nedostatků. Máme dnes zřejmě největší sklad knih, jaké má jakákoli česká prodejna knih, a stále to nestačí - v Čechách je vydáváno několik desítek nových titulů denně, neexistuje "centrální" distributor, od kterého by to bylo možné odebírat, neexistují kvalitní databáze, které by odrážely stavy knih u distributorů. Poštovní firmy nefungují spolehlivě; a samozřejmě, i naši lidé dělají chyby, tak jako každý z nás.

    Marek Antoš na Lupě dává v poslední době svou nenávist k Computer Pressu, kde nějakou dobu pracoval, hodně najevo. Řemeslo žurnalistiky ovládá a tak dá bez váhání článku založeném na jedné čtenářské zkušenosti (která skončila tím, že zákazník dostal vše, co si objednal) nápis "Vltava má potíže s doručováním zásilek". Je to, jako kdybych na základě toho, že mě na křižovatce chcípne auto, napsal článek "Škodovky z Mladé Boleslavi mají problémy s fungováním". Což ale není jediný případ - viz báchorky o Linxovi, které nikdy nebyl schopen dokázat, ale napsal článek tak, aby nebyl napadnutelný, tj. s neustálým používáním slov jako "prý" a "údajně" atd. Možná by bylo dobré tyto postoje někde na Lupě dopředu deklarovat, aby nebyli zmýleni ti čtenáři, kteří se domnívají, že přicházejí na nezávislý internetový deník.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).