Informační kampaň k zavádění zemského digitálního vysílání by měly kromě státu financovat i soukromé firmy. Serveru Česká média to řekl předseda Národní koordinační skupiny pro digitalizaci (NKS) Zdeněk Duspiva. Kromě hledání finančních zdrojů pro základ kampaně ze strany státu v souladu s vládními dokumenty se v připravovaném informačním projektu zabýváme i možností větší systematické spolupráce s privátním sektorem,
uvedl.
NKS v tomto smyslu vede podle Duspivy jednání se zástupci hlavních výrobců elektrotechniky, provozovateli vysílání a operátory digitálních sítí. Zájem o spolupráci v rámci digitalizace je i ze strany dalších subjektů, včetně finančního sektoru. V každém případě je v souladu s předchozími konzultacemi s regulačními orgány a v souladu se zákonem nutné v případě získání a využití prostředků ze státního rozpočtu připravit zcela novou veřejnou soutěž,
řekl Duspiva.
Národní skupina není úplně spokojena s podobou informační kampaně, kterou na Domažlicku realizuje společnost Liberal Consulting ve spolupráci s vydavatelstvím Sdělovací technika. Podle Duspivy je ale těžké realizovat kampaň ve chvíli, kdy není jasný termín vypnutí analogového vysílání v regionu.