ČT Sport lídrem u mladých i v prime time
Vstup českých hokejistů do olympijského turnaje v Soči sice nedopadl dobře, pro Českou televizi ale znamenal rekordní sledovanost. Zápas se Švédskem se stal vůbec nejsledovanějším pořadem dne na českých televizích, porazil i jinak vedoucí Televizní noviny na Nově. Od půl šesté jej na ČT Sport vidělo v průměru 1,457 milionu dospělých diváků, což představovalo 37,95 procenta publika. V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let hokej sledovala dokonce celá polovina publika u televizních obrazovek: 50,32 procenta. Pro porovnání: Televizní noviny na Nově vidělo od půl osmé 1,256 milionu dospělých diváků a 28,59 procenta publika (19,87 procenta ve věku 15 až 54 let).
ČT Sport během středy bodovala ještě přenosem severské kombinace -běhu 10 km mužů, který si od půl druhé odpoledne nenechalo ujít 352 tisíc dospělých diváků a 29,54 procenta publika (30,38 procenta ve věku 15 až 54 let). Společně s hokejem se tyto dvě disciplíny podepsaly na vysokém celodenním podílu ČT Sport, která výkonem 21,55 procenta (v kategorii D15+) a 27,16 procenta (u publika od 15 do 54 let) porazila hlavní kanál Novy a stala se nejsledovanější televizí v zemi. Nova za celý den oslovila 18,51 procenta dospělého publika a 19,82 procenta v kategorii 15 až 54 let. V prime time u dospělých nad 15 let byla nejsledovanější Nova, v kategorii 15 až 54 let ČT Sport.
Nejsledovanějším pořadem večera Kriminálka Anděl
Po 20. hodině se nejlépe dařilo hlavnímu kanálu Novy s reprízou seriálu Kriminálka Anděl. Těsně po hokejovém zápasu Čechů se Švédy jej od 20:20 hod. vidělo 1,059 milionu dospělých diváků a 25,18 procenta publika (30,19 procenta ve věku 15 až 54 let). Cesty domů na Primě vidělo od čtvrt na devět 771 tisíc dospělých diváků a 18,40 procenta publika (12,70 procenta ve věku 15 až 54 let). ČT 1 se musela se svojí Poštou pro tebe spokojit s třetí pozicí a 596 tisíci diváky, což představovalo 13,77 procenta publika (v mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let to bylo dokonce jen 7,37 procenta).
Olympiáda ve středu pomohla i ČT 2, přenos snowbordingu žen z U-rampy sledovalo od čtvrté hodiny odpoledne nadprůměrných 337 tisíc dospělých diváků a 17,86 procenta publika (21,42 procenta ve věku 15 až 54 let). Skvěle se dařilo také zpravodajské ČT 24, na které se dařilo zejména dokumentu Chudoba zblízka, jenž od deváté večer přilákal 296 tisíc dospělých diváků a 7,79 procenta publika. Předcházející speciální vydání Hyde Parku s prezidentem republiky Milošem Zemanem vidělo od 20:05 průměrně 259 tisíc dospělých diváků a 5,94 procenta publika, Události, komentáře od desáté večer pak 242 tisíc dospělých s podílem 8,92 procenta.
Z tematických kanálů komerčních televizí ve středu večer bodovala pouze Nova Cinema. Hlavní večerní film Ženich na útěku vidělo od osmé večer 182 tisíc dospělých diváků a 4,43 procenta publika (6,34 procenta ve věku 15 až 54 let), následující lechtivou komedii Holky to chtěj taky 2 od 22:00 nadprůměrných 185 tisíc dospělých diváků při podílu 8,42 procenta (v kategorii 15 až 54 let 11,37 procenta). Publicistický pořad Očima Josefa Klímy na Primě poprvé klesl pod půl milion diváků: od půl desáté jej vidělo 496 tisíc dospělých diváků s podílem 14,49 procenta.
Úvodní foto: Olympic.cz/Jiří Koliš