Český televizní trh se pomalu vzpamatovává z krize. Za první čtvrtletí letošního roku televize zaznamenaly větší výnosy z prodeje reklamních časů než za stejnou dobu v loňském roce. Televizní reklama dokonce meziročně posílila nejvíc ze všech mediatypů včetně internetu. Podle společnosti Admosphere utratili inzerenti za letošní leden, únor a březen za reklamu v televizi 5,69 miliardy korun (podle ceníkových cen). Loni to bylo 5,28 miliardy Kč.
K TÉMATU: Všechny televize letos zdražily reklamu, jen Nova ji zlevnila
Meziroční nárůst výdajů do televizní reklamy dosáhl 7,8 procenta. Pro srovnání: internetová reklama si za první kvartál meziročně polepšila o pět procent. Všem ostatním typům inzerce výnosy klesaly. Nejvíc venkovní reklamě, která loni inkasovala mimořádné částky za předvolební kampaně politických stran, které se letos nekonají. Klesala ale i tisková reklama a reklama v rádiích. Celkově pak reklamní trh v České republice meziročně klesl v prvním čtvrtletí o tři procenta.