Hlavní navigace

Všechny kanály Novy minulý týden stoupaly, všechny programy Primy klesaly

Jan Potůček

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Pouze Nova si udržela v celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let růst, kromě Primy klesala i Česká televize. S výjimkou ČT 1.

Doba čtení: 4 minuty

Mezitýdenní vývoj (vs. 10. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Neobvykle úspěšný týden má za sebou skupina Nova. Všech pět jejích volně šířených programů zaznamenalo růst v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Oproti tomu konkurenční skupina Prima vykázala u všech svých kanálů pokles. Z jednotlivých televizí si nejvíce polepšila ČT 1, jejíž podíl narostl o 0,56 procentního bodu na hodnotu 15,97 procenta, jen o něco menší růst o 0,55 procentního bodu na 4,41 procenta vykázala Nova Cinema. Největší propad oproti předminulému týdnu zaznamenala zpravodajská ČT 24, která si pohoršila o 0,55 procentního bodu na podíl 4,58 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima na nejlepších číslech za letošní rok, nejvíce klesala ČT 1 a Nova

Růst všech kanálů Novy se promítl i do mezitýdenního vývoje výkonů jednotlivých televizních skupin. Nova jako jediná vykázala v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let růst, a to o 1,06 procentního bodu na hodnotu 33,48 procenta. Česká televize mírně klesla o 0,55 procentního bodu na podíl 29,33 procenta, ale s přehledem uhájila pozici dvojky na trhu. Kromě Jedničky však mírně stoupal už jen kulturní kanál ČT Art. Skupina Prima na třetí pozici ztratila oproti předminulému týdnu 0,68 procentního bodu a dosáhla kumulovaného podílu 21,13 procenta.

Top 10 všechny stanice (11. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila Nova Cinema. V průměrném celodenním podílu na publiku stoupla o 1,13 procentního bodu na hodnotu 6,12 procenta a s přehledem obhájila pozici čtvrté nejsledovanější televize v zemi. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Primy, který se oproti předminulému týdnu propadl o 0,91 procentního bodu na podíl 10,91 procenta a první program České televize se mu v této „komerční“ cílové skupině vzdálil už o dva procentní body (vykázal celotýdenní podíl 12,92 procenta, když si polepšil o 0,52 procentního bodu).

Ani v divácké kategorii 15 až 54 let nestoupala žádná z velkých televizních skupin kromě Novy. Ta si ve srovnání s předminulým týdnem polepšila v souhrnném celodenním podílu na publiku o 1,73 procentnho bodu na hodnotu 37,92 procenta. Česká televize i u této mladší cílové skupiny uhájila pozici dvojky na trhu, ale mírně si pohoršila o 0,17 procentního bodu na podíl 25,57 procenta. Skupina Prima klesla o téměř stejnou hodnotu, o jakou narostla Nova – o 1,72 procentního bodu na hodnotu 19,88 procenta a zůstává ze tří největších televizních skupin v zemi poslední.

Kanály – průměrné podíly (11. týden 2014)
Graf podílu kanálů (11. týden 2014)
Graf podílu skupin (11. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 11. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 11. týdnem loňského roku si u jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Jeho podíl vzrostl o 0,94 procentního bodu na hodnotu 25,26 procenta. Stoupaly i všechny tematické kanály Novy. Ještě výrazněji stoupal podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia – o 1,68 procentního bodu na hodnotu 3,66 procenta. Největší meziroční propad zaznamenal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 1,32 procentního bodu na podíl 14,27 procenta. Významný pád o 1,76 procentního bodu na 7,85 procenta zaznamenaly i „ostatní“ neměřené stanice.

Pohledem tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si meziročně nejvíc polepšila skupina Nova. Jejích pět volně šířených kanálů stouplo o 1,90 procentního bodu na hodnotu 33,48 procenta. Mírný růst zaznamenala i Česká televize, která si polepšila o 0,57 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,33 procenta. V meziročním poklesu nadále pokračuje skupina Prima, která si oproti 11. týdnu 2013 pohoršila o 2,63 procentního bodu na hodnotu 21,13 procenta (ze čtyř kanálů Primy meziročně stoupla pouze Prima love, a to jen nepatrně).

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na publiku nejvíce polepšila Nova Cinema, a to o 0,83 procentního bodu na hodnotu 6,12 procenta. Ještě více stoupal podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia: ty si polešily o 0,90 procentního bodu na 3,78 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázal hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 1,38 procentního bodu na hodnotu 10,91 procenta. Významně padal i podíl Primy Cool: o 1,18 procentního bodu na 4,95 procenta. O 0,82 procentního bodu na hodnotu 1,77 procenta klesla i Prima Zoom.

Z pohledu tří největších televizníc skupin a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let se nejlépe dařilo České televizi. Oproti 11. týdnu loňského roku si polepšila o 2,03 procentního bodu na hodnotu 25,57 procenta a potvrdila tak trend omlazování publika, který je silnější než u skupiny Nova. Ta sice meziročně také stoupala, ale jen o 1,06 procentního bodu na hodnotu 37,92 procenta. Pouze skupina Prima vykázala v této kategorii pokles, zato poměrně významný: o 3,42 procentního bodu na hodnotu 19,88 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)
Našli jste v článku chybu?