Facebook's big show this week was all about Facebook. That's a problem. Souhlasím. Facebook nemůže existovat sám o sobě, nebo tedy může, ale nemá šanci se posunout kamkoliv dál. A z podstaty, ze které žije už posledních pár let, moc dlouho žít nemůže.
Meerkat is dying – and it’s taking U.S. tech journalism with it je poučné čtení. O mediální mánii věnovat se obsesivně něčemu novému, aniž by to mělo reálný základ. O internetové bublině. Ale možná i o tom, že je důležité být první. Nebo možná, že se Twitteru občas i něco povede. V úvahách by nemělo chybět ani to, jak Twitter šel Meerkatu tvrdě po krku.
Evropská unie chce obvinit Google z monopolního chování a začít vše řešit. Což se dalo čekat, po dobře načasovaném úniku materiálu přes WSJ. Viz Evropská komise si chystá půdu pro další kroky proti Googlu a Industry Report: EU Preparing To File Formal Antitrust Charges Against Google. Na druhou stranu, koupit si přízeň EU za moderní desátek může dávat smysl.
TELEgraficky
Chromebook za 149 USD ■ Twitter dává inzerci do profilů ■ Sony koupilo OnLive a 30. dubna služba končí ■ Pinterest koupil Hike Labs ■ Chelsea Manning na Twitteru jako @xychelsea ■ Live and Let Spy ■ Děravé NAS od Seagate ■ OnePlus Android ROM je venku ■ Disk Drill už i pro Windows ■ NYT Now appka bude asi zadara
WEBDESIGN, INTERNET
Hodně šikovné věci pro design (nejenom) webů najdete na www.goodui.org. A povedeně ilustrované.
Na “Letters Do Not Stand By Themselves” skočte, pokud máte rádi rozhovory. Tento je s Akira Kobayashi a týká se hlavně typografie.
V roce 2005 jsme prý výsledky vyhledávání předkládané Googlem četli jinak. How Do You Google? New Eye Tracking Study Reveals Huge Changes to ukazuje i na heat mapách.
Čínská certifikační autorita zmizí z Chromu, není důvěryhodná. Viz Google Chrome will banish Chinese certificate authority for breach of trust a také Google's about to blacklist thousands of Chinese websites, kde připomínají, že to bude mít vliv na nefunkčnost https u čínských webů, které certifikáty používají.
Při čtení Designing the new Twitter profiles se člověk musí šíleně smát. Nový design profilů na Twitteru je děs, můžete na něm ukazovat desítky špatných rozhodnutí, ani po mnoha a mnoha měsících ho navíc nedokázali dotáhnout do konce, takže někde na Twitteru je nový a všude jinde starý. Ale tenhle článek působí, jako kdyby to bylo geniální dílo. Přitom jde o obtížně použitelný zmatek.
Světový den zálohování a k tomu věci jako One in five Brits never backup their devices. Možná by bylo ještě zajímavější zjistit, kolik Britů (či Čechů) zálohuje své počítače a zařízení zoufale nedostatečně.
Reviewing UX Designs While Drunk Makes Way More Sense Than You Think samozřejmě není až tak špatná myšlenka. Prostě zkuste, jak se vám bude používat web (nebo aplikace) v okamžiku, kdy máte poněkud upito.
The Best SEO Tools – 2015 Edition je přesně tím, co název naznačuje: přehledem pomůcek pro SEO.
You Should Learn Regular Expressions je docela dobrá rada. Regulární výrazy (RegExp) jsou docela dost užitečná věc. Leckde.
SOFTWARE
Poučné a užitečné How i REVERSE ENGINEERED GOOGLE DOCS To Play Back Any Document’s Keystrokes vás naučí, že v dokumentech od Googlu je kompletní revize dokumentu s přesností na milisekundy a po stisku každé klávesy. Když se nad tím zamyslím, něco mi to připomíná. Google Wave!
Open Source Windows? To zní hodně divoce až nemožně. Ale možné to prý je. Viz Microsoft: An Open Source Windows Is ‘Definitely Possible’
Adobe Photoshop odmítá nahrát a umožnit měnit bankovky. Tedy aspoň někdy a některé. Viz What Happens When You Try to Photoshop Money
Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited spuštěno. Pokud netušíte, o co jde, tak MMORPG ve světě, který je hráčům velmi důvěrně známý. A Unlimited? To znamená, že je to klasicky, ehm, zadarmo. Tedy zadarmo z pohledu klasických měsíčních plateb, krabici si ale koupit musíte, základní cena je 55 eur. A jinak viz též www.elderscrollsonline.com.
