Podle společnost Optify se změna v ochraně soukromí z minulého roku projevila zvýšením počtu příchodů s neidentifikovanými klíčovými slovy - až na čtyřicet procent u organického vyhledávání. Změna vznikla používáním SSL (Secure Socket Layers) na základě potřeby vyšší ochrany soukromí zákazníků a došlo k ní prakticky někdy před rokem.
U předávaných informací to vedlo k 171% růstu, až na současných 40 procent, chybějících informací. V případě některých webů se „not provided“ (místo konkrétních informací) objevuje i ve více než 50 procentech případů. Optify se navíc domnívá, že toto číslo bude stoupat a dodává, že jde pouze o další příklad toho, že „SEO praktiky jsou závislé na shovívavosti vyhledávacích strojů“. Chybějící informace se ale, podle studie, objevují v desítkách procent případů i u jiných metrik v Google Analytics.
Zdroj: Optify Study: Google’s (not provided) Rises To Almost 40% Of Organic Traffic For B2B Sites