Jan Dašovský, šéf společnosti SELF Servis, na středečním setkání provozovatelů kabelových společností a jejich zaměstnanců řekl, že čísla, která jsou pro jednotlivé platformy v současné době k dispozici, ukazují na to, že vše směřuje k interaktivitě, což zrovna satelitu nesvědčí. Petr Bárta z českobudějovického Elsatu konstatoval, že čísla, která má k dispozici Skylink, jsou nadsazená. Podle toho, jak se digitalizace pojme, tak vypadá. Pokud se snažíme do každé chalupy natáhnout digitální signál, tak to vypadá tak, jak to vypadá a stojí to spoustu peněz,
uvedl Bárta.
V posledních letech podle Bárty došlo k vzestupu satelitního signálu v domácnostech díky tomu, že diváci neměli dostupný analogový signál. Na otázku, zda si myslí, že zhruba pětina koláče platforem připadá na kabelovky, odpověděl šéf české pobočky kabelového a satelitního operátora UPC Václav Bartoň tak, že mnohdy lidé ani nevědí, co přijímají. Občas lidé vědí jen to, že jim přišel někdo se žebříkem a něco jim udělal,
uvedl Bartoň s tím, že výsledky výzkumu je třeba brát s rezervou.
Konzultant Petr Jílek se s Bartoněm shodl na tom, že pro provozovatele kabelových televizí jsou výstupy sledovanosti v podstatě zbytečné, protože přímo neovlivňují jejich žití. Nám to pomůže tvořit pouze tzv. vnitřní banchmarky,
dodal ředitel UPC ČR. Jan Dašovský ze Self Servisu řekl, že aby divák přešel na placenou televizi, je ho zapotřebí přesvědčit o jejich výhodách, a to např. HDTV. Připustil však, že člověka, kterému stačí pět až deset programů s Ordinací v růžové zahradě, přesvědčí asi těžko.