Česká televize (ČT) se připravuje na potíže spojené s přechodem zemského analogového na zemské digitální televizní vysílání i po finanční stránce. V rozpočtu výnosů z reklam pro rok 2008 si rezervovala zhruba 48 milionů korun na situace, ve kterých by měli diváci vinou digitalizace přijít o programy televize placené z koncesionářských poplatků.
Vzhledem k neúplnosti vysílací sítě dochází v období přechodu na digitální vysílání při ztrátě signálu z vypínané primární sítě k úplnému výpadku vysílání i v místech, kde není přechodně k dispozici vysílání digitální,
píše ČT v dokumentu schváleném minulý týden vládou a pokračuje: Cílem ČT je takové situace maximálně eliminovat. V některých případech to však není možné.
Z vyčleněných zhruba 48 milionů korun plánuje veřejnoprávní televize použít téměř polovinu (23 milionů) na řešení krizových situací a zabezpečení pokrytí. Dalších 15 milionů korun chce dát ČT do zajištění náhradní distribuce signálu. Zbylých 10 milionů má přijít na výstavbu dokrývačů pro městské aglomerace. Tato opatření mají za cíl minimalizovat krizové situace související s výpadky vysílání v okrajových oblastech dotčeného území,
zmiňuje ČT.