Hlavní navigace

YouTube nabízí autorům podíl ze zisku

29. 8. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Videoserver YouTube přišel se zajímavou novinkou, u populárních dílek bude jejich autorům nabízet možnost získat část výdělku z reklamy. A to nově i za nahrání jediného úspěšného videa. Zatím pouze v USA, nicméně mezinárodní verze programu pro sdílení zisku prý na sebe nenechá dlouho čekat.
Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Podle článku zveřejněného na webu BBC takovýto systém pro odměňování autorů videa na YouTube již funguje, ale je určen pro velké dodavatele obsahu. Nový koncept naopak umožní vydělávat každému. Server bude vyhledávat individuální hodně přehrávaná videa od amatérů a bude je kontaktovat s informací, že se mohou stát reklamními partnery.

Pokud se vám tedy podaří natočit exkluzivní nebo jinak zajímavé video, budete mít brzy šanci utržit nějaký ten dolar. Tento krok provozovatele serveru je sympatický a logický, jeho záměr je jasný. YouTube chce ještě více motivovat uživatele, aby se snažili svá videa sdílet a aby bojovali za každé shlédnutí. Ve finále zvýšená aktivita amatérských autorů videosnímků přinese hlavně větší zisk provozovateli serveru, proč do toho tedy nejít?

Skutečnost je taková, že natočit snímek, který bude skutečně zajímavý a uživatelé ho budou sdílet, je opravdu těžká práce. Důležité slovo je natočit, jelikož ti, kteří budou sdílet video, na které nemají práva, pochopitelně ostrouhají a nedostanou ani zlámanou grešli.

Vydělávat samozřejmě bude jenom pár jednotlivců, kteří prostě budou mít štěstí a natočí zajímavý materiál. A navíc to budou muset umět s propagací videa. Zájemci o program se mohou více dočíst na oficiálním blogu, uniknout by jim neměly ani tipy, jak pracovat s videem na YouTube ve článku o Video Engine Optimization zde na Lupě.

Je to opravdu o jednom jediném videu, které vznikne v pravý čas na pravém místě, bude exkluzivní, zajímavé či vtipné a jeho autor bude vědět, jak na jeho propagaci. Že je opravdu možné pomocí jednoho videa vydělat, dokladuje případ Lauren Luke, která natočila tipy na make-up, stala se reklamním partnerem už v roce 2007 a nyní se dá říci, že ji její koníček docela slušně živí. Ano, dotyčná dáma z Anglie točí videa a umisťuje je na svůj kanál, to je nyní její práce…

BRAND24

Motivace jednotlivců může docela dobře strhnout lavinu šílenství a brzy budeme potkávat nevyspalé potácející se figury s připraveným telefonem nebo kamerou. Co kdyby se náhodou zrovna teď stalo něco neopakovatelného a já bych nebyl připraven to natočit? Pro budoucí lovce videosenzací je to dost příšerná představa.

Video může prý přinést zisky i v řádech tisíců dolarů, takže bychom se pomalu, ale jistě měli připravit na to, že se s daleko větší razancí budou autoři snažit ze svých dílek tvořit takzvaná „virální videa“, tedy snímky, které se budou šířit tak nějak samy, automaticky, díky tomu, že se prostě budou líbit. Jisté je, že asi přibude dost amatérů, kteří budou točit s motivací byť minimálního příjmu. A to je koneckonců dobře…

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je kromě jiného publicista, více informací najdete na LinkedIn. Na stránkách iNazor.net odkazuje na své články pro Lupu a další média. Ze všech vymožeností moderní doby má nejraději Twitter, zajímá ho historie a píše HistorieBlog.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).