ImageUSB by se mohlo hodit pro zálohování, klonování či formátování USB klíčenek. Viz Backup, clone or reformat USB keys with ImageUSB
Kupodivu to nebylo aprílové, ale snad i reálné – aktualizace softwaru od Microsoftu zpozdila zápas v basketbalu. Fascinující. Viz Microsoft update mayhem delays German basketball game, costs team dear
Process Lasso 8 by mohla být docela užitečná alternativa a rozšíření klasického Task Manageru. Viz First look: Process Lasso 8. A případně to roste přímo na bitsum.com.
Podle HAS WINDOWS 10 FIXED MICROSOFT’S APP STORE WOES? NOT EXACTLY se Windows Store zlepšuje pomalu, ale možná by to po třech letech existence mohlo přeci jen být lepší. Faktem je, že Windows Store ve Windows 8 je nepoužitelný zmatek a to, co v článku píší o crapwaru, podvodech a nesmyslech, to je bohužel smutná realita.
HARDWARE
Google announces budget-priced Chromebits and Chromebooks asi apríl nebude, i když to vyšlo prvního dubna. Prostě něco jako ChromeCast, ale ne jenom pro pouštění videa, ale spíš jako Chromebook. A jmenuje se to Chromebit a stojí to 100 USD.
Jednoho dne vám možná vaše klávesnice předá doporučení k návštěvě lékaře. S tím, že máte nejspíš počínajícího Parkinsona. Viz Computer keyboards could detect early-stage Parkinson's disease.
Ve Forbesu, tedy tom americkém, si myslí, že Internet of Things nahradí televizi. V How The Internet Of Things Fundamentally Transforms Marketing ale probírají i leccos jiného.
Před pěti lety se narodil… první iPad. Viz 5 ways you're still not taking full advantage of your iPad, ke kterémuž musím dodat, že iPad je fantastický pomocník.
Luxurious na Asymco si všímá zvláštního způsobu nastavení cen u Apple Watch.
MARKETING A KOMUNIKACE
The Cult of Steve si všímá zvláštního jevu v biografiích Steva Jobse. Opomíjejí vše negativní a vyzdvihují to pozitivní. Je to tak, Steve Jobs toho dokázal mnoho, ale rozhodně nebyl svatý.
HBO is tweeting at all the people who wanted HBO Now years ago upozorňuje na HBO, které začalo odpovídat na tweety běžně i dva či tři roky staré a týkající se přání pořídit si HBO Now. Zajímavá marketingová akce, ale dost riziková.
Lord & Taylor’s Instagram Coup: #PRWin or Ethics Fail? se ptá na dost zajímavou věc. Je nutné, aby marketingové a PR akce byly vždy takto označeny? Tj. včetně toho, když (například) na Instagramu probíhá něco, čeho se účastní více lidí a účtů?
BEZPEČNOST, SOUKROMÍ, PRÁVO
Stolen Uber Customer Accounts Are for Sale on the Dark Web for $1 aneb pokud chcete údaje o řidičích Uberu, tak je to jeden dolar za jednoho řidiče. Zábavné. Tedy pro řidiče a cestující méně, protože údaje řidičů umožňují dostat se k informacím o jízdách. A tím k osobním informacím cestujících.
Běda rodičům, které dětem umožní hrát Call of Duty. Prý že tahle hra může za „předčasné sexualizované chování“. Ehm. Viz Parents who let kids play Call of Duty could be reported to police
Facebook porušuje evropské zákony na ochranu soukromí tím, že jakékoli setkání uživatele s tlačítkem Líbí vede k umístění sledovací cookie. Viz Report: Facebook's Tracking Cookies Violate EU Law a Facebook ‚tracks all visitors, breaching EU law‘. Otázkou nyní je, jak tohle ustojí Google Analytics. Podstatné také je, že se opět vrací to, že Facebook takhle šmíruje i uživatele, kteří nejsou jeho uživateli. Celé je to ale postavené na nesmyslném „sušenkovém zákoně“.
Pokud by Google amps up assault on adware skutečně něco znamenalo, byla by to dobrá věc. Samozřejmě jde o prachy, jeden z dvaceti (5 %) počítačů je infikovaný adwarem a okrádá tak Google o příjmy. Ale pro uživatele je případný výsledek dobrý, protože pořizovat si tohle svinstvo do počítače rozhodně dobře není. Viz též Google Says 5% Of Visitors To Its Sites Have Ad Injectors Installed.
Klon Pirate Bay šíří bankovního trojana. Jde na to přes wordpressové weby a WordPress sites are at risk of Pirate Bay clone slinging malware obsahují varování od Malwarebytes, kde hlavní roli hrají falešné weby tvářící se jako Pirate Bay a útočící poté na návštěvníky přes Nuclear exploit.
Facebook je opravdu nepoučitelný. Už jednou si naběhl s vytahováním starých věcí. A ejhle, nové „On This Day“ to samozřejmě dělá znovu. Viz Facebook's new nostalgia feature is already bringing up painful memories. Jako by nestačilo, že už roky ukazuje zemřelé jejich přátelům a pozůstalým brání ve smazání účtů. No, dejme tomu čas, za deset, dvacet let tam bude tolik účtů zemřelých, že pro ty živé už ani moc místa nezbude.
Truecrypt report píše o dlouho očekávaném výsledku auditu Truecryptu. Pokud si nepamatujete proč a nač, tak je vhodné se podívat do května loňského roku a tam do článku Šifrovací nástroj TrueCrypt končí za poněkud nejasných okolností.
THE THREAT FROM WITHIN: UNDERSTANDING THE POTENTIAL RISK OF INTERNAL BREACHES je docela dobré shrnutí „vnitřní hrozby“ a jak ji řešit.
SOCIÁLNÍ SÍTĚ
Zvykejte si, lidé si prostě budou pořizovat selfie u nehod, mrtvol, katastrof, požárů, prostě kdekoliv. Viz Selfies taken at site of NYC East Village explosion stir controversy
Vyfoť ledničku se vrací, ale tentokrát ve videopodobě a přes Periscope: #fridgeview. Viz Periscope Users Really Want to Look Inside Your Fridge, kde se ale odpověď na zásadní otázku (tedy proboha proč?) nedozvíte.
Co může vést Facebook k tomu, že ruší API pro přístup k informacím o hashtazích? Viz Facebook might be shutting down access to hashtags in its API
Povídání s lidmi ze Snapchatu najdete v Snapchat’s Non-Vanishing Message: You Can Trust Us. Prý už jim můžete věřit. Prý už opravdu vše, co má zmizet, skutečně mizí.
To se takhle Ruki Kaur vyfotila na Instagram, aby zjistila, že fotku Instagram smazal. Že prý nevyhovuje „Pravidlům komunity“. Dala jí tam tedy znovu, protože v pravidlech nic o fotografiích menstruující ženy se stopou krve na kalhotkách napsané není. Instagram to smazal znovu. Ruki neváhala, dostala to do médií. A ejhle, prý že došlo k omylu. No jasně. Viz Instagram censored a photo of a woman on her period and the internet isn't happy, kde najdete i předmětné foto. A také je vhodné dodat, že Ruki má samozřejmě moc hodné sledující, protože ti fotku neváhali opakovaně nahlašovat.
Twitter představil Curator, pomůcku pro vyhledávání a sledování obsahu. Viz Introducing Curator, a new way to find and display great Twitter content a curator.twitter.com, kde ale zjistíte, že to opět není dostupné pro každého. Kdy se jen ten Twitter poučí? „Žádostí o přístup“ je navíc velmi obsáhlý formulář v Google Docs.
„Uploader for Instagram“ končí poté, co autor dostal od Instagramu pár dopisů. Vydělaných 6 000 USD použije na studium a s Instagramem prostě stále máme smůlu. Jediná možnost, jak do něj dostat fotky, je ručně přes mobil či tablet. Dost chabé, popravdě.
Jak vypadá dvanáct nejpoužívanějších typů fotek na Instagramu, můžete vidět v podobě povedených ilustrací. Viz Artist Creates Spot-On Illustrations for 12 Common Types of Instagram Photos
MOBILNÍ APLIKACE
Facebook se znovu pokouší klonovat Snapchat. Přichází Riff. Viz Facebook's latest Snapchat clone creates viral video stories anyone can add to.
Adobe Slate nemá s předchozím Slate nic podstatného. Jde o další pokus o aplikaci, která umožní snadno vytvářet newslettery, prezentace a další podobné věci. Viz Adobe's new iPad app helps with presentations, newsletters and more
Ready, Aim, ženská ejakulace? Tohle uvidíte, když si v Google Play najdete Sprinkle na mobilu či tabletu. Proč? Protože už roky někdo zásadně nechápe, že k překladu důležitých textů prostě nemůžete použít Google Translate. Pokud byste dumali, co to asi je v originále, tak „Ready, Aim, Squirt“.
Office Lens od Microsoftu, tedy aplikace pro skenování dokumentů, je nově dostupná pro iPhone i pro Android. Viz Microsoft launches document scanning Office Lens app for iPhone and Android phones.
Méně než jedno procento zařízení s Androidem je potenciálně vystaveno nějakému riziku. Jinými slovy, když vezmete tuto analýzu proti těm, co s nimi operují antivirové společnosti, tak vám vyjde, že to musí hodně přehánět. Viz NEW REPORT ON ANDROID SECURITY FINDS FEWER THAN 1% OF PHONES ARE POTENTIALLY AT RISK
STARTUPY A EKONOMIKA
GoDaddy se vydal na burzu. A aby to bylo jó originální, tak to streamovali na Periscope. Viz GoDaddy finally goes public — and live streams it on Periscope
Linkedin koupil Refresh.io. Prý pro předvídání věci. Možná by spíš měli konečně koupit někoho pro webdesign, UX a tak, protože to, kam se Linkedin vyvíjí, je katastrofa. Viz LinkedIn Buys Refresh.io To Add Predictive Insights To Its Products.
Twitter mění management v Evropě (viz Twitter reshuffles European management team), ale asi těžko to bude znamenat, že bude stále mít tak ostentativní nezájem o inzerenty. No, co naděláme, některé firmy prostě peníze nechtějí.
Vydělávají hudebníci na Spotify, iTunes či YouTube? The Guardian zprostředkovává infografiku, která to má ukazovat. Bohužel není klikací a čitelná už vůbec ne. Takže spíš originál na How much do music artists earn online?
INFOGRAFIKA
Why Influencer Marketing is the New Content King [Infographic] se věnuje marketingu založenému na „iufluencerech“, tady vlivných jednotlivcích. A nejlepší v téhle části marketingu jsou prý stále blogy.
How Many Shopping Carts Are Abandoned on E-Commerce Sites? [INFOGRAPHIC] se vrací k oblíbenému tématu e-shopářů: zapomenutým košíkům.
A brief history of Penguin and Panda se dívá na historii Pandy a Penguina. A také trochu na budoucnost SEO.
E-KNIHY
French Publishers Launch #ThatIsNotABook Campaign se týká starého známého problému, tedy příliš vysokých daní na e-knihy. Absurdita toho všeho je viditelná i na případu právě Francie (a Lucemburska), kde si v roce 2012 zákonem určili, že e-knihy budou danit stejně jako knihy. Evropská unie je zažalovala a Evropský soud nakonec rozhodl, že nižší daně na e-knihy jsou nelegální.
Podle šéfa Hachette nemají e-knižní služby s předplatným budoucnost. V Hachette Boss Says e-Book Subscription Sites are Not Viable se dočtete, že to zakládá na tom, že „nyní máme funkční ekosystém“, a proto je systém knih za předplatné špatný. Zvláštní.
Co se (většinou) nedostalo do článků a stojí z právě uplynulého týdne za pozornost. Mohlo by se hodit, mohlo by zaujmout, možná to prostě jenom nějak tak uniklo v záplavě stovek článků a zpráv, které se v uplynulém týdnu objevily. Ručně tříděné ze stovek zdrojů a tisíců přečtených zpráv. V drtivé většině zahraničních. Vzniká průběžně celý týden.
Pokud chcete seriál sledovat, má vlastní štítek v podobě #TYDEN