Výdaje do televizní reklamy v Česku za první čtvrtletí meziročně vzrostly

19. 4. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
19. 4. 2011

Český televizní trh se pomalu vzpamatovává z krize. Za první čtvrtletí letošního roku televize zaznamenaly větší výnosy z prodeje reklamních časů než za stejnou dobu v loňském roce. Televizní reklama dokonce meziročně posílila nejvíc ze všech mediatypů včetně internetu. Podle společnosti Admosphere utratili inzerenti za letošní leden, únor a březen za reklamu v televizi 5,69 miliardy korun (podle ceníkových cen). Loni to bylo 5,28 miliardy Kč.

K TÉMATU: Všechny televize letos zdražily reklamu, jen Nova ji zlevnila

Meziroční nárůst výdajů do televizní reklamy dosáhl 7,8 procenta. Pro srovnání: internetová reklama si za první kvartál meziročně polepšila o pět procent. Všem ostatním typům inzerce výnosy klesaly. Nejvíc venkovní reklamě, která loni inkasovala mimořádné částky za předvolební kampaně politických stran, které se letos nekonají. Klesala ale i tisková reklama a reklama v rádiích. Celkově pak reklamní trh v České republice meziročně klesl v prvním čtvrtletí o tři procenta.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).