Meziměsíční propad hrubých výnosů z prodeje reklamy o 44 procent (1,3 miliardy korun) zaznamenaly české televize během letošního prvního prázdninového měsíce. Zatímco v červnu podle ceníkových cen, tedy bez množstevních slev, bonusů a dalších úprav, inkasovaly 2,99 miliardy korun, v červenci to bylo pouze 1,69 miliardy. Vyplývá to z pravidelného monitoringu hrubých reklamních investic společnosti Nielsen Admosphere. Meziročně si ale české televize v hrubých reklamních příjmech polepšily, oproti loňskému červenci získaly o 171 milionů korun více (představuje to nárůst o 11,3 procenta, nejvíc ze všech mediatypů).
K TÉMATU: České televize za první pololetí inkasovaly za reklamu o 1,5 miliardy korun více než loni
Za prvních sedm měsíců letošního roku pak televize vykázaly hrubý zisk z reklamy 18,40 miliardy korun oproti 16,74 miliardám za stejné období loňského roku. To představuje nárůst o 9,9 procenta. Celkově český reklamní trh za toto období meziročně stoupl o 3,3 procenta, v ceníkových cenách o 1,19 miliardy korun, v samotném červenci pak byl meziroční růst celého trhu větší o 5,2 procenta (193 milionů korun, z toho připadlo výše zmiňovaných 170 milionů na televize). Z ostatních mediatypů hrubé reklamní výnosy v červenci meziročně rostly pouze tisku a venkovní reklamě, za prvních sedm měsíců roku rádiím a venkovní reklamě (tisk a internet klesal).
* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring