Hlavní navigace

Výrobci elektroniky se chtějí zaměřit na vzdělávání v oblasti chytrých televizorů

Lukáš Polák

Společnost Samsung chce v letošním roce uvést na trh desítky nových lokalizovaných aplikací pro český a slovenský trh. Zaměřit by se měly především na video obsah.

Doba čtení: 1 minuta

Úlohou výrobců elektroniky nebude do budoucna zajištění kvalitního připojení, tedy jeho dostatečnou rychlost, ale spíše tyto společnosti sehrají roli vzdělávací. Na dnešní konferenci TVCON 2013, kterou pořádají server DigiZone.cz a společnost Mautilus, se na tom shodli zástupci velkých značek, konkrétně Samsungu a LG Electronics. Pavel Mizera, manažer první jmenované firmy dokonce předpokládá, že v horizontu několika let z trhu úplně zmizí „hloupé“ televizory, tedy ty, které neumožňují připojení k internetu a využívání doplňkových aplikací.

K TÉMATU: Samsung přichází se službou TV Discovery, vyhledáváním a přehráváním video obsahu

Nemůžeme přispět ke zlepšení pokrytí kvalitním internetovým připojením. Jediné, co můžeme nabídnout, je určitá optimalizace, aby se data tolik nestahovala. Stejný problém se řeší i v Německu, konstatoval Petr Mazenec, technický ředitel společnosti Mautilus, která ve spolupráci s výrobci elektroniky vyvíjí jednotlivé aplikace. Optimalizovat obsah se bude na straně poskytovatele. Naše úloha je spíše v edukační části, tedy ukázat, co vše uživatel má k dispozici, uvedl Content Specialist Smart TV společnosti Samsung Pavel Mizera.

KL2018 Tip nominace

NEPŘEHLÉDNĚTE: LG v Česku prodává první Ultra HD televizor s úhlopříčkou 84”, vyjde na půl milionu

Prostředí, které LG nabízí, je dostatečně intuitivní. Většina uživatelů se může připojit přes Wifi nebo ethernetový kabel. Kdo má základní znalosti s ovládáním počítače, neměl by s tím mít problém. Celou populaci pochopitelně nejsme schopni vzdělávat. Není to v našich silách, konstatoval Tomáš Vilímek, specialista pro platformu Smart TV společnosti LG Electronics. Jak Samsung, tak i LG Electronics, chtějí v letošním roce rozšířit počet lokalizovaných aplikací pro český a slovenský trh o desítky. O které konkrétně půjde, zatím nechtěli zástupci značek prozradit. Mají se zaměřit především na video.

Našli jste v článku chybu?