T‑Mobile dnes ohlásil své výsledky za první letošní pololetí. Připomeňme, že letos na jaře spustila nejprve Telefónica nové „neomezené“ tarify „Free“ a že na ně T‑Mobile odpověděl tarify „S námi“. Tím operátoři předešli virtuály a uvázali si především zákazníky bonitnější, a to i za cenu poklesu tržeb a zisku, který však stále zůstává „solidní“ (jak poslední finanční výsledky oficiálně hodnotí generální ředitel T‑Mobilu Milan Vašina).
T‑Mobile hlásí, že za první pololetí celkem 169 tisíc zákazníků získal, a to přes průměrný měsíční úbytek 1,1 % zákazníků stávajících; tento ukazatel se mu podařilo drobně snížit z 1,2 % za loňské první pololetí.
Zvýšil se podíl zákazníků tarifních, kterých je nyní 57 %, tedy asi 3,2 milionu.
Na nové tarify „S námi“ přitom zatím přešlo 450 tisíc z nich, z toho 275 tisíc si vybralo tarif „S námi síť nesíť“ (za 749 korun měsíčně). Zbylých 2,75 milionu zákazníků zůstává z různých důvodů u tarifů starších.
Využívání služeb se mírně zvýšilo jak co do hlasového volání, tak i posílání SMS. Zákazníci prohovoří v průměru 140 minut měsíčně anebo o 5,3 % meziročně více. Nejvíce pak narostl přenos dat — meziročně se skoro zdvojnásobil na celkové 2,82 petabytu.
To jsou růsty za celé pololetí a T-Mobile nedokázal pro Lupu vyčíslit, nakolik přišel nárůst využití až v důsledku zavedení nových tarifů. Odpověděl jen, že provoz se poté „mírně zvýšil, ale ne skokově“.
Tržby z mobilních služeb přitom společnosti meziročně poklesly o 13,2 % a celkové o 8,4 %. Hrubý provozní zisk (před daněmi, úroky, odpisy a amortizací) jí celkově poklesl o 11,5 %. Společnost tvrdí, že pokles vyrovnala zejména „interním tlakem na efektivitu“, a hrubou provozní marži tak udržela na velice pěkných 45,1 %.
Průměrná měsíční tržba na zákazníka poklesla z 363 korun před rokem na 300 korun měsíčně, přitom ti tarifní v průměru platí 439 měsíčně oproti 540 korunám před rokem.