Hlavní navigace

Ze slovenské STV Trojky se stává archivní kanál

14. 8. 2009
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
14. 8. 2009

Včera jsme na serveru Digizone.cz informovali o vzniku kanálu, který bude zaměřený na pořady z historie tamní fotbalové Bundesligy. Jeho provozovatelem by byla Německá fotbalová liga, která chce vytvořit stanici obsahující archiv 36 profesionálních klubů. Kanál už má také svůj název – Bundesliga History Channel. Server RadioTV dnes přináší analýzu o tom, zda mají podobné historické sportovní kanály pro diváky smysl. Pokud ano, tak jen lokálně, když se zaměřují na konkrétní trh nebo zemi.

I v českých podmínkách by určitě bylo zajímavé vrátit se obrazem k poslední federální sezoně nejvyšší hokejové nebo fotbalové ligy. A nebo se podívat deset let zpátky na tehdejší úroveň českého fotbalu na domácí i mezinárodní scéně. Určitě jsou mezi námi mnozí, kteří by rádi znovu prožili celé fotbalové EURO 1996 nebo hokejové Nagano ´98. Z tohoto pohledu, pokud by podobný kanál vznikal i u nás, největší ambice by s ním mohla mít Česká televize, která disponuje většinou obrazového materiálu z významných sportovních událostí, píše RadioTV.

BRAND24

K TÉMATU: V Německu odstartuje kanál věnovaný historii Bundesligy

Autor článku nicméně dodává, že inspirací pro vznik podobného kanálu v České republice ale nemusí být nutně Bundesliga History Channel nebo známý ESPN Classic Sport. Podnětný může být i pohled na Slovenskou televizi a její Trojku. Ta se v posledních týdnech stala historickou sportovní kronikou zcela nechtěně. Jelikož nemá peníze na vysílání aktuálních sportovních událostí, stále častěji sahá po archivních přenosech, píše web a připomíná, že slovenští diváci mohli před několika týdny prožít například celou pekingskou olympiádu, kterou STV Trojka reprízovala několik dní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor byl šéfredaktorem severu Digitálně.tv, oficiálního státního informačního webu k přechodu na digitální televizní vysílání. V minulosti vedl internetové deníky RadioTV.cz a RadioTV.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).