Hlavní navigace

Zájem o YouTube roste, Time ho přesto vidí jako průšvih

27. 5. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Uživatelský zájem o online publikování videa na YouTube roste. V současnosti uživatelé na známý portál nahrají v průměru dvacet hodin videa každou minutu. Ještě v polovině roku 2007 šlo o šest hodin záznamu nahraného během jedné minuty. Za necelé dva roky se tedy tempo přibývání videa na YouTube více než ztrojnásobilo. Svůj podíl na tom má i profesionální materiál, který se v posledních měsících podařilo Googlu pro YouTube nasmlouvat.

Uživatelský zájem o online publikování videa na YouTube roste. V současnosti uživatelé na známý portál nahrají v průměru dvacet hodin videa každou minutu. Ještě v polovině roku 2007 šlo o šest hodin záznamu nahraného během jedné minuty. Za necelé dva roky se tedy tempo přibývání videa na YouTube více než ztrojnásobilo. Svůj podíl na tom má i profesionální materiál, který se v posledních měsících podařilo Googlu pro YouTube nasmlouvat.

Stále však zůstává otevřenou otázkou, jak uživatelského zájmu komerčně využít. Google za YouTube zaplatil přes 1,6 miliardy dolarů, ale úspěšný obchodní model stále chybí a nad návratností investice visí otazník. Právě proto prestižní časopis Time nedávno YouTube zařadil na šestou příčku seznamu největších technologických průšvihů posledních deseti let. (YouTube Blog, TIME)

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).