Voyo.cz aneb nic nového pod sluncem

23. 1. 2011
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Autor: 115393
7. ledna spustila televize Nova nový videoportál Voyo.cz. V tiskové zprávě ho prezentovala jako mimořádný dárek uživatelům internetu. V čem je ale tento dárek tak mimořádný? To se mi bohužel nepodařilo rozluštit. V praxi se jedná o přesměrování veškerého videoobsahu z webu Nova.cz na zmiňovaný portál Voyo.cz. Původní server Nova.cz se tak stane jakýmsi rozcestníkem mezi "nováckými" portály tn.cz, Doma.cz, Krasna.cz a nyní nově Voyo.cz.

Pojďme ale zpátky k Voyo.cz. Grafický layout a struktura webu je v podobném duchu jako původní portál Nova.cz. Kdo čeká pod prvním odkazem s popiskou VIDEA rolovací menu se seznamem jednotlivých pořadů, bude zklamán. Zde je totiž možno videa roztřídit jen podle několika kategorií a to: doporučované, právě sledované, nejlépe hodnocené a nejsledovanější. Na první pohled nelogická věc má ale své opodstatnění. Je to jakási rychlá volba pro shlédnutí obsahu, o kterém se mluví.

Pro výběr filmu dle seznamu pořadů si musíme jít o pár odkazů vedle na políčko VIDEA Z POŘADU. Zde již lze vybrat dle pořadů, a to jak z vlastní současné produkce, kterých není mnoho (Ordinace, Ulice a Televizní noviny), ale i z původní tvorby, jako byly např. divácky úspěšné Soukromé pasti, Okresní přebor či Kriminálka Anděl. Zavzpomínat můžeme také na spousty zrušených pořadů jako byly Občanské judo, Na vlastní oči či na bulvární magazín Prásk, jehož tým byl donucen přejít na Primu.

Po spuštění zvoleného videa ve vestavěném přehrávači vás uvítá na novém portálu celkem povedený promo spot na Voyo.cz, kde vám ženský hlas ve 40 vteřinách představí existenci nového portálu. Až poté se teprve přehraje vámi zvolený obsah. A toto je velký kámen úrazu tohoto webu. Zprvu příjemný ženský hlas se po několika minutách používání webu promění v doslova noční můru. Při každém spuštění videa vám slečna dokola a dokola opakuje totéž a totéž. Jak to již u reklamních spotů na internetu bývá, spot nelze přeskočit ani zastavit.

Pro zdárné spuštění vašeho zvoleného videa je nutné si tento 40vteřinový monolog vyslechnout až do konce a to paradoxně i když si chcete pustit třeba jen 20vteřinovou upoutávku! Navíc, dle mého názoru, tento spot tu nemá vůbec co dělat. Měl by být promován na všech ostatních portálech, jen ne na Voyo.cz, a to z jediného prostého důvodu: Proč informovat o existenci portálu již „chycené“ uživatele, kteří již vlastně službu využívají a o portálu ví?

Zaráží mě, že Nova, která sama sebe označuje za „silného lídra, tvůrce trhu s profesionálním týmem lidí“, si nedokáže najít cestu na poli internetu. Vždyť právě spojení internetu a televize je do budoucna jediné konkurenceschopné řešení, a to navíc s obrovským potenciálem. Televize díky internetu už nebude jen krabice, co umí jen zobrazovat pohyblivé obrázky. Bude to multifunkční informační, sociální a zábavní centrum, kde si divák bude moci sám určovat programové schéma, dávat televizi jasnou odezvu co se mu líbí a nelíbí. Naproti tomu televize bude mít možnost cílit reklamu „ušitou“ přímo na konkrétního diváka, bude mít k dispozici spoustu informací k výzkumu, apod.

Takto by měl vypadat nový portál „lídra trhu“ s implementací podpory mobilních telefonů, iPadů, widgetů, sociálních sítí a interaktivního obsahu. Proto musím konstatovat, že Voyo.cz je tak trochu krok zpátky a jedno velké zklamání. Možná jsem na konci své glosy přece jen odhalil, v čem je tento dárek se štítkem Voyo.cz tak mimořádný, jak hlásá tisková zpráva. Pro mě je mimořádný minimálně tím, že si v sekci VIDEA Z POŘADU můžu nostalgicky zavzpomínat na časy, kdy TV Nova patřila ke skutečným lídrům trhu a určovala tón naší mediální scény.

Líbí se vám internetová služba Voyo.cz?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).