Zapojení do elektronického měření sledovanosti plánuje do konce letošního roku zpravodajská televize Z1. Podle jejího šéfa Zdeňka Šámala je to otázka letošního podzimu nebo přelomu roku. Tuto otázku chceme vyřešit během podzimu. Takže prosinec by mohl být reálný, leden nejpozději,
řekl Šámal zpravodajskému serveru Týden.cz.
Z1 má zatím k dispozici omezená data z peoplemetrů, podobně jako hudební televize Óčko. Reklamní prostor prodává na pásmový ceník, který se neřídí dosaženou sledovaností. Mediální agentury ale dávají přednost platbám za dosaženou sledovanost, takže se nové televize většinou snaží domluvit na zapojení do peoplemetrového panelu.
Elektronické měření sledovanosti je ale pro malé televize příliš drahé. Proto se Asociace televizních organizací, která je zadavatelem tohoto průzkumu, rozhodla poskytnout digitálním nováčkům slevu. Na podzim by se takto v peoplemetrech mohly samostatně objevit i další malé televize, které vysílají jenom prostřednictvím kabelu a satelitu.