Hlavní navigace

Zájem o IT časopisy v Česku kvůli Internetu klesá

2. 6. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zájem o IT časopisy na tuzemském trhu opadá. Už se jich podle ČTK neprodává tolik jako dříve – loni klesl průměrný prodaný náklad téměř všem časopisům zaměřeným na tuto oblast. S prodejností klesá také čtenost. ČTK se odvolává na údaje z ročenky Unie vydavatelů, podle kterých prý loni klesl prodaný náklad titulům Computer, ComputerWorld, Chip, Jak na počítač, PC World, Počítač pro každého i Level. Časopisy Svět počítačů, Doupě či LinuxExpres v papírově podobě přestaly vycházet úplně.

Zájem o IT časopisy na tuzemském trhu opadá. Už se jich podle ČTK neprodává tolik jako dříve – loni klesl průměrný prodaný náklad téměř všem časopisům zaměřeným na tuto oblast. S prodejností klesá také čtenost. ČTK se odvolává na údaje z ročenky Unie vydavatelů, podle kterých prý loni klesl prodaný náklad titulům Computer, ComputerWorld, Chip, Jak na počítač, PC World, Počítač pro každého i Level. Časopisy Svět počítačů, Doupě či LinuxExpres v papírově podobě přestaly vycházet úplně.

Trend obecného poklesu si vysvětlujeme nasyceností trhu s počítači a výrazným poklesem cen výpočetní a digitální techniky, řekl pro ČTK Jiří Palyza, ředitel médií ve vydavatelství Burda Communications. Potřebu ladit, tunit, shánět kdejaké vychytávky má úzké procento fajnšmekrů, pro které jsou počítače koníčkem. Pro ostatní se počítače staly běžnou součástí jejich životů stejně tak, jako automobily nebo televizory, uvedl dále Jiří Palyza.

BRANDstorming tip2

A právě zmíněné úzké procento fajnšmekrů hledá informace stále častěji na Internetu. Informace zdarma, možnost vyhledávání, interaktivní komunikace, to jsou všechno atributy, kterým svět tištěných médií konkuruje jen stěží, potvrdil Jiří Palyza. Vliv Internetu potvrzuje i Jana Pelikánová z české pobočky vydavatelství IDG, podle které je ale také na českém trhu IT časopisů nezvykle plno: Máme nejvíce IT časopisů v přepočtu na jednoho obyvatele v Evropě, tvrdí Jana Pelikánová.

Vydavatelé IT časopisů tak stále více rozšiřují své působiště právě i na Internet. Výše zmíněný Linux Expres se třeba stal čistě internetovým médiem (viz nedávný rozhovor na Root.cz), internetové projekty Computer Pressu není jistě třeba připomínat a například vydavatelství Burda Communications před časem převzalo portál Hrej.cz. (Finanční noviny)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).