Zatím méně než polovina lidí využívá při sledování televize mobilní telefon, případně tablet. Vyplynulo to z kvantitativního výzkumu, který na vzorku 304 respondentů realizovala společnost MEC Global v České republice. Studie říká, že mobilní telefon využívá při sledování televize 36 % populace, pouze 14 % využívá tablet. Absolutní dominanci však má před televizní obrazovkou notebook, který potvrdilo 56 % respondentů. Klasický stolní počítač pak uvedlo rovných 30 % respondentů. Je tak méně populární než notebook, případně mobilní telefon, ale zároveň si stojí lépe než tablet.
ROZHOVOR: Tereza Šimečková: Jednotné měření televizí a internetu není utopie, kromě ČT ho chce i Prima
Výzkum MEC Czech Republic přinesl i další zajímavé zjištění. Pouze 6 % diváků nevyužívá televizi jako kulisu a každý pátý divák dělá při sledování „něco“ na počítači. 68 % respondentů sice tvrdí, že obvykle reklamám nevěnují pozornost, 30 % si po jejich zhlédnutí ale často vyhledává související informace na internetu,
uvedla firma v tiskové zprávě, kterou dodala jako součást výzkumu. Výzkum jsme realizovali hlavně proto, abychom zmonitorovali aktivity lidí v době, kdy se dívají na televizi. V poslední době cítíme tlak na propagaci tzv. second-screeningu, tedy využívání dalších digitálních zařízení při sledování televize,
sdělila Renata Rosendorfská, šéfka výzkumné oddělení Analytics & Insights ve společnosti MEC.