Hlavní navigace

Tablet nebo mobil využívá u televize méně než polovina lidí, zjistil výzkum

16. 10. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Pouze 6 % diváků nevyužívá televizi jako kulisu a každý pátý divák dělá při sledování „něco“ na počítači. 30 % respondentů si po zhlédnutí reklamy často vyhledává související informace.

Zatím méně než polovina lidí využívá při sledování televize mobilní telefon, případně tablet. Vyplynulo to z kvantitativního výzkumu, který na vzorku 304 respondentů realizovala společnost MEC Global v České republice. Studie říká, že mobilní telefon využívá při sledování televize 36 % populace, pouze 14 % využívá tablet. Absolutní dominanci však má před televizní obrazovkou notebook, který potvrdilo 56 % respondentů. Klasický stolní počítač pak uvedlo rovných 30 % respondentů. Je tak méně populární než notebook, případně mobilní telefon, ale zároveň si stojí lépe než tablet.

Cloud23

MEC Studie: Jak sledujeme televizi. Obrázek lze zvětšit
Zdroj: MEC Czech Republic

MEC Studie: Jak sledujeme televizi. Obrázek lze zvětšit

ROZHOVOR: Tereza Šimečková: Jednotné měření televizí a internetu není utopie, kromě ČT ho chce i Prima

Výzkum MEC Czech Republic přinesl i další zajímavé zjištění. Pouze 6 % diváků nevyužívá televizi jako kulisu a každý pátý divák dělá při sledování „něco“ na počítači. 68 % respondentů sice tvrdí, že obvykle reklamám nevěnují pozornost, 30 % si po jejich zhlédnutí ale často vyhledává související informace na internetu, uvedla firma v tiskové zprávě, kterou dodala jako součást výzkumu. Výzkum jsme realizovali hlavně proto, abychom zmonitorovali aktivity lidí v době, kdy se dívají na televizi. V poslední době cítíme tlak na propagaci tzv. second-screeningu, tedy využívání dalších digitálních zařízení při sledování televize, sdělila Renata Rosendorfská, šéfka výzkumné oddělení Analytics & Insights ve společnosti MEC.

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).