Provozovatel televize Prima podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) záměrně vkládá reklamní bloky do tišších pasáží v pořadech, aby dosáhla u diváka během komerčního sdělení vyššího efektu. RRTV to zjistila dlouhodobým monitoringem, kterým kromě této stanice podrobila hlukovou hladinu také u programů České televize a CET 21 (TV Nova). Na základě výstupů aktuálního měření hlasitosti bylo jednoznačně vyhodnoceno, že (…) FTV Prima záměrně vkládá reklamu do tichých míst tak, aby byla oproti přerušovaným pořadům hlasitější,
uvedl regulátor. Stejné zjištění už přinesla i předchozí měření.
Z ARCHIVU: Nova a Prima sjednotily hlasitost reklam s vysílanými pořady
Oproti předchozím měřením se však už parametr, kterým symbolizuje RRTV měřenou hlasitost, výrazně snížil. V předchozích měřeních se jednalo dokonce o 9 LU, což představuje skutečně výrazně hlasitější, a tím pádem velmi rušivou, reklamu. V případě ostatních monitorovaných provozovatelů byly naopak zaznamenány rozdíly, které jsou z pohledu diváka prakticky nerozpoznatelné,
doplnila v tiskové zprávě vysílací rada. I když nadále provozovatel stanic Prima, Prima Cool, Prima love a Prima Zoom doporučenou hlasitost překračuje, nemá regulátor žádný nástroj, aby mu v tom mohl zabránit.
Stanovisko televize Prima k dané problematice:
FTV Prima do vysílacího řetězce zařadila technické zařízení, které reguluje a vyrovnává hlasitost pořadů a reklamních sdělení tak, aby byla v souladu se zákonem a doporučením EBU (EuropeanBroadcasting Union). Průběžně vyhodnocujeme zvukovou úroveň vysílání, nicméně pořady a reklama, byť jsou v současnosti natáčeny podle stejných norem, jsou zaznamenány na odlišných nosičích a jsou nasazovány do vysílání zvlášť. Legislativa pak dále ukládá, aby vysílatelé respektovali celistvost pořadu, tedy napříkladaby nerušili dramatické, a tudíž pravděpodobně častěji hlasitější scény. Může se proto stát, že zvuková úroveň není vyrovnaná a reklamní sdělení tak subjektivně může působit hlasitěji než předcházející a následné vysílání.
Z reakcí našich diváků víme, že jim hlasitá reklama vadí a televize tak na ní žádný zájem nemají. Naopak se dlouhodobě snažíme divákům vycházet vstříc. S analýzou RRTV se tedy se zájmem detailně seznámíme a následně vyhodnotíme, na základě jakých měření a dedukcí dospěla RRTV k nepravdivým závěrům, které prezentuje ve své tiskové zprávě